- Головна
- План виховної роботи на 2020-2025 н.р.
- Концепція національного виховання студентської молоді в НУБіП України
- Концепція виховної роботи НУБіП України (Інфраструктура виховної роботи НУБІП України)
- План виховної роботи в гуртожитках студентського містечка НУБіП України на 2020-2025 н.р.
- Програма виховної роботи зі студентами ОС "Магістр"
- Спортивний шаховий клуб "Шаховий Король НУБіП України"
- Сторінка наставника академічної групи
- Університетський проект "Школа лідерства НУБіП України"
- Спорт
- Семінар для наставників академічних груп І крусу
- Тренінг "Школа першокурсника"
- Спортивні рекорди НУБіП України
- Віртуальний 3D - Тур по навчальному корпусу №3 - Музей історії НУБіП України, Гербова зала, Червона актова зала, Блакитна зала, Зелена зала, Зала Вчених рад, Ботанічний сад
- Наукові дослідження адаптаційного входження студентів першого курсу університету
- Аналіз нарахування додаткових балів до стипендіального рейтингу студентів першого курсу за участь в науковій, культурологічній, спортивній та громадській діяльності університету
- Екскурсії по НУБіП України
- Всеукраїнський Рекорд України з одночасної масової гри в шахи встановлений студентами та викладачами НУБіП України
- Центр Соціально-психологічної служби
- Рекомендації щодо організації перегляду студентами і викладачами фільмів психологічного змісту для відпочинку та психологічного розвантаження
- РАДА З ОРГАНІЗАЦІЇ ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НУБіП УКРАЇНИ
- Конкурс на найкращу інтелектуальну групу НУБіП України
- Конкурс на Найкращу пісенну академічну групу НУБіП України
- Конкурс на "Найкращу спортивну академічну групу НУБіП України"
- Конкурс Джентельмен та Красуня НУБіП України
- Клуб "Веселих та кмітливих" (КВК)
- Соціологічне опитування студентів 1 курсу "Адаптаційне входження студентів 1 курсу НУБіП України"
- Нукові конференції, фестивалі і публікації
- Програма виховання студентів НУБіП України "Громадянин, патріот, фахівець"
- Опитування студентів "Організація навчання в НУБіП України"
- Вперше в історії шахових турнірів в НУБіП пройшов унікальний турнір з нового виду шахів Артура Фролова
- Творчий конкурс «Пісня першокурсника»
- Завдання які виконує Навчально-науковий центр виховної роботи та соціального розвитку
- Нормативно-правові акти щодо запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти
- Нормативно-правова база щодо запобігання насильства та дискримінації жінок в університеті
- Нормативно-правова база щодо запобігання сексизму у закладі освіти
- Антикорупційна діяльність
- Порядок подання електронних звернень громадян до Міністерства освіти і науки України
- Телефонна "гаряча лінія"
- Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти
- Правила поведінки здобувача освіти в закладі освіти
- РЕКОМЕНДАЦІЇ З ПИТАНЬ УНИКНЕННЯ ВРАЖЕННЯ МІНАМИ І ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНИМИ ПРЕДМЕТАМИ ТА ПОВЕДІНКИ У НАДЗВИЧАЙНІЙ СИТУАЦІЇ
Семінар для наставників академічних груп І крусу
Семінар для наставників академічних груп І крусу
Матеріали семінарів наставників академічних груп в НУБІП України
В університеті пройшов науково-методичний
семінар для наставників академічних груп:
як завжди – ґрунтовно і цікаво
Ділячись своїм баченням сучасного стану справ в освітній галузі, Станіслав Миколайович розповів про те, що напередодні сьогоднішньої зустрічі він дав інтерв’ю одному із провідних освітянських видань «Сучасна освіта України», де висловив думку щодо кроків на які освітяни чекають від держави. Це й усвідомлення великого потенціалу вищої школи та її підтримка, й актуальність розробки стратегії розвитку освіти країни в цілому та галузей економіки, й очікування виваженої державної політики. Ректор розповів про те, що НУБіП України як крупний університет, що виконав план державного замовлення і на належному рівні реалізує наукові програми, виборов право додаткової фінансової підтримки. Проте Станіслав Миколайович застеріг, що необхідно в цьому році посилити профорієнтаційну роботу, боротись за кожного абітурієнта на бакалаврські і магістерські програми, за кожного слухача підготовчих курсів, пояснювати переваги участі абітурієнтів в олімпіадах. Ще одним напрямком, над яким слід попрацювати молодим наставникам, є безпосередня робота зі студентами своєї групи. Особливо це необхідно для першокурсників, які часто складно адаптуються до нових умов навчання та проживання в гуртожитках. Наслідком неуважного ставлення наставників до студентських проблем, байдужості до стану справ в групі є великий відсоток відрахувань. Керівник закладу закликав залучати студентів до культурного життя столиці, відвідувати з ними музеї та культурно-масові і спортивні заходи, які проводяться в університеті. Необхідна системна й вдумлива виховна робота й часточка батьківського тепла від наставників і вихованці відкриють їм свої душі, діляться своїми проблемами. Важливо знайти ті спільні цінності, які б могли стати приводом для гордості за себе, свою групу, свій університет, своє Голосієво, свою державу. І в нагоді тут може стати видана історія університету. Адже НУБіП є Аlma mater для багатьох уславлених людей. Знати їх, орієнтуватись в багатій історії НУБіП, пишатись нею і відчувати свою приналежність – ось ті поки що нереалізовані можливості в роботі наставника. Станіслав Миколайович рекомендував звернутись до порад, які дав В. Сухомлинський у своїй книзі «Сто порад вчителю», і від себе додав ще декілька: «Шукати лідерів в групі, частіше з ними контактувати і якомога більше використовувати в роботі зі студентами свій досвід, бо саме в ньому наші вихованці, по суті, вчорашні діти, відчувають потребу».
На завершення, ректор поділився планами зробити на території університету спортивний комплекс на 4 зали з полями і біговими доріжками та арт-центр; повідомив про заплановану зустріч з представниками студентського самоврядування і відкрив секрет успіху, який полягає в тісній співпраці з бізнесом, роботодавцями і випускниками університету.
Темою доповіді директора Навчально-наукового центру виховної роботи і соціального розвитку НУБіП України, кандидата психологічних наук, доцента кафедри соціальної роботи та інформаційних технологій в освіті Геннадія Миколайовича Ржевського була презентація оновленої програми виховання студента НУБіП України «Громадянин, патріот, фахівець». Як досвідчений оратор, що знається на секретах оволодіння увагою аудиторії, Геннадій Миколайович розпочав свою доповідь із притчі про те, чого вартує людяність для професіонала. Директор ННЦ розповів про сайт центру і запросив молодих наставників регулярно відвідувати його, щоб черпати нову інформацію. Геннадій Миколайович закликав керівників груп до поки що «позитивно примусового» залучення студентів до заходів та звернув увагу на «прив’язування» виховних заходів до календаря пам’ятних дат. Презентуючи оновлену програму виховання, доповідач висловив подяку завідувачу кафедри педагогіки Сопівнику Руслану Васильовичу за допомогу в її створенні. Також була звернута увага наставників на необхідність відвідування своїх підопічних в гуртожитках, перевірку санітарно-гігієнічного стану їх кімнат. Геннадій Миколайович розповів, що створена Рада виховної роботи, розроблене Положення про її діяльність і в найближчих планах – проведення щотижневих зустрічей із наставниками і старостами груп. Крім того, запропоновано зібрати студентів з метою інформування щодо профілактики короновірусу та вірусу грипу. Директор ННЦ доповів про результати опитування здобувачів вищої освіти щодо організації виховної роботи.
Завідувач кафедри педагогіки, доктор педагогічних наук, доцент Руслан Васильович Сопівник поділився з наставниками практичними порадами щодо виховання особистості студента. Ємко і стисло була презентована різнопланова інформація про те, які результати виховної роботи є орієнтиром для наставників які методики і діагностичні тести слід використовувати для виявлення проблем в групі, але найбільшу зацікавленість викликали досить творчі, нестандартні методики роботи зі студентами, які являли собою мікс ігрових методик, тренінгових вправ, рольових ігор та кейсів. Руслан Васильович нагадав наставникам про цінність для викладача вищої школи такої вкрай важливої компетентності, як емоційний інтелект.
Кандидат педагогічних наук, асистент кафедри педагогіки Олег Вікторович Єресько, доповідаючи про формування здорового способу життя засобами виховуючого навчання, зацікавив присутніх тонко дібраними висловлюваннями видатних людей про здоров’я, наприклад, в унісон настрою аудиторії прозвучало таке «визначення»: здоров’я – це позитивне життєрадісне й охоче виконання обов’язків, які покладає на нас життя. Олег Вікторович розповів про результати опитування здобувачів вищої освіти щодо здорового способу життя, надав поради, як краще презентувати матеріал, на заняттях, щоб він був цікавим для представників покоління Z з кліповим мисленням та в умовах інформаційного шквалу. Олег Вікторович закликав наставників запланувати і провести виховні заходи, присвячені здоров’я збереженню молоді і наголосив, що зробити це треба цікаво і нешаблонно.
Вдалим дебютом на семінарі наставників був виступ кандидата педагогічних наук, доцента кафедри педагогіки Олександра Михайловича Прохорчука про важливість Soft Skills для викладачів. Наставників зацікавила інформація про історію виникнення м’яких (гнучких, соціальних) компетентностей, їх класифікацію і відмінності від так званих жорстких навичок та digital-навичок (комп’ютерної грамотності). Була акцентована увага на тому, що, фактично, Soft Skills є розвитком людського капіталу, альтернативний шлях людства у зв’язку з світовою тенденцією до вимирання тих професій, де використовуються суто професійні (жорсткі) навички, які може відтворити «розумна» техніка. Олександр Михайлович запросив присутніх на тренінгові заняття Школи лідерства НУБіП, де планується демонстрація ефективних моделей поведінки.
Інформація викликала жваве обговорення проблем, особливостей організації процесу формування ціннісного світогляду молоді, яка захоплюється цифровими технологіями і часто обирає яскравий віртуальний світ, а не реальність.
Слід відмітити майстерність модератора семінару – декана гуманітарно-педагогічного факультету Василя Дмитровича Шинкарука, який щиро ділився професійним досвідом з молодими колегами, висловлював своє бачення піднятих проблем, запропонував кафедрі педагогіки задуматись над тренінговим форматом проведення семінару та об’єднав – інтелектуально й емоційно – цей дискурс молодих наставників.
Олена Варава,
асистент кафедри педагогіки
Фото: Олександр Каплаух