Крос-культурний менеджмент як механізм адаптації підприємств до глобального ринку
Студенти освітньої програми "Адміністративний менеджмент" заочної форми навчання розпочали свою заключну сесію з вивчення дисципліни «Крос-культурний менеджмент», основна мета якої полягає в тому, щоб допомогти управлінцям перетворити відмінності представників різних культур в ресурсну базу організації.
На лекції обговорювались питання переваги ведення спільного бізнесу з представниками інших культур, яке базується на повазі до національних і територіальних відмінностей та формуванні спільної корпоративної системи цінностей, зрозумілої і доступної для кожного працівника. Такий підхід визначає культуру чинником розвитку, джерелом технологій передачі знань, навчання співробітників та партнерів, позитивним ресурсом компанії.
До числа найбільш ефективних принципів крос-культурної взаємодії відносяться інформованість про культуру ділового партнера, готовність вступити в діалог, встановлення відносин довіри і взаємоповаги, навички розуміння та інтерпретації інших культур, прийняття рівнозначності ділових культур.
В сучасних умовах глобалізації, органічного пересічення культур, методів та способів ведення бізнесу, присутності географічних кордонів лише на карті, знання крос-культурного менеджменту є важливим, актуальним і характерним для застосування в організаціях будь-якого розміру і масштабу діяльності, а також допомагає уникати типових помилок, пов'язаних з національними стереотипами поведінки.
Ольга Костюк,
доцент кафедри адміністративного
менеджменту та ЗЕД