Просвітницькі теорії вдосконалення особистості й суспільного життя: актуальність крізь віки
20 жовтня 2020 року відбулася онлайн відкрита лекція доцента кафедри філософії Лаути Олени Дмитрівни для студентів 2 курсу факультету Водні біоресурси та аквакультура з дисципліни «Філософія» на тему: «Філософія Просвітництва».
Останнім часом зріс інтерес до Просвітництва як історичного, культурного, освітнього та філософського феномену, як культурної системи у зв’язку з його переосмисленням постмодерністською критикою. Соціальну значущість зберігають просвітницькі теорії вдосконалення особистості й суспільного життя. Розроблені просвітницькою філософією ідеали доброчесної та вільної громадянської особистості, віротерпимості, мирного співбуття спільноти, прагнення до оволодіння знаннями, долучення до норм і морально-етичних та естетичних цінностей – усе це має суттєве значення для подальшого розвитку і взаємодії наук гуманітарної сфери й не втратило актуальності для культури ХХІ ст. Проте відкритою залишається проблема, пов’язана з уточненням поняття “просвітництво”, його філософського й політичного змісту, історичних джерел, значення цього явища.
Тому, лектор поставив за мету – систематизувати відомі погляди щодо тлумачення Просвітництва, уточнити філософсько-культурний зміст та обсяг поняття “просвітництво”, його історичні витоки, етапи розвитку.
Присутні на лекції колеги, під час обговорення, відзначили чітку побудову лекційного заняття, його структуру, професійно-практичну змістовність, використання різноманітних педагогічних прийомів утримання студентської уваги та спілкування з ними. Лектор використовував засоби мультимедійної трансляції презентації з теми лекції. Загалом, слід відмітити, що лекція була прочитана на високому науковому та професійному рівні та викликала жвавий інтерес у студентів.
Світлана Гейко,
доцент кафедри філософії