Ректорат затвердив десять кроків до подолання нестатутних відносин
20 листопада під головуванням ректора Станіслава Ніколаєнка відбулося позачергове засідання ректорату. На порядку денному стояло одне, але злободенне питання – запобігання проявам нестатутних відносин в університеті.
З інформацією з цього приводу виступив проректор з науково-педагогічної діяльності, правових та соціальних питань Володимир Курило. Він навів результати соціологічного дослідження серед студентів, яке підтверджує наявність проблеми хабарництва.
Ректорат взяв курс на відкритість, прозорість, системну роботу щодо викорінення проявів нестатутних відносин. Відчуваючи це, студенти готові до такого ж відкритого спілкування й інформують про ті чи інші негативні випадки. Як результат, вже звільнено кілька викладачів, зокрема на факультетах конструювання і дизайну, гуманітарно-педагогічному і юридичному. Та декани факультетів, директори ННІ та завідувачі кафедр все ж не завжди переймаються таким станом справ, відповідно проблема хабарництва залишається. Володимир Курило наголосив, що всі вони несуть персональну відповідальність за службову діяльність підлеглих.
Проректор представив увазі ректорату проект інформаційної листівки, в якій йдеться про кримінальну відповідальність як для тих, хто хабарі бере, так і тих, хто їх дає (статті 368 та 369 Кримінального кодексу України та стаття 172 Кодексу України про адміністративні правопорушення).
Ректор Станіслав Ніколаєнко зазначив, що інформація про випадки нестатутних відносин передаватиметься правоохоронним органам. Керівники підрозділів, які допустили це, будуть притягнені до адміністративної відповідальності. А рейтинг викладачів відповідної кафедри зазнаватиме суттєвого коригування. Заробляти потрібно розумом, консультуваннями, дослідженнями та іншими способами, але не порушеннями закону. Це стосується також і керівництва відокремлених підрозділів та навчально-дослідних господарств.
Проблему хабарництва слід обговорити і з органами студентського самоврядування. Протягом наступного тижня мають відбутися відповідні зустрічі керівництва факультетів та ННІ зі студентськими організаціями, зазначив ректор.
За результатами обговорення ректорат прийняв рішення з десяти пунктів.
Перше: Посилити персональну відповідальність деканів факультетів, директорів ННІ та завідувачів кафедр за стан службової дисципліни серед викладачів своїх структурних підрозділів, проводити ретельні службові розслідування по кожному факту нестатутних відносин та приймати рішення згідно чинного законодавства.
Друге: декани факультетів, директори ННІ та відокремлених підрозділів мають провести у кожній академічній групі збори, на яких поінформувати студентів про юридичну, у т.ч. кримінальну, відповідальність за протиправні діяння корупційного характеру.
Третє: завідувачам кафедр доручено провести засідання кафедр, де розглянути стан виконавської дисципліни серед НПП та поінформувати про антикорупційні заходи в університеті.
Четверте: декану юридичного факультету підготувати та спільно з деканами факультетів і директорами ННІ провести ознайомчі лекції з основ антикорупційного законодавства.
П’яте: редакційно-видавничому відділу виготовити інформаційні матеріали про юридичну відповідальність за протиправні, у тому числі кримінальні, діяння корупційного характеру, а деканам факультетів та керівникам навчально-виробничих підрозділів розповсюдити їх.
Шосте: розмістити на дошках оголошень факультетів та ННІ відповідні інформаційні матеріали.
Сьоме: опублікувати на офіційному сайті університету всі нормативно-правові та локальні нормативні акти щодо запобігання та виявлення корупційних діянь.
Восьме: розміщувати на офіційному сайті університету, сторінках факультетів та ННІ інформацію про осіб, факти корупційних діянь яких доведено у встановленому законом порядку.
Дев’яте: постійно діючій комісії з питань запобігання та виявлення корупції перевірити наявність скриньок довіри у всіх навчальних корпусах та зобов’язати деканів факультетів і директорів ННІ щомісячно звітувати про наявність в них скарг і звернень та їхній зміст.
Десяте: соціологічній групі після кожної заліково-екзаменаційної сесії проводити соціологічні опитування у академічних групах, результати яких розглядати на нарадах деканів факультетів.
Денис Рудень