Під час дистанційного навчання головне - це наявність зворотного зв’язку між студентом і викладачем!
2020 рік став роком серйозного виклику для світової спільноти та України. На виконання рішення Кабінету Міністрів Україні від 11 березня 2020 р. наказом ректора Національного університету біоресурсів і природокористування України від 11 березня 2020 р. було оголошено карантин з 12 березня 2020 р. до 03 квітня 2020 р.
Оскільки карантин – це не канікули, тому кожний науково-педагогічний працівник кафедри теорії та історії держави і права обрав свою форму дистанційного навчання. Як засвідчують щоденні звіти, таких форм є декілька: на навчально-інформаційному порталі університету (http://elearn.nubip.edu.ua), зв’язок через месенджери (Viber, Telegram, Skype), електронні скриньки. Останній тиждень засвідчив, що найпоширенішим є дистанційна навчальна платформа Еlearn.
90% навчальних дисциплін, що викладаються кафедрою на юридичному факультеті, мають власні електронні навчальні курси на цій платформі. Але наявність ЕНК під час карантину, на мою думку вимагає дисциплінованості та віддачі і від самого викладача. Хочу поділитися своїм досвідом проведення дистанційного навчання з дисципліни «Теорія держави і права. Частина2» для студентів 2 потоку 1 курсу юридичного факультету.
Згідно розкладу на тиждень передбачені 1 лекція (1 пара, вівторок) та 2 практичні заняття (понеділок і середа, обидва на 2 парі). І хоча здача практичних і самостійних робіт чітко була визначена ще на початку семестру у силабусі дисципліни, головне завдання було налаштувати роботу студентів саме в ті години, які визначені розкладом. Зазначу, що спілкування із студентами відбувається і у відповідних групах месенджеру Viber, де вирішуються нагальні робочі питання.
У понеділок, 16 березня 2020 р., практичне заняття «Правові відносини» з групою Прав-1904 ми провели на форумі, де студенти поставили довільні позначки про свою присутність (від «Добрий ранок» до різних вподабайок), а згодом перейшли до розв’язання практичних завдань. Я пропонувала юним колегам визначити юридичні факти та їх види в нормативно-правових приписах, а вони давали свої пропозиції доти, поки ми не отримували правильну відповідь у результаті спільної роботи. Крім того, їм пропонувалося дати вид юридичного факту відповідно до виду гіпотези. Це дозволило нам звернутися до попередніх тем «Система права» та «Система нормативно-правових актів). З 17 присутніх студентів 13 активно були включені в роботу. Загалом 158 відповідей у гілці.
Лекцію «Застосування права» (вівторок, 17 березня 2020 р.) провели у такому ж форматі. Але, на жаль, дальше «переклички» (32 особи) зворотній зв’язок не відчувався. Тому треба задуматися над іншими формами подачі лекцій, наприклад, у режимі вебінару.
Сьогодні, 18 березня 2020 р., практичне заняття «Правові відносини» з групою Прав-1905 ми провели у такому ж форматі. З 21 присутніх осіб 8 активно були включені в роботу. У результаті – 100 відповідей у гілці.
Крім навчальних занять, студенти отримали можливість закрити заборгованості попереднього змістового модуля. Загалом статистика за останній тиждень на електронному курсі є позитивною.
Ми з нетерпінням чекаємо інструкцій щодо використання онлайн сервісів, які факультет інформаційних технологій пообіцяв розмістити на навчальному порталі університету найближчим часом (https://nubip.edu.ua/node/72833) і завжди готові поділитися своїм досвідом з Вами.
Віра Качур,
завідувачка кафедри теорії та
історії держави і права