ЗВІТ ПРО ПРОХОДЖЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ АСПІРАНТІВ ТА ЗДОБУВАЧІВ КАФЕДРИ ЛІСІВНИЦТВА
Педагогічна практика є складовою частиною підготовки фахівців до викладацької діяльності та отримання ґрунтовної педагогічної підготовки. Практика надає аспірантам практичну можливість опанування:
- навчально-виховним процесом у вищій школі (зокрема викладання професійних дисциплін),
- науково-методичною роботою забезпечення навчального процесу,
- організацією навчальної діяльності студентів,
- здобуттям компетенцій практичної викладацької діяльності.
У процесі педагогічної практики поглиблюються знання з педагогіки вищої школи, розвиваються та закріплюються вміння:
- здійснювати науково-методичний аналіз навчальних програм окремих навчальних дисциплін;
- складати плани-конспекти занять;
- проводити різні види аудиторних занять;
- оцінювати результати власної діяльності;
- вдосконалювати комунікативні складові викладацької діяльності.
Підготовка, керівництво і організація практикою здійснювалася випускаючою кафедрою лісівництва. Відповідно до змісту педагогічної практики аспірант (здобувач) розробляє конспект лекційного та практичного заняття, запланованого для проведення. На певний час аспірант змінює роль: від слухача до викладача-лектора, що надає змогу самому оцінити складність науково-педагогічної праці. Під час практики аспіранти (здобувачі) отримують нові знання, уміння і навички в основному при проведенні конкретних лекційних та практичних занять під керівництвом провідних науково-педагогічних працівників.
Під час проходження педагогічної практики здобувачів Сови Антона, Мельничука Володимира та аспіранта денної форми навчання Гуржія Романа, виконувалися всі поставлені завдання, які вимагалися керівниками та згідно індивідуального плану. Спочатку відвідувалися заняття викладачів кафедри лісівництва, під час яких було засвоєно методи навчання та виховний процес. Проводилися лекційні заняття з дисциплін «Основи лісоексплуатації» та «Лісівництво». Також проводилися лабораторно-практичні заняття з дисциплін «Основи лісоексплуатації» та «Регулювання продуктивності лісів», на яких студенти крім теоретичного матеріалу залучалися то практичної діяльності.
Під час педагогічної практики були поглиблені і закріплені знання здобуті за період навчання здобувачами та аспірантами кафедри лісівництва, виробилося вміння проводити навчально-виховну роботу з студентами та дана можливість випробувати себе в ролі викладача.
Педагогічна практика дає змогу аспірантам перевірити як теоретичні знання, так і знання методики викладання дисциплін, втілити у життя власні плани та ідеї, перевірити себе на міцність. Сучасний викладач дослідник повинен бути толерантним, розвивати у студентів самостійність, уміння відстоювати свою позицію, готовність до співпраці і творчої діяльності. Тому цілком можна погодитись з думкою відомого дослідника-педагога В. О. Сухомлинського, який стверджував, що саме «… перетворення наукових істин у живий досвід творчої праці – найскладніша сфера дотику науки до практики».
Лекція з дисципліни «Лісівництво» (здобувач В. Мельничук)
Лекційне та практичне заняття з дисципліни «Основи лісоексплуатації» ( здобувач А. Сова)
Лекція з дисципліни «Регулювання продуктивності лісів» (аспірант Р. Гуржій)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------