Ректорат: початок нового навчального року та шляхи поліпшення якості освітнього і наукового процесів

16 липня 2020 року

    16 липня 2020 року під головуванням Станіслава Ніколаєнка відбулося засідання ректорату, присвячене плануванню діяльності на найближчий період, вступній кампанії, профорієнтаційній роботі, фінансовій діяльності, організації нового навчального семестру, шляхам поліпшення якості освітнього і наукового процесам тощо. Ректор на початку засідання проінформував членів ректорату про візит до університету тимчасово виконуючого обов’язки міністра освіти і науки України Сергія Шкарлета, озвучив коло питань, які з ним обговорювалися. Потому перейшли до розгляду питань порядку денного.

    Першим розглянули підсумки складання вступниками до магістратури єдиного вступного іспиту з іноземної мови. Проректор з навчальної і виховної роботи Сергій Кваша доповів, що участь в цьогорічному тестуванні взяли 1427 випускників бакалаврату, з яких 976 його успішно пройшли. Решта має право вступити на інші спеціальності магістратури, які не вимагають ЄВІ. Найліпше склали цей іспит студенти факультетів інформаційних технологій, аграрного менеджменту, захисту рослин, біотехнологій та екології. Звернути максимальну увагу в подальшому на підготовку з іноземної мови потрібно факультетам механіко-технологічному, ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження.

    Другим питанням став аналіз діяльності факультетів та ННІ в розрізі показників рейтингу «ТОП-200 Україна», який цього річ знову змінив свої критерії. Найбільшу частку в загальному показнику, зазначив Сергій Кваша, зайняло позиціонування університетів в світових рейтингах, рівні цитованості наукових праць, кількість публікацій у виданнях, що входять до міжнародних наукометричних баз, тощо. Відповідно ці та решту показників було накладено на діяльність наших структурних підрозділів, на черзі аналогічний аналіз в розрізі кафедр. Завдання зрозумілі – зробити максимум для поліпшення показників і забезпечення якісного освітнього і наукового процесів.
    Наступним, центральним, було обговорення проекту варіантів організації навчального процесу в новому семестрі з урахуванням можливої несприятливої епідеміологічної ситуації. Проректор з навчальної і виховної роботи Сергій Кваша виніс на розгляд два варіанти. Перший передбачає очне навчання: для студентів 2-4 курсів бакалаврату з 25 серпня по 19 вересня, для першокурсників та магістрів першого року навчання з 21 вересня по 12 грудня, магістрів другого року навчання з 5 по 17 жовтня, решта – в дистанційному режимі. З 14 по 30 грудня екзаменаційна сесія: для студентів 2-4 курсу бакалаврату в онлайн режимі, а для решти – очно.
    Другий варіант передбачає також початок навчання для студентів 2-4 курсів бакалаврату очно з 25 серпня по 19 вересня і потім також очно з 2 по 14 листопада. За схожим принципом сформований графік для першокурсників і магістрантів – зображений на малюнку.

   Очне навчання буде проходити в дві зміни, з тривалими перервами і дотриманням усіх карантинних заходів. За обох сценаріїв у разі потреби передбачається очне навчання для окремих студентів або академічних груп за окремим графіком для відпрацювання лабораторних і практичних занять.

   Після жвавою дискусії, урахування думки деканів факультетів та директорів ННІ, можливих сценаріїв розвитку подій, ректорат взяв за основу другий варіант. Проте остаточно рішення буде прийнято після напрацювання рекомендацій міністерств освіти і науки та охорони здоров’я.

   Четвертим стало питання наукової роботи в університеті, її результатів за І півріччя, які представив перший проректор Ігор Ібатуллін. Зокрема, він навів показники фінансування за загальним та спеціальним фондами у розрізі структурних підрозділів. Якщо науково-дослідна робота за державні кошти ведеться ефективно, то колективам факультетів юридичного, економічного, аграрного менеджменту, інформаційних технологій, конструювання і дизайну та механіко-технологічного потрібно більш активно виконувати госпрозрахункові дослідження. Також перший проректор зупинився на акредитації освітньо-наукових програм, можливостях захисту дисертацій із застосуванням відеозв’язку. Щодо наукових проектів, то на конкурс міністерства освіти і науки таких підготовлено 81, Національного фонду досліджень – 7, міжнародних – 11.

 

    П’яте питання стосувалося діяльності госпрозрахункових підрозділів. Як проінформував проректор з науково-педагогічної роботи, міжнародної діяльності та розвитку Вадим Ткачук, планові показники до 2019 року факультетами та ННІ виконані на 87%. Тому потрібно негайно активізувати цей напрям діяльності.

    Останнім за порядком, але не за змістом, ректорат розглянув ситуацію з оплатою за навчання та проживання. На сьогодні ще досить серйозним залишається борг і особливо факультети економічний, юридичний, інформаційних технологій, агробіологічний повинні в максимально короткі строки його ліквідувати, про що наголосив проректор Вадим Ткачук.

    Ректорат також вніс пропозиції щодо персонального складу Наглядової ради університету. Відповідне подання буде направлене в міністерство освіти і науки для затвердження.
 

   Підбиваючи підсумки, ректор Станіслав Ніколаєнко сформував спільні завдання. Кожному на своєму місці потрібно ефективно і системно працювати, керівникам – не забувати на якій вони відповідальній посаді, мати план діяльності на тиждень, місяць, рік. Слід зміцнити зв’язки з відокремленими підрозділами, у період вступної кампанії ще раз запросити їхніх випускників до продовження навчання в базовому закладі. До початку нового навчального року – підготувати гуртожитки і кімнати для першокурсників.

    Розглядалися й інші питання життєдіяльності університету.

Денис Рудень

 


Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook