Запорука успішної профорієнтаційної роботи – поєднання різних форм і методів
Професійна орієнтація допомагає молодій людині обрати свою майбутню професію з урахуванням її здібностей, потреб і бажань, а вищому навчальному закладу прийняти на навчання вмотивованих студентів. Упродовж останніх років розроблено велику кількість форм та методів профорієнтаційної роботи, які умовно можна поділити на два напрями: ознайомлюючи та активізуючи.
Найчастіше використовуються ознайомлюючи форми та методи, такі як профорієнтаційні бесіди, дні відкритих дверей у навчальних закладах, ярмарки професій, екскурсії на підприємства, зустрічі з представниками різних професій і т.п. До активізуючих форм та методів відносяться залучення молоді до в роботи в науково-технічних гуртках за інтересами, клубах майбутніх спеціалістів, днях науки і техніки, вивчення відповідної літератури і написання рефератів тощо.
Очевидно, що найкращих результатів профорієнтаційної роботи слід очікувати при комплексному поєднанні ознайомлюючих і активізуючих методів. Таке поєднання відбулося під час перебування доцента кафедри автоматики та робототехнічних систем ім. акад. І.І. Мартиненка А.М. Гладкого в Комунальному закладі «Уманський гуманітарно-педагогічний фаховий коледж ім. Т.Г. Шевченка Черкаської обласної ради», де він працював у складі комісії Державної служби якості освіти України.
На зустрічі з колективом коледжу Анатолій Гладкий поділився інформацією про наш університет як один із провідних закладів освіти, науки і культури в Україні із 125-річною історією, в якому навчається понад 26 тис. студентів, викладають і ведуть наукові дослідження біля 300 професорів і докторів наук та понад 1000 доцентів і кандидатів наук, про переваги навчання в університеті, академічну мобільність і можливість здобувати освіту за програмами подвійних дипломів, закордонні практики і цікаве студентське життя.
З цікавістю викладачами і студентами коледжу була сприйнята інформація про ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження НУБіП України, освітні програми і спеціальності, матеріально-технічне і кадрове забезпечення, наукові дослідження, переглянуто відеоролик про переваги навчання в інституті.
Під час спілкування з очільницею коледжу в.о. директора Зоєю Крамською, завідувачкою відділенням соціальної та спеціальної освіти Людмилою Сидорчук, головою циклової комісії природничих дисциплін і математики Світланою Білошкурською несподівано вияснилось, що у цьому гуманітарно-педагогічному фаховому коледжі організований і активно функціонує факультативний курс «Основи робототехніки». Керівником курсу є викладач інформаційно-комунікаційних технологій циклової комісії природничих дисциплін і математики Олексій Бондаренко.
В основу програми курсу покладено концепцію «Навчання через дію», розроблену інститутом LEGO Education (Біллунд, Данія). Робота з конструктором LEGO Education дозволяє організувати ефективну науково-проектну роботу та сприяє реалізації принципів STEM-освіти (Science - наука, Technology- технологія, Enginering - інженерія, Mathematics - математика). Для формування і вдосконалення у студентів навичок інженерного проєктування і форматування активно використовується платформа LEGO Mindstorms Education EV3.
Враховуючи напрям діяльності і тематику факультативу Анатолій Гладкий ознайомив присутніх викладачів і студентів коледжу з освітньою програмою «Автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка», за якою проводиться підготовка фахівців на кафедрі автоматики та робототехнічних систем ім. акад. І.І. Мартиненка. Неабиякий інтерес викликала проведена по інтернету віртуальна екскурсія кафедрою, на якій були продемонстровані навчальні лабораторії, зокрема, лабораторії комп’ютено-інтегрованих технологій, робототехнічних комплексів та систем, ІоТ (Інтернет речей), представлені викладачі кафедри, напрями наукових досліджень і основні наукові розробки, такі як інтелектуальний мобільний робот для моніторингу фітостану та стану атмосфери в теплиці, БПЛА для моніторингу посівів зернових культур в системах точного землеробства, лабораторна біогазова установка та ін. Учасники зустрічі з цікавістю переглянули відеоролик про кафедру на ютубі.
У результаті проведених доцентом університету Анатолієм Гладким ознайомлюючих заходів та активізуючої факультативної діяльності викладача коледжу Олексія Бондаренка слухачі курсу Владислав Заболотенко, Назарій Макаренко, Максим Фадєєв, Олександр Васильченко висловили бажання після закінчення коледжу продовжити навчання в НУБіП України за спеціальністю 174 «Автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка». Для продовження взаємовідносин підписано договір про співпрацю між Національним університетом біоресурсів і природокористування України та Комунальним закладом «Уманський гуманітарно-педагогічний фаховий коледж ім. Т.Г. Шевченка Черкаської обласної ради», співпраця за яким буде здійснюватися через кафедру АРС ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження.
ЗАПРОШУЄМО ВСІХ ВИПУСКНИКІВ, ЯКІ ЗАХОПЛЮЮТЬСЯ АВТОМАТИЗАЦІЄЮ, КОМП’ЮТЕРНО-ІНТЕГРОВАНИМИ ТЕХНОЛОГІЯМИ ТА РОБОТОТЕХНІКОЮ ДО СТУДЕНТСЬКОЇ СПІЛЬНОТИ ННІ ЕАЕ НУБІП УКРАЇНИ!
Зоя Крамська,
в.о. директора коледжу
Віталій Лисенко,
завідувач кафедри АРС,
Олексій Бондаренко,
викладач коледжу
Анатолій Гладкий,
доцент кафедри АРС