Проєктні ідеї учасників першого онлайн конкурсу «Від ідеї до успіху» вразили своєю креативністю
29 квітня 2020 року вперше Всеукраїнський конкурс студентських проєктів «Від ідеї до успіху» відбувся в режимі відео-конференції. Уже третій рік поспіль кафедра виробничого та інвестиційного менеджменту факультету аграрного менеджменту НУБіП України в рамках магістерської програми «Управління інвестиційною діяльністю та міжнародними проектами» щороку запрошує представників бізнесу, потенційних роботодавців у ролі журі та талановиту і амбіційну молодь для презентації своїх проектів. Цього року, завдяки IT-технологіям, вдалося створити унікальне віртуальне середовище для більше ніж 50 учасників з різних університетів і факультетів нашого Університету, що дало неоціненний позитивний досвід адаптації до «нової реальності» сьогодення і довело, що спеціальність проектного менеджера – перспектива майбутнього, навіть в умовах світової пандемії COVID-19.
З вітальним словом до присутніх звернувся ректор Національного університету біоресурсів і природокористування України, доктор педагогічних наук, професор, академік НАПН України Ніколаєнко Станіслав Миколайович, який відзначив, що у період карантину особливо важливо поєднання нано-, біо- та ІТ-технологій, бо це запорука потужного ефекту прогресу і наголосив на важливості проведення таких конкурсів, які дозволяють реалізувати практичні бізнес ідеї студентів.
До привітань приєднався декан факультету аграрного менеджменту НУБіП України, кандидат економічних наук, доцент Остапчук Анатолій Дмитрович, який зауважив на високих якостях щодо забезпечення освіти кафедрою виробничого та інвестиційного менеджменту та висловив сподівання, що проєкти, представлені на конкурсі, вкотре знайдуть свого інвестора та споживача на ринку.
Модератор конкурсу, завідувач кафедри виробничого та інвестиційного менеджменту, член-кореспондент НАН України, доктор економічних наук, професор Шинкарук Лідія Василівна наголосила на головній меті конкурсу, яка полягає в реальній можливості молоді реалізувати свій потенціал через презентацію професіоналам у сфері бізнесу своїх ідей, а роботодавцям не тільки справедливо оцінити представлені проєкти, а й дати їм можливість бути реалізованими. Лідія Василівна побажала молоді успіху та представила членів журі, серед яких Йолана Каменчук (Голова конкурсної комісії, директорка з управління персоналом ТОВ «Епіцентр»), Залуська Олеся (заступниця директора Програми USAID «Конкурентоспроможна економіки України»), Заікін Андрій (Founder & CEO Platform of Innovative Partnership, Founder YEP Incubators), Сенчило Олександр (Директор Української електротехнічної Корпорації АСКО-УКРЕМ), Моргун Дмитро (Директор рекламної агенції «Ефект маркетинг»), Отченашко Володимир (Начальник науково-дослідної частини НУБіП України), Бєляєва Єлизавета (Project Manager ITFC). Всі члени журі звернулися з привітальним словом, побажали кожному успіху та наголосили на важливості проведення заходів такого рівня.
Формат конкурсу передбачав дві презентаційні панелі - для оцінювання проєктів за призовими місцями та за номінаціями (Програма конкурсу).
Загалом, заявки на участь у конкурсі подали більше 30 учасників з 7 різних університетів України, серед яких у відбірковий тур пройшли 22 проєкти. Серед них були представники НУБіП України, НАУ, Чернівецької філії КНЕТУ. Учасниками з НУБіП України є як студенти магістерської програми «Управління інвестиційною діяльністю та міжнародними проєктами», так і представники інших факультетів: гуманітарно-педагогічного і тваринництва та водних біоресурсів, на яких викладачі кафедри виробничого та інвестиційного менеджменту викладають дисципліни «Основи бізнес-проєктування» та «Виробничий менеджмент».
У першій панелі студенти презентували 6 проєктів-номінантів на призові місця та номінацію на кращий проєкт для розвитку університету, які були відібрані у ході 1-го відбіркового туру 27 квітня 2020 року (https://nubip.edu.ua/node/75834).
Зауважимо, що всі представлені проєкти були цікавими, креативними та розробленими на достатньо високому рівні. Та все ж таки журі потрібно було зробити свій вибір. Переміг і зайняв І-ше місце проєкт зі створення равликової ферми (А.Холод, О.Борлюк, М.Никифорчук, А.Заблоцька), який не аби як здивував і зацікавив своєю обґрунтованістю маркетингових досліджень та креативністю підходу до ведення та масштабування бізнесу.
Проєкти, які завоювали почесне ІІ-ге місце відрізняться своєю актуальністю та економічною привабливістю. Так, план побудови та оптимізації підприємства трафаретного друку довів, що виробництво еко-торбинок є достатньо прибутковим та цікавим з точки зору інвестування (Д.Боженко), а бізнес-план теплиці з використанням гідропонної технології (В.Кошель) є досить привабливим для інвесторів зважаючи на важливість здорового харчування та економного використання земельних ресурсів.
Проект з відкриття центру розвитку дитини (Л.Андрійчук), який виборов ІІІ місце, визначається ґрунтовним аналізом інвестиційної привабливості та сучасністю, бо якісна освіта і розвиток дітей – актуально в любий час.
Не обійшлось на конкурсі і без смачненького. Нашій увазі було презентовано «смачний і одночасно корисний» проект по виготовленню пастили без додавання цукру та глютену (Т.Романишин та Є.Шубович), яку ми змогли побачити на власні очі, але, на жаль, через відео-формат конкурсу не змогли скуштувати. На погляд журі даний проєкт, який посів почесне ІІІ місце, заслуговує на особливу увагу через проведений детальний аналіз всіх існуючих можливостей та ризиків, унікальність проєкту доведено шляхом чітко сформованого кінцевого результату рентабельності проєкту.
Серед представлених робіт є два діючих бізнеси: з виробництва еко-торбинок та пастили. Це свідчить про те, що будь-яка продумана ідея потребує постійного удосконалення та може бути реалізована за ефективного підходу до її розвитку.
Окрему номінацію «За кращий проєкт для університету» здобув проєкт створення розмовного клубу англійської мови культурного та освітнього спрямування (А.Кравчук, А.Гончарук, В.Пономаренко), метою якого є створення мовного осередка для студентів НУБіП України для підвищення їх знань з англійської мови.
На другій панелі оцінювання проєктів відбувалось за трьома номінаціями: «Краща креативна ідея», «За обґрунтованість кінцевого результату» та «За глибоке розуміння проєктної діяльності».
Ознайомитись з проєктами можна за посиланням: https://cutt.ly/pysuNmd
Дякуючи нашим конкурсантам ми сьогодні поринули не тільки в чіткі розрахунки, а й відвідали іспанський ресторан, подивилися багатосерійний мультфільм «Поля в полі», розводили кроликів і «Юліанських» кіз на міні-фермах та поласували смачним крем-медом. Також не обійшлось і без продуктів здорового харчування.
На закінчення конкурсу проєктів представники конкурсної комісії з роботодавців зауважили на тому, що їх приємно здивувала «зрілість» напрямків всіх представлених робіт, відмітили актуальність і креативність проєктів, запевнили в готовності підтримки молодих стартаперів та консультуванні в разі потреби, а також наголосили на бажанні подальшої співпраці з Університетом в рамках проєктної діяльності.
Конкурсанти в свою чергу подякували журі за об’єктивне оцінювання, зацікавленість їхніми проєктами, поради та запрошення до співпраці; всім викладачам кафедри виробничого та інвестиційного менеджменту за професійний підхід у викладанні предметів, допомогу у створенні проєктів, а особисто Лідії Василівні – за розуміння і можливість реалізації самих, на перший погляд, нездійснених ідей.
Підводячи підсумок проведеного заходу Лідія Василівна Шинкарук радо запросила всіх бажаючих опанувати мистецтво з написання бізнес-проєктів навчаючись на освітній програмі «Управління інвестиційною діяльністю та міжнародними проектами». Мета нашої програми і проведеного конкурсу - інвестувати в свою освіту сьогодні, щоб завтра мати успішне та забезпечене майбутнє.
Результати проведеного конкурсу свідчать про те, що для колективу кафедри виробничого та інвестиційного менеджменту немає нічого неможливого!
Шинкарук Л.В.,
завідувач кафедри виробничого
та інвестиційного менеджменту
Дєліні М.М., Дергач А.В.,
викладачі кафедри