Академічна доброчесність в освітній підготовці спеціалістів з міжнародних відносин
Академічна доброчесність в освітній підготовці спеціалістів з міжнародних відносин
8 листопада 2024 року
«Чи почувалися б ви впевнено й комфортно на мосту, спроєктованому інженером, який списував і нечесно здобував оцінки в технічному університет!?» — саме з цих слів розпочалась лекція-тренінг, яку проводила доцентка кафедри міжнародних відносин і суспільних наук Наталія Шевченко для студентів спеціальності 291 «Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії».
Питання забезпечення академічної доброчесності та наслідки академічної не доброчесності привертають підвищену увагу науковців та освітян не лише в Україні, але й у всьому світі. Розвиток сучасних технологій не лише значно розширює можливості для досліджень у всіх сферах, а й — розширив можливості для плагіату, фабрикації, фальсифікації, інших порушень академічної етики
З метою популяризації дотримання принципів академічної доброчесності серед здобувачів вищої освіти Шевченко Наталія зосередила увагу студентів на сутності академічної доброчесності, її ознаках, принципах та впливі на освітнє середовище й професійну діяльність майбутніх фахівців з міжнародних відносин.
З метою популяризації дотримання принципів академічної доброчесності серед здобувачів вищої освіти Шевченко Наталія зосередила увагу студентів на сутності академічної доброчесності, її ознаках, принципах та впливі на освітнє середовище й професійну діяльність майбутніх фахівців з міжнародних відносин.
Під час заходу було детально проаналізовано види та приклади порушення академічної доброчесності. Зокрема, це академічний плагіат, фальсифікація, фабрикація, обман, самоплагіат, хабарництво, не об’єктивне оцінювання. Лекторка звернула увагу на Положення про академічну доброчесність в НУБіП України https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u284/20._polozhennya_pro_akademichnu_dobrochesnist.pdf та заходи щодо запобігання порушень академічної доброчесності і відповідальність у випадку не дотримання принципів академічної доброчесності.
В ході обговорення студенти мали змогу висловлюватися щодо шляхів покращення рівня академічної доброчесності в закладі вищої освіти, а також дискутували щодо обговорюваної тематики. Зокрема, під час заходу у творчій та довірливій атмосфері були обговорені важливі теми щодо ключових аспектів академічної доброчесності, серед яких слід виокремити такі:
- Правильне використання джерел інформації.
- Чесність у поданні результатів досліджень.
- Етичність у взаємодії з партнерами та підлеглими.
- Дотримання правил та норм професійної етики.
- Підтримка чесності та інтелектуальної чесноти серед однодумців.
Також Наталія Шевченко закцентувала увагу студентів на тому, що окрім важливості академічної доброчесності для навчання, діяльності та сприяння розвитку критичного мислення й самодисципліни, її порушення може мати серйозні наслідки як для освітнього середовища так і для успіху в майбутній професії. Наприкінці зустрічі студенти спеціальності «Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії» подякували за цікаву, актуальну, доступну та корисну інформацію і відзначили, що завжди намагатимуться притримуватись принципів академічної доброчесності в освітньому процесі, а також етичного кодексу у подальшій професійній діяльності.
Людмила Лановюк,
доцент кафедри міжнародних відносин
і суспільних наук