Від теоретичних знань до практики: відбулась відкрита лекція із "Фотограмметрії та дистанційного зондування"
Від теоретичних знань до практики: відбулась відкрита лекція із "Фотограмметрії та дистанційного зондування"
6 жовтня 2020, 10:00
Кафедра управління земельними ресурсами
Вранці, 6 жовтня в дистанційному режимі за розкладом у студентів 3 курсу факультету землевпорядкування пройшла лекція з дисципліни «Фотограмметрія та дистанційне зондування», на яку був запрошений гість – директор компанії «Кайлас А» Андрій Галайда.
Одним із завдань даної зустрічі на лекції було поглиблене ознайомлення із ТОВ «Кайлас А» і його флагманською лінійкою БПЛА від компанії ABRIS DG. До уваги студентів було представлено моделі БПЛА: Flirt Arrow, Flirt Cetus та Flirt Iron із перевагами та недоліки кожної моделі.
Сам Андрій Галайда зазначив, що через 5-7 років на ринку з’являться нові, ще більш потужні пристрої та БПЛА, що вказує на розвиток сегменту.
В цьому році із використанням представлених безпілотників в Чорнобилі зробили зйомку заповідника загальною площею 250 тис. га. та київського Центрального залізничного вокзалу.
Гість зустрічі, директор компанії «Кайлас А», з радістю відповів на запитання студентів про організаційні моменти проведення зйомки та чим відрізняється знімання за допомогою БПЛА типу «крило» від інших різновидів аерофотознімання місцевості.
Що цікаво, якщо порівняти знімання з літака і знімання з БПЛА то, останній варіант є, як дешевшим, так і більш дозволеним на різних об’єктах знімання, звісно, при зйомках меншого масштабу.
Якщо порівняти зйомку сканером із авто і БПЛА, то різниця проявляється лише в масштабах та площі самого знімання. Наприклад, з безпілотника можна зняти колію і все навколо неї аж до найближчих об’єктів, будинків і т. д, а з авто зніметься лише колія і все навколо в радіусі 10 метрів.
Якщо порівняти зйомку з БПЛА типу «крило» та зйомку з квадрокоптера, то різниця не така помітна по якості фото. Але при «цифровізації» з’ясовується, що зроблені фото не можуть накладатися одне на одне, що вказує на те, що безпілотник типу «крило» є кращим, більше того, він може підійматися значно вище, ніж квадрокоптер, що є гарним аргументом для якісніших та об’ємніших знімків.
Звісно, що для локальних і невеликих об’єктів зазвичай краще використовувати інструментальну зйомку.
Наприкінці зустрічі, можна зробити висновок, що БПЛА типу «крило» це не просто дистанційно керовані літаки для знімання середніх та великих за площею об’єктів, а це ціла ніша між пілотованою авіацією та квадрокоптерами, яка вирізняється якісною та дешевою альтернативою для подібного роду знімань.
Також, Андрій Галайда розповів про програмні продукти для камеральних робіт, та продемонстрував готові результати зйомок населених пунктів, які, були здійснені за допомогою безпілотних апаратів різного типу.
Студенти були приємно вражені спілкуванням з гостем, адже доповідач відповів на всі запитання студентів та розкрив усі «цікавинки» даної сфери діяльності.
Доцент кафедри управління земельними ресурсами, Бутенко Є.В.