Дотримання академічної доброчесності та звіт за результатами анкетування студентів і викладачів в рамках проєкту від USAID у фокусі засідання комісії з етики та академічної доброчесності
15 червня 2021 р. відбулось перше у цьому році онлайн-засідання комісії з етики та академічної доброчесності під головуванням Шинкарука Василя Дмитровича, проректора з науково-педагогічної роботи згідно наказу ректора № 376 від 16.04.2021 р.
Під час засідання Тетяна Кіщак, секретар комісії відзначила, що у 2021 р. перевірено 33 навчальних видання, з яких 7 видань не пройшли перевірку на плагіат, та представила аналіз перевірки двох навчальних видань, які, після обговорення, рекомендовано розглянути повторно на наступному засіданні з уточненням та більш детальним аналізом отриманих результатів.
Учасники засідання також ознайомились із результатами анкетування студентів і викладачів нашого університету в рамках участі в проєкті «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти» від Американських рад з міжнародної освіти (USAID) за підтримки МОН та НАЗЯВО.
Мета проєкту – об’єднати професійну спільноту освітян середньої та вищої освіти для обміну досвідом та співпраці задля підтримки академічної доброчесності та якості освіти.
Слід відзначити, що участь в анкетуванні, яке відбувалось у грудні 2020 р. і січні 2021 р. взяли 267 осіб, з них – 152 студенти факультету тваринництва та водних біоресурсів та 113 студентів з факультету землевпорядкування.
Загалом, участь у студентському опитуванні взяли 28,3 % студентів від їх загальної кількості на обох факультетах за державною формою навчання.
У викладацькому опитуванні взяли участь 27 науково-педагогічних працівників, що становить 27,2 % від їх загальної кількості на обох факультетах.
Приємно відзначити, що згідно із результатами досліджень, студенти ознайомлені з основними принципами академічної доброчесності та плагіату, оскільки викладачі, завдяки участі у різних заходах (семінарах, тренінгах, конференціях) обізнані з питань дотримання академічної доброчесності та докладають чимало зусиль для ознайомленості з ними студентів під час освітнього процесу.
Водночас, викладачі «не заплющують очі» на порушення академічної недоброчесності, а при їх виявленні до студентів застосовують санкції (анулюють дипломну роботу, не зараховують письмову роботу, знижують бали).
Загалом, результати анкетування свідчать, що відповіді студентів співпадають із відповідями викладачів, а також із відповідями в анкеті самоаналізу, що був проведений керівництвом університету.
Тетяна Кіщак,
директорка наукової бібліотеки