Інноваційні зміни в організації освітнього процесу ЗВО в умовах воєнного стану – відкрита лекція професора кафедри педагогіки Ігоря Буцика
19 вересня 2024 року відбулася відкрита лекція з дисципліни «Педагогіка вищої школи» професора кафедри педагогіки Ігоря Буцика для студентів 1 року навчання магістерських програм гуманітарно-педагогічного факультету спеціальностей «Освітні, педагогічні науки» та «Фізична культура і спорт».
На лекції розглядалася проблема інноваційних змін в організації освітнього процесу ЗВО в умовах воєнного стану, які висвітлювалися через призму застосування форм, методів і технологій навчання. На занятті було представлено: структуру сучасних форм навчання і форм організації навчання, передумови та підстави виникнення нової форми змішаного навчання, роль інтерактивних технологій інформаційно-комунікаційних технологій в освіті та засобів їх реалізації, характеристику технологій адаптивного навчання (Adaptive Teaching), аналітики емоцій учня (Analytics Of Emotions), застосування прихованої оцінки (Stealth Assessment), впровадження смарт-технологій в освіті, інноваційні підходи в застосуванні методів навчання, методик, засобів та системи навчальних завдань у змішаному навчанні.
Заняття проводилося на основі застосування технологій інтерактивного та перевернутого навчання, яке реалізується під час викладання даної дисципліни, що і передбачало попередню підготовку студентів до лекції із аналізом її змісту із заздалегідь запланованими помилками, використання методів дискусії та підсумкового ігрового бліц-тестування. Сама ж лекція була побудована на основі методики проблемного навчання з використанням смислового стрижня, зв’язувальних понять і зорових підсилювачів. Варто вказати, що заняття транслювалося наживо й іншим учасникам, які не змогли бути очно на ній присутніми.
Заняття проходило у формі лекції-дискусії, де студенти були активними учасниками навчального дійства. Вони пропонували власні вирішення проблемних ситуацій, вступали з лектором у продуктивну дискусію, ставили актуальні запитання, доповнювали, обґрунтовано висловлювали думки і позиції. Підсумком проведених занять стало отримання студентами настанов та завдань для самостійної роботи.
Доцент кафедри педагогіки
Каріна Саф’ян