Магістри ННІ післядипломної освіти навчаються мистецтву управління розробкою інновацій на практичних заняттях
25 жовтня в навчальній лабораторії управління інноваційною діяльністю в агропромисловій і природоохоронній галузях кафедри менеджменту інноваційної діяльності відбулось відкрите практичне заняття з дисципліни «Стратегічне управління інноваційним розвитком» для студентів 2-го курсу ОС «Магістр» спеціальності «Управління інноваційною діяльністю». Практичне заняття за темою «Управління розробкою інновацій та вибором цільових ринків» проводила завідувач кафедри менеджменту інноваційної діяльності Ольга Витвицька.
Досить часто можна почути суперечливі твердження вітчизняних та зарубіжних освітян щодо ролі лекційного і практичного заняття при підготовці майбутнього фахівця-управлінця з інноваційної діяльності. Давайте зробимо спробу обґрунтувати їх, зазначила викладач.
На початку заняття було визначено роль викладача як наставника при проведенні практичного заняття, на якому не тільки розглядається матеріал даної теми, але і важлива обґрунтована думка студента при висвітлені змісту і форм його проведення.
Швидкий темп мозкового штурму по темі і курсу дав можливість всім активізуватись. Представлено ряд тестів, але завданням було не тільки вирішити їх, але знайти недоліки при їх формуванні і представити свою інтерпретацію.
Аналітично-розрахункові завдання з питань формування інноваційної стратегії організації, управління розробкою інновацій та вибором цільових ринків, аналіз інноваційного потенціалу організації базувались на матеріалах і досвіду передових підприємств, які студенти мали можливість відвідати протягом навчання.
Управління розробкою інновацій висвітлено на прикладі діючих інноваційних проектів, якими займаються безпосередньо самі студенти: презентація «Розумний будинок» представлена Гапонюком Ігорем (працює у фірмі, яка його створює), інноваційний проект «М’які батарейки» Альони Виборної. Цікавий проект «Інноваційна діяльність з реалізації медіа-контенту» представив Логвинюк Сергій. Свій проект з даної тематики презентував Дібрівний Ілля.
В рамках індивідуального завдання оптимістичні і песимістичні прогнози стратегічного інноваційного розвитку будівельної галузі України представили Соловей Сергій та Гріцик Катерина.
Цікавим виявився експеримент, коли Соловей Сергій запропонував присутнім викладачам на основі короткого фрагменту лекційного матеріалу Ольги Данилівни з даної теми без пояснення розкрити його суть. Ураховуючи, що це – його третя освіта, він ще раз підкреслив роль якісного лекційного заняття, коли воно проходить у формі активного практичного діалогу з студентами.
Заняття пройшло в дискусійно-пізнавальній формі. І студенти, і викладачі високо оцінили його проведення.
Богдана Вишнівська,
доцент кафедри
менеджменту інноваційної діяльності