Взаємодія викладачів – підвищення якості навчання

18 березня 2021 року
     Згідно робочої програми з дисципліни «Активний туризм», яку відповідно навчальному плану підготовки фахівців викладають для студентів першого курсу спеціальності «Туризм», передбачено практичне заняття за темою «Гігієна туриста. Домедична допомога.» (викладач: к.е.н., доцент Стретович Олександр Анатолійович). 

     З метою більш поглибленого вивчення даного питання та професійного пояснення всіх тонкощів правильного і вчасного надання домедичної допомоги, Олександр Анатолійович звернувся з пропозицією до своєї колеги доцента кафедри охорони праці та інженерії середовища Білько Тамари Олександрівни, разом провести практичні заняття та тренінги зі студентами кожної з двох груп першого курсу. Тамара Олександрівна к.б.н. зі спеціальності «Гігієна та професійна патологія» та є сертифікованим тренером ERCз ITLS та BLS. Колега прийняла пропозицію.
     15 і 16 березня 2021 року були проведенні заняття-тренінги за темою: «Надання домедичної допомоги особам при невідкладних станах. Аптечка домедичної допомоги». На тренінг Тамара Олександрівна надала тренажер-манекен для відпрацювання серцево-легеневої реанімації (СЛР) та аптечку домедичної допомоги. Такі медичні тренажер-манекени дозволяють підвищити рівень практичних навичок студентів та уникнути помилок при виникненні необхідності надання екстреної допомоги.

     Тренер розповіла, що медицина у сучасному світі добре розвивається. Однак в умовах розвинутого міста найшвидшій бригаді реаніматорів потрібно 10–15 хвилин аби дістатися до місця, де стався нещасний випадок. І якщо протягом цього часу людині надати домедичну допомогу, це підвищить її шанси залишитися живою до прибуття екстреної допомоги.
     В Україні середній показник смертності внаслідок надзвичайних ситуацій – 130-135 осіб на 100 тис. населення. Це перевищує показники країн Європи в 3-5 разів. Хвилина коштує дорого. На догоспітальному етапі помирає 76% потерпілих, у лікарнях – 24%. У розвинутих країнах світу на догоспітальному етапі помирає 28%, у лікарнях – 72%. Так відбувається через те, що неправильно організована домедична допомога в зоні нещасного випадку. Станом на сьогодні, в Україні, домедична допомога до прибуття бригади невідкладного реагування практично не надається, тим самим зводячи нанівець в багатьох випадках шанси постраждалого на виживання. Це пов’язано в першу чергу з низьким рівнем підготовки пересічних громадян до надання такої допомоги.
     Тренер розповіла про склад аптечки домедичної допомоги, призначення кожного засобу та наявно продемонструвала алгоритм роботи з кожним елементом.

     Прослухавши теоретичний матеріал та подивившись на приклад професійних дій при надані домедичної допомоги спеціалістом, студенти мали змогу практично закріпити отримані знання по серцево-легеневій реанімації на представленому манекені, що імітував постраждалу людину.

  

     Вміння кожного з нас надати першу необхідну допомогу постраждалим до прибуття служб порятунку може відіграти вирішальну роль у порятунку життя людини.

 

Як надати домедичну допомогу?

     Алгоритм ваших дій має бути таким:
1. Перш ніж надати допомогу, треба оглянути місце події та переконатися у тому, що надання допомоги буде безпечним: забезпечити власну безпеку, а також безпеку потерпілого та людей навколо.
2. Якщо загроза відсутня, необхідно оцінити стан постраждалого (притомний чи непритомний).
3. За необхідності викликати бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги (телефони 103, 112), а також інші екстрені служби (поліцію, аварійно-рятувальну службу, службу газу тощо).
4. Оцінити наявність критичних кровотеч та зупинити їх.
5. Якщо постраждалий без свідомості, забезпечити прохідність дихальних шляхів.
6. Якщо у постраждалого відсутні ознаки життя та немає критичної кровотечі (або ви вже її ліквідували) – розпочати серцево-легеневу реанімацію.
7. Перевести постраждалого у стабільно бокове положення (на боці, обличчям до себе, рука під головою, нога зігнута в коліні), якщо не йдеться про підозру на травми хребта та кісток тазу і серцево-легенева реанімація була вдалою.
8. Не залишати постраждалого та контролювати стан його життєвих функцій до прибуття екстрених служб.

    У країнах Європи кожні 45 секунд відбувається раптова зупинка серця. Рання та якісна серцево-легенева реанімація та дефібріляція (в межах 1-2 хвилин) сприяє виживанню більш ніж 60% потерпілих. Шанси на виживання знижуються на 7-15% від кожної хвилини бездіяльності. За статистикою, допомога, надана протягом перших 4 хвилин, збільшує шанси на виживання на 30%.
     Не забувайте, що кожен з нас, у будь яку мить може врятувати людині життя, знаючи такі нескладні правила, тому що це знання, які рятують життя.

Дякуємо викладачам Тамарі Олександрівні Білько та Олександру Анатолійовичу Стретовичу за передані знання, професійні дії та надану можливість відпрацювати прийоми надання домедичної допомоги особам при невідкладних станах.



З вдячністю від студентів 1 курсу, спеціальності «Туризм»:
Заєць Анастасія, Хоменко Юлія,
Шалатовська Тетяна

 

Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook