В Ірпінському економічному коледжі обговорили проблеми міжнародної інтеграції освіти

1 грудня 2019 року
     29 листопада 2019 р. в Ірпінському економічному коледжі відбувся круглий стіл-семінар для педагогічних працівників на тему: «Міжнародна інтеграція освіти. Українсько-Польські програми: практика та перспективи» за участю керівництва Університету Економіки (Wyższa Szkoła Gospodarki) в м. Бидгощ: Світлани Кашуби – професора, директора Європейського інституту, Олексія Докучаєва – директора представництва Університету Економіки в Україні, Марти Іпчинської – директора кафедри «Галузі креативні» Університету Економіки, художника-графіка, доктора наук сфери мистецтва.

     Це вже не перша зустріч в рамках угоди про співпрацю, адже влітку цього року делегація коледжу у складі 5 викладачів та студентки перебувала з освітньо-ознайомчою поїздкою в м. Бидгощ, а в жовтні 3 викладачів коледжу пройшли міжнародне науково-педагогічне стажування на базі Університету Економіки. До Круглого столу долучилися також вчителі ЗОШ Ірпінського регіону, у т.ч. школи № 18 смт Коцюбинське, Ірпінського академічного ліцею НУБіП України.

     Світлана Кашуба ознайомила педагогів із структурою Університету Економіки, напрямами діяльності, можливостями для українських студентів. Присутнім було цікаво почути про те, що в Польщі відсутні стандарти вищої освіти, а навчальні заклади самі розробляють напрями, спеціальності, навчальні плани відповідно до Національної рамки кваліфікацій та вимог ринку праці. Так, в університеті відкрито унікальний напрямок – «Галузі креативні», у межах якого вивчається дизайн, медіа та ІТ, маркетинг і PR тощо.

 

     Концепція «Навчання протягом життя», коли поряд з молоддю навчаються діти дошкільного віку та люди старшого покоління, соціальні проекти, направлені на покращення соціального життя в місті, культурна діяльність з організації мистецьких фестивалів і конкурсів, кластер інформаційних технологій в м. Бидгощ, участь в проектній діяльності, яка дає для університету близько 70% всіх доходів, технологічні інкубатори як сприяння комерційній діяльності студентів, дуальна освіта, допомога у розбудові стартапів spin-off / spin-out – це далеко не повний перелік питань, що розглядалися в рамках Круглого столу.

     Присутні викладачі цікавилися у польських колег як використовуються в освітньому процесі ігрові та комп’ютерні технології, хто є розробником комп’ютерних програм та де можна з ними ознайомитися, як долучитися до участі в міжнародних програмах ERASMUS+, RITO, NAWA, в чому різниця між подвійним та паралельним дипломуванням для українських студентів та ін.

     Ми не применшуємо досягнень нашої вітчизняної освіти, яка має багато переконливих «плюсів», але в умовах глобалізації, міжнародної інтеграції у всіх сферах життя, важливо вивчати і впроваджувати те позитивне, що є в інших країнах. І як же хочеться, щоб про українську систему вищої освіти можна було сказати, що це – система, в якій беруть участь вмотивовані студенти, що вибір предметів здійснюється самими студентами, а не закладом освіти, навчальний процес є автоматизованим, починаючи від електронного журналу відвідування та оцінювання до наявності в базі дипломної роботи, перевіреної на плагіат, та з якою може ознайомитись кожен роботодавець при прийомі претендента на роботу.

     У ході зустрічі адміністрація коледжу та партнери з Університету Економіки погодили подальші кроки співпраці, серед яких – освітня поїздка до Бидгоща у березні наступного року та організація літньої економічної школи для студентів коледжу.


Наталія Ільченко,
директор Ірпінського економічного коледжу

 


Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)