Кафедра педагогіки

На допомогу наставникам груп

Науково-методичний семінар для наставників академічних груп проводиться з метою покращення діяльності інституту наставництва, посилення теоретичної і методичної підготовки суб’єктів виховної роботи, зростання рівня їх психолого-педагогічної майстерності відповідно до Стратегії національно-патріотичного виховання дітей і молоді на 2016-2020 рр. 

     5 лютого 2020 року на базі гуманітарно-педагогічного факультету відбувся організований кафедрою педагогіки уже традиційний для нашого університету науково-методичний семінар для наставників академічних груп.

     Як завжди, аудиторія була переповнена молодими наставниками, які прагнуть долучитись до обговорення актуальних проблем виховання та підвищити рівень своєї психолого-педагогічної майстерності у роботі з підопічними студентами. Такі майстер-класи полегшують роботу наших наставників. Велика заслуга в цьому належить ректорові НУБіП України Станіславу Миколайовичу Ніколаєнко та деканові гуманітарно-педагогічного факультету Василю Дмитровичу Шинкаруку. З їх ініціативи семінар щорічно наповнюється актуальним змістом, адже кожна доповідь, озвучена в програмі, окреслює найбільш актуальні питання освіти і виховання та розкриває секрети успішної педагогічної взаємодії.

     Відкрив семінар декан гуманітарно-педагогічного факультету Василь Дмитрович Шинкарук, який презентував програму заходу і надав слово ректорові університету, доктору педагогічних наук, професору кафедри педагогіки, академіку Національної академії педагогічних наук України Станіславу Миколайовичу Ніколаєнку.

  

     Ділячись своїм баченням сучасного стану справ в освітній галузі, Станіслав Миколайович розповів про те, що напередодні сьогоднішньої зустрічі він дав інтерв’ю одному із провідних освітянських видань «Сучасна освіта України», де висловив думку щодо кроків на які освітяни чекають від держави. Це й усвідомлення великого потенціалу вищої школи та її підтримка, й актуальність розробки стратегії розвитку освіти країни в цілому та галузей економіки, й очікування виваженої державної політики. Ректор розповів про те, що НУБіП України як крупний університет, що виконав план державного замовлення і на належному рівні реалізує наукові програми, виборов право додаткової фінансової підтримки. Проте Станіслав Миколайович застеріг, що необхідно в цьому році посилити профорієнтаційну роботу, боротись за кожного абітурієнта на бакалаврські і магістерські програми, за кожного слухача підготовчих курсів, пояснювати переваги участі абітурієнтів в олімпіадах. Ще одним напрямком, над яким слід попрацювати молодим наставникам, є безпосередня робота зі студентами своєї групи. Особливо це необхідно для першокурсників, які часто складно адаптуються до нових умов навчання та проживання в гуртожитках. Наслідком неуважного ставлення наставників до студентських проблем, байдужості до стану справ в групі є великий відсоток відрахувань. Керівник закладу закликав залучати студентів до культурного життя столиці, відвідувати з ними музеї та культурно-масові і спортивні заходи, які проводяться в університеті. Необхідна системна й вдумлива виховна робота й часточка батьківського тепла від наставників і вихованці відкриють їм свої душі, діляться своїми проблемами. Важливо знайти ті спільні цінності, які б могли стати приводом для гордості за себе, свою групу, свій університет, своє Голосієво, свою державу. І в нагоді тут може стати видана історія університету. Адже НУБіП є Аlma mater для багатьох уславлених людей. Знати їх, орієнтуватись в багатій історії НУБіП, пишатись нею і відчувати свою приналежність – ось ті поки що нереалізовані можливості в роботі наставника. Станіслав Миколайович рекомендував звернутись до порад, які дав В. Сухомлинський у своїй книзі «Сто порад вчителю», і від себе додав ще декілька: «Шукати лідерів в групі, частіше з ними контактувати і якомога більше використовувати в роботі зі студентами свій досвід, бо саме в ньому наші вихованці, по суті, вчорашні діти, відчувають потребу».

     На завершення, ректор поділився планами зробити на території університету спортивний комплекс на 4 зали з полями і біговими доріжками та арт-центр; повідомив про заплановану зустріч з представниками студентського самоврядування і відкрив секрет успіху, який полягає в тісній співпраці з бізнесом, роботодавцями і випускниками університету.

     Темою доповіді директора Навчально-наукового центру виховної роботи і соціального розвитку НУБіП України, кандидата психологічних наук, доцента кафедри соціальної роботи та інформаційних технологій в освіті Геннадія Миколайовича Ржевського була презентація оновленої програми виховання студента НУБіП України «Громадянин, патріот, фахівець». Як досвідчений оратор, що знається на секретах оволодіння увагою аудиторії, Геннадій Миколайович розпочав свою доповідь із притчі про те, чого вартує людяність для професіонала. Директор ННЦ розповів про сайт центру і запросив молодих наставників регулярно відвідувати його, щоб черпати нову інформацію. Геннадій Миколайович закликав керівників груп до поки що «позитивно примусового» залучення студентів до заходів та звернув увагу на «прив’язування» виховних заходів до календаря пам’ятних дат. Презентуючи оновлену програму виховання, доповідач висловив подяку завідувачу кафедри педагогіки Сопівнику Руслану Васильовичу за допомогу в її створенні. Також була звернута увага наставників на необхідність відвідування своїх підопічних в гуртожитках, перевірку санітарно-гігієнічного стану їх кімнат. Геннадій Миколайович розповів, що створена Рада виховної роботи, розроблене Положення про її діяльність і в найближчих планах – проведення щотижневих зустрічей із наставниками і старостами груп. Крім того, запропоновано зібрати студентів з метою інформування щодо профілактики короновірусу та вірусу грипу. Директор ННЦ доповів про результати опитування здобувачів вищої освіти щодо організації виховної роботи.

     Завідувач кафедри педагогіки, доктор педагогічних наук, доцент Руслан Васильович Сопівник поділився з наставниками практичними порадами щодо виховання особистості студента. Ємко і стисло була презентована різнопланова інформація про те, які результати виховної роботи є орієнтиром для наставників які методики і діагностичні тести слід використовувати для виявлення проблем в групі, але найбільшу зацікавленість викликали досить творчі, нестандартні методики роботи зі студентами, які являли собою мікс ігрових методик, тренінгових вправ, рольових ігор та кейсів. Руслан Васильович нагадав наставникам про цінність для викладача вищої школи такої вкрай важливої компетентності, як емоційний інтелект.

     Кандидат педагогічних наук, асистент кафедри педагогіки Олег Вікторович Єресько, доповідаючи про формування здорового способу життя засобами виховуючого навчання, зацікавив присутніх тонко дібраними висловлюваннями видатних людей про здоров’я, наприклад, в унісон настрою аудиторії прозвучало таке «визначення»: здоров’я – це позитивне життєрадісне й охоче виконання обов’язків, які покладає на нас життя. Олег Вікторович розповів про результати опитування здобувачів вищої освіти щодо здорового способу життя, надав поради, як краще презентувати матеріал, на заняттях, щоб він був цікавим для представників покоління Z з кліповим мисленням та в умовах інформаційного шквалу. Олег Вікторович закликав наставників запланувати і провести виховні заходи, присвячені здоров’я збереженню молоді і наголосив, що зробити це треба цікаво і нешаблонно.

     Вдалим дебютом на семінарі наставників був виступ кандидата педагогічних наук, доцента кафедри педагогіки Олександра Михайловича Прохорчука про важливість Soft Skills для викладачів. Наставників зацікавила інформація про історію виникнення м’яких (гнучких, соціальних) компетентностей, їх класифікацію і відмінності від так званих жорстких навичок та digital-навичок (комп’ютерної грамотності). Була акцентована увага на тому, що, фактично, Soft Skills є розвитком людського капіталу, альтернативний шлях людства у зв’язку з світовою тенденцією до вимирання тих професій, де використовуються суто професійні (жорсткі) навички, які може відтворити «розумна» техніка. Олександр Михайлович запросив присутніх на тренінгові заняття Школи лідерства НУБіП, де планується демонстрація ефективних моделей поведінки.
     Інформація викликала жваве обговорення проблем, особливостей організації процесу формування ціннісного світогляду молоді, яка захоплюється цифровими технологіями і часто обирає яскравий віртуальний світ, а не реальність.

     Слід відмітити майстерність модератора семінару – декана гуманітарно-педагогічного факультету Василя Дмитровича Шинкарука, який щиро ділився професійним досвідом з молодими колегами, висловлював своє бачення піднятих проблем, запропонував кафедрі педагогіки задуматись над тренінговим форматом проведення семінару та об’єднав – інтелектуально й емоційно – цей дискурс молодих наставників.

 

 Матеріали семінару:

 

Усі Ваші побажання щодо тематик наступних засідань семінарів просимо надсилати на електронну пошту [email protected]

 

 

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook