Ph.D. Перша лекція Станіслава Ніколаєнка для аспірантів нового набору з дисципліни «Педагогіка та управління ЗВО»
Ph.D. Перша лекція Станіслава Ніколаєнка для аспірантів нового набору з дисципліни «Педагогіка та управління ЗВО»
8 вересня 2024 року
Порада № 99: Як боротися з лінощами
("Найважливіший засіб відвернення лінощів — не повинно бути неробства
й пустого проведення часу).
("Найважливіший засіб відвернення лінощів — не повинно бути неробства
й пустого проведення часу).
Книга «Сто порад вчителеві»
Василя Сухомлинського
Починаючи з 04 вересня розпочався освітній процес підготовки здобувачів ступеня доктора філософії поточного року вступу. Вже першого ж дня в очному форматі щойно зараховані аспіранти прослухали лекцію з дисципліни «Педагогіка та управління закладами вищої освіти» на тему «Світові та національні тенденції управління розвитком освіти. Правові засади реалізації управлінських функцій у закладі освіти», лектор – президент НУБіП, доктор педагогічних наук, професор, академік Станіслав Миколайович Ніколаєнко.
Першочергово, Станіслав Миколайович зосередив увагу здобувачів на умовах успішності кожної людини: природних здібностях, які закладаються батьками; гарного виховання в родині; можливості отримати ґрунтовну освіту, починаючи зі шкільної і закінчуючи вищою (придбання глибоких знань та ерудиції); працездатності, яка повинна бути притаманна людині усе її життя.



Цитуючи Василя Олександровича Сухомлинського, лектор відзначив важливість дотримання «100 порад вчителеві», а також доручив слухачам на наступне заняття процитувати останню його 100-ту пораду.
Під час лекції були розглянуті сучасні проблеми розвитку світу; передумови виникнення економіки знань; освіта і наука в світі та українському суспільстві; основні теоретико-методологічні підходи до творення законодавства про освіту; Конституція і Закони України про освіту; роль і місце керівника закладу освіти в реалізації законодавства про освіту; структура управління закладом освіти (на прикладі НУБіП України) тощо.





Особливу увагу Станіслав Миколайович приділив особливостям використання штучного інтелекту у навчальному процесі. Він зазначив, що 43% з 1000 опитаних студентів використовували інструменти штучного інтелекту, такі як ChatGPT, і половина з цих користувачів вдавалася до допомоги штучного інтелекту під час виконання завдань або складання іспитів. З 216 студентів, які використовували інструменти штучного інтелекту для навчальної роботи, половина здебільшого виконували завдання самостійно, але використовували штучний інтелект в обмеженому обсязі; 30% опитаних значною мірою покладалися на штучний інтелект у виконанні більшості завдань, вносячи корективи в разі потреби; 17% – подали роботу, створену штучним інтелектом, на оцінювання, не вносячи до неї жодних змін.






Лекція пройшла, як на одному диханні, а слухачі навіть не помітили її закінчення. Наразі всі здобувачі аспірантури готові до очного навчання та з нетерпінням чекають контенту від наукової еліти Університету.
Надія Міняйло,
заступниця завідувача відділу аспірантури