Профорієнтація на Черкащщині
Вибір професії — один з головних в житті, який здійснює людина в молодому віці. Щорічно перед випускниками шкіл постають такі питання: «Які предмети обрати для ЗНО?», «Ким бути?», «Яку професію здобути?», «До якого закладу вступити?». Це хвилює не тільки старшокласників, а й їхніх батьків. Він має велике значення як для самої людини, так і для суспільства. Вибір професії — це, по суті, вибір життєвого шляху.
Я студент першого курсу спеціальності «Журналістика» гуманітарно-педагогічного факультету НУБіП завітав у свою рідну школу – Звенигородську ЗОШ-інтернат І-ІІІ ступенів - спортивний ліцей Черкаської області.
Ще нещодавно я був учнем цієї школи, а сьогодні завітав у рідні стіни як гість. Мене переповнювали емоції, бо згадував найщасливіші дні шкільного життя, і радість, що я – не учень, а студент.
Я поділився студентським досвідом і розповів про професією журналіста та перспективами навчання в НУБіП України. І був приємно здивований активністю майбутніх абітурієнтів, які поставити мені багато питань. Відповідаю на найважливіші:
— Які предмети ЗНО потрібні для журналістики?
— Українська мова та література, іноземна мова або математика й історія України.
— Чому "Журналістика"?
— Професія журналіста є активною, що дає змогу знайомитись і спілкуватися з людьми, отримувати та передавати інформацію, а також сьогодні є дуже перспективною.
— Які переваги НУБіПУ стали вирішальними у виборі навчального закладу?
— Я вважаю, вирішальним став високий авторитет та престижність університету, безкоштовне стажування, можливість отримати подвійний диплом, зручне розташування навчальних корпусів і гуртожитків.
— Яке значення журналістики у світі?
— Надзвичайно важливе: журналісти збирають, обробляють і поширюють інформацію, впливають на формування громадської думки, допомагають суспільству самоорганізовуватися й структуруватися, виконують функцію «сторожового пса демократії», спостерігають за владою.
Майбутні абітурієнти цікавилися професіоналізмом викладачів і тим, наскільки якісно вони подають матеріал, натякаючи на те, що це заклад вищої освіти аграрного спрямування. Я запевнив одинадцятикласників у тому, що таких викладачів вони не зустрінуть більше ніде, адже тут надзвичайно потужна команда професіоналів своєї справи. Окрім навчального процесу майбутніх студентів цікавило й те, чи є якісь секції, гуртки, курси, які умови проживання у гуртожитках, на що я гордо відповідав, що тут все є, і все це на гарному рівні, але залежить багато чого саме від студентів, від прагнення отримувати більше.
Враження школярів від перспектив спеціальності «Журналістика» були дуже позитивними, й багато кого цей напрям зацікавив. Тому я впевнено можу стверджувати, що зробив певний внесок у виборі їхньої майбутньої професії.
Костянтин Рибалка,
студент І курсу спеціальності «Журналістика»