Школа молодого педагога: психологічні і методичні поради на щодень

7 лютого 2019 року

“Молодий фахівець стає хорошим педагогом,
перш за все, завдяки обстановці
творчої праці педагогічного колективу…”
В. Сухомлинський

     В університеті пройшов започаткований ректором Станіславом Ніколаєнком науково-методичний семінар для молодих викладачів.

     Гуманітарно-педагогічний факультет проводить цю своєрідну школу молодого педагога вже кілька років поспіль. І хоча контингент її учасників задекларований як викладачі, стаж роботи яких складає не більше трьох років, її двері відчинені для всіх охочих.

     Обираючи змістове наповнення семінару, його організатори дбають про ефективність роботи, тому такі заходи зазвичай проводяться не тільки у формі традиційних лекцій, а й у вигляді майстер-класів від кращих фахівців університету, дають можливість обговорити актуальні для молодих педагогів проблеми.
     Не стала винятком і сьогоднішня зустріч. Розпочала науково-методичний семінар професор кафедри психології Анжеліка Шамне, яка, до речі, не вперше ділиться досвідом з молодими викладачами. Цього разу авторка запропонувала аудиторії взяти участь у майстер-класі на тему «Шляхи та методи ефективного психологічного впливу у педагогічній діяльності». Анжеліка Володимирівна обговорила зі слухачами семінару такі питання: що таке психологічний вплив; види психологічного впливу; неконструктивні, спірні та конструктивні види впливу; групи ресурсів психологічного впливу; особисті чинники ефективного впливу; психолого-педагогічні уміння викладача як суб᾽єкта впливу; сфери психологічного впливу. Означені проблеми неабияк зацікавили слухачів семінару, тож вони поставили доповідачеві багато запитань.

     Наступним став виступ професора кафедри методики навчання і управління навчальним закладом Ніни Журавської, яка поділилася з молодими викладачами багаторічним досвідом методичної роботи і присвятила свій виступ темі «Методика проведення лекційних занять». У своєму майстер-класі авторка запропонувала слухачам ознайомитись з деякими поняттями «методика навчання», «загальна і часткова методика навчання», розкрила алгоритми підготовки викладача до лекційних занять, розробки лекції та її проведення, навела приклади методичної розробки лекцій, окремо зупинилась на методиці проведення проблемної лекції.

     До роботи семінару приєднався і проректор з навчальної і виховної роботи Сергій Кваша. Його доповідь на тему «Організація освітньої діяльності в університеті та заходи щодо її удосконалення у другому семестрі 2018-2019 н.р.» зацікавила більшість молодих викладачів, про що засвідчили поставлені запитання. Сергій Миколайович загострив увагу молодих викладачів на кількості галузей знань, з яких ведеться підготовка фахівців в університетах України, та на вагомому 3-му місці НУБіП за цим показником. Проректор зупинився на питаннях зміни контингенту студентів ННІ/факультетів, кількості зарахованих за держзамовленням та на контракт з балом ЗНО вище 170-ти до НУБіП та очікуваннях цієї категорії студентів на високу якість навчального процесу.

 

     Доповідач пояснив піраміду якості освіти, яку розробив ректор нашого університету Станіслав Ніколаєнко, її складові, а саме: якість суспільства, якість закладу вищої освіти, якість навчального процесу та якість випускника й попросив молодих викладачів обов’язково стати сильною ланкою у цій піраміді. У доповіді також прозвучали питання стратегії управління, рівнів керівників та їх характеристик, йшлося про систему обов’язків і відповідальності завідувача кафедри.
     Особливий інтерес і занепокоєння у молодих викладачів викликали кадрові вимоги щодо започаткування (продовження) освітньої діяльності у сфері вищої освіти. Сергій Миколайович закликав молодь наполегливо працювати, щоб відповідати означеним вимогам. Зупинився проректор і на завданнях профорієнтаційної роботи, проаналізував рейтинг відвідування сайтів кафедр у 2018 році, що свідчить про якість роботи колективів кафедр над наповненням своїх веб-сторінок якісною і цікавою інформацією.

     А завершувалася програма семінару обговоренням актуальної для кожного молодого педагога проблеми – як зробити свій публічний виступ успішним. Доцент кафедри педагогіки Олександр Кучай для доповіді на семінарі обрав саме тему «Вимоги до публічного виступу викладача закладу вищої освіти». Доповідач розповів, яким має бути сучасний виступ та розкрив його аспекти – таймінг, зоровий контакт, пластика, інтерактив та гумор, поділився порадами щодо алгоритмів підготовки публічного виступу та його структури (вступ, основна частина виступу, висновки), наголосив на способах привернення уваги аудиторії.

 

     Додамо, що матеріали семінару будуть розміщені на веб-сторінці кафедри педагогіки у рубриці «Школа молодого педагога». Організатори сподіваються, що кожен молодий викладач, який завітав сьогодні на семінар, знайшов щось нове і корисне для свого особистісного та професійного росту і незабаром втілить свої задумки в навчальних аудиторіях.
     До нових зустрічей!

Леся Маценко,
доцент кафедри педагогіки

 

Набір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертацій