Спеціалізований туризм (Зелений туризм)
Національний університет біоресурсів і природокористування України Кафедра аграрного консалтингу і туризму “ЗАТВЕРДЖУЮ” Директор ННІ неперевної освіти і туризму К.е.н., професор _______ М.М.Кулаєць “ 1 ” вересня 2019 року
РОЗГЛЯНУТО І СХВАЛЕНО на засіданні кафедри аграрного консалтингу і туризму Протокол № 1 від “30.08.2019 Завідувач кафедри д.е.н, доцент ________ Д.І.Басюк |
СИЛАБУС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ ТУРИЗМ (ЗЕЛЕНИЙ ТУРИЗМ) для підготовки фахівців ОС «Бакалавр» спеціальність 242 «Туризм» галузь знань «Сфера обслуговування» Розробник: доц., к.е.н, Кудінова Ірина Петрівна
- Опис навчальної дисципліни
СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ ТУРИЗМ (ЗЕЛЕНИЙ ТУРИЗМ)
Галузь знань, напрям підготовки, спеціальність, освітньо-кваліфікаційний рівень | ||
Галузь знань | 242 Туризм | |
Освітній ступінь | _____________бакалавр_________________ | |
Характеристика навчальної дисципліни | ||
Вид | вибіркова | |
Загальна кількість годин | 150 | |
Кількість кредитів ECTS | 5 | |
Кількість змістових модулів | 2 | |
Курсовий проект (робота) (якщо є в робочому навчальному плані) | ________________________________________ (назва) | |
Форма контролю | іспит | |
Показники навчальної дисципліни для денної та заочної форм навчання | ||
денна форма навчання | заочна форма навчання | |
Рік підготовки | 3 | |
Семестр | 5 | |
Лекційні заняття | 30 год. | |
Практичні, семінарські заняття | 30 год. | |
Лабораторні заняття | ||
Самостійна робота | 90 год. | |
Індивідуальні завдання | ||
Кількість тижневих годин для денної форми навчання: аудиторних самостійної роботи студента − | 4 год. 4 год. |
- Мета та завдання навчальної дисципліни
Метою навчальної дисципліни “Спеціалізований туризм (зелений туризм)” – є набуття студентами теоретичних знань та практичних навичок з організації планування туристичних подорожей та обслуговування туристів у спеціалізованих видах туризму. Предметом вивчення дисципліни є організація ділового, релігійного, круїзного, івентивного, спортивного, сільського зеленого, екологічного, пригодницького, екстремального та інших сучасних видів туризму, а також географія їх розповсюдження. Завданням вивчення дисципліни «Спеціалізований туризм» (зелений туризм) є теоретична та практична підготовка студентів з питань: • історії виникнення та розвитку спеціалізованих видів туризму; • особливостей територіального розміщення їх ресурсної бази; • методології дослідження світових туристичних потоків за цільовими сегментами міжнародного туристичного ринку; • визначення форм і методів обслуговування туристів при плануванні спеціалізованих видів туристичних подорожей; • розробки та реалізації програм перебування туристів у різних видах туризму. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен оволодіти компетентностями: загальними: ЗК1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні ЗК2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя ЗК3.Розуміння та власне осмислення основних світоглядних концепцій і принципів у навчанні і професійній діяльності ЗК4. Здатність до критичного мислення, аналізу і синтезу ЗК5. Соціальна відповідальність та екологічність мислення ЗК6. Здатність шукати, обробляти та аналізувати інформацію з різних джерел ЗК7. Здатність зосереджуватись на якості та результаті при виконанні завдань ЗК8. Навички використання інформаційних та комунікативних технологій ЗК9. Здатність визначати, формулювати і вирішувати проблеми ЗК10. Здатність спілкуватися державною мовою ЗК11. Здатність спілкуватися іноземною (ними) мовою (мовами) ЗК12. Навички міжособистісної взаємодії, уміння працювати автономно та в команді ЗК13. Здатність планувати час та управляти ним ЗК14. Уміння дотримуватись норм здорового способу життя та впроваджувати їх у особистій та професійній діяльності фаховими: ФК1.Знання та розуміння предметної області своєї професії ФК2.Уміння застосовувати фахові знання на практиці ФК3. Здатність аналізувати рекреаційно-туристичний потенціал територій ФК4. Здатність аналізувати діяльність суб’єктів індустрії туризму на всіх рівнях управління ФК5. Розуміння сучасних тенденцій і регіональних пріоритетів розвитку туризму в цілому та окремих його форм і видів ФК6. Розуміння процесів організації туристичних подорожей і комплексного туристичного обслуговування (готельного, ресторанного, транспортного, екскурсійного, рекреаційного) ФК7. Здатність розробляти, просувати, реалізовувати та організовувати споживання туристичного продукту ФК8. Розуміння принципів, процесів і технологій організації роботи суб’єкта туристичної індустрії та її підсистем ФК9.Здатність забезпечувати безпеку туристів у звичайних та складних форс-мажорних обставинах ФК10. Здатність здійснювати моніторинг, інтерпретувати, аналізувати та систематизувати туристичну інформацію, уміння презентувати туристичний інформаційний матеріал ФК11. Здатність використовувати в роботі туристичних підприємств інформаційні технології та офісну техніку ФК12. Здатність визначати індивідуальні туристичні потреби, використовувати сучасні технології обслуговування туристів та вести претензійну роботу ФК13. Здатність до співпраці з діловими партнерами і клієнтами, уміння забезпечувати з ними ефективні комунікації ФК14. Здатність працювати у міжнародному середовищі на основі позитивного ставлення до несхожості до інших культур, поваги до різноманітності та мультикультурності, розуміння місцевих і професійних традицій інших країн, розпізнавання міжкультурних проблем у професійній практиці ФК15. Здатність діяти у правовому полі, керуватися нормами законодавства ФК16. Уміння працювати з документацією та здійснювати розрахункові операції суб’єктом туристичного бізнесу Програмні результати навчання: Знання: 1. Основних положень туристичного законодавства, національних і міжнародних стандартів з обслуговування туристів 2. Змісту базових понять з теорії туризму, організації туристичного процесу та туристичної діяльності суб’єктів ринку туристичних послуг, а також світоглядних та суміжних наук 3. Термінологічного апарату спеціалізованого туризму як комплексної наукової дисципліни 4. Типології ресурсів, що використовуються у спеціалізованих видах туризму, місця їх розміщення та форми використання 5. Основних вимог до обслуговування туристів під час виконання програм спеціалізованих туристичних подорожей 6. Особливостей організації рекреаційно-туристичного простору 7. Принципів і методів організації та технології обслуговування туристів та екскурсантів 8. Знати особливості організації туристичної діяльності на природоохоронних територіях, у сфері сільського зеленого туризму 9. Особливостей управління підприємствами туристичної сфери Уміння: 1. Аналізувати рекреаційно-туристичний потенціал території 2. Розробляти та впроваджувати спеціалізовані туристичні продукти в сфері екологічного туризму та сільського зеленого туризму, організовувати процес обслуговування споживачів туристичних послуг на основі використання сучасних інформаційних, комунікаційних і сервісних технологій та дотримання стандартів якості і норм безпеки 3. Аргументовано відстоювати свої погляди у розв’язанні професійних завдань 4. Виявляти проблемні ситуації в туристичному обслуговуванні і пропонувати шляхи їх розв’язання 5. Приймати обґрунтовані рішення та нести відповідальність за результати своєї професійної діяльності 6. Організовувати туристичний супровід для спеціалізованих груп туристів та екскурсантів 7. Складати програми перебування туристів у різних видах спеціалізованого туризму 8. Планувати та визначати категорії складності самодіяльних туристичних маршрутів 9. Демонструвати виконання професійних завдань у стандартних та невизначених ситуаціях 10. Застосовувати навички продуктивного спілкування зі споживачами туристичних послуг 11. Встановлювати зв’язки з експертами туристичної та інших галузей 12. Проявляти повагу до індивідуального і культурного різноманіття 13. Діяти у відповідності з принципами соціальної відповідальності та громадянської свідомості 14. Управляти своїм навчанням з метою самореалізації в професійній туристичній сфері
- Програма навчальної дисципліни
Змістовий модуль 1. “Концептуальні основи спеціалізованого туризму” Тема лекційного заняття 1.Спеціалізований туризм: сутність, класифікація, перспективи Поняття "туризм" та його визначення. Історія розвитку туризму. Мотиви і цілі туризму. Класифікаційні ознаки туристичної діяльності. Поділ туризму на типи, категорії, види, форми. Поняття спеціалізованого туризму. Ознаки спеціалізованих видів туризму. Найбільш поширені спеціальні види туризму. Основні види туризму за метою поїздки. Класифікація видів спеціалізованого туризму. Тема лекційного заняття 2. Вивчення та задоволення потреб туристів, як умова спеціалізованих видів туризму Сутність потреб туристів. Задоволення та вивчення потреб туристів, як умова спеціалізованих видів туризму. Методи визначення потреб туристів (анкетування, SWOT-аналіз тощо). Тема лекційного заняття 3.Діловий туризм Діловий туризм: поняття та види. MICE. Переваги ділового туризму для туристичних компаній, авіаперевізників та підприємств розміщення. Статистика ділового туризму. Бізнес-туризм (корпоративні поїздки). Туристи, що подорожують зі службовими цілями. Особливості організації бізнес-поїздок. Види конгресно-виставкових заходів та ініціатори їх проведення. Вимоги до організації виставок та конгресів. Інфраструктура конгресно-виставкового туризму. Конгрес- і конвент-готелі. Сучасні тенденції розвитку сектору конгресно-виставкових подорожей. Історія виникнення та значення інсентив-туризму. Мотиваційний ефект від реалізації інсентив-програм. Цілі інсентив-подорожей. Види інсентив-турів за складом учасників та тематикою програмних заходів. Класифікація інсентив-програм. Специфічні вимоги до організації обслуговування інсентив-туристів. Критерії вибору місця для заохочувальних подорожей. Комплектування та склад інсентив-груп. Бюджет інсентив-турів. Географія ділових подорожей у Європі, Америці, Азії, Африці, Австралії. Світові центри конгресно-виставкової діяльності. Місця проведення конгресно-виставкових заходів. Спеціалізовані туристичні виставки та біржі. Географія інсентив-туризму в світі та Європі. Проблеми та перспективи розвитку заохочувального туризму в Україні. Тема лекційного заняття 4. Міжнародний туризм як соціально-економічне явище Виникнення та етапи розвитку міжнародного туризму. Поняття міжнародного туризму. Форми і види міжнародного туризму.Особливості міжнародного туризму. Функції міжнародного туризму в економіці країни. Фактори розвитку міжнародного туризму. Значення міжнародного туризму. Тенденції розвитку сучасного туризму. Потенціал розвитку туризму в Україні. Іноземний туризм в Україні: динаміка та проблеми розвитку. Міжнародний туризм як засіб інтеграції України у європейський та світовий простір. Механізми підтримки розвитку міжнародного туризму. Правове регулювання розвитку міжнародної туристичної діяльності в різних країнах. Туристична політика держав. Тема лекційного заняття 5. Релігійний туризм Підходи до визначення релігійного туризму. Історія релігійних подорожей. Сегменти індустрії релігійного туризму. Релігійні об’єкти показу. Культові та релігійні центри. Види релігійного туризму: місіонерський та паломницький туризм, екскурсійний туризм релігійної тематики, науковий туризм з релігіознавчими цілями. Значення паломництва у світових релігіях. Види паломницьких подорожей за кількістю учасників, тривалістю, сезонністю, місцями відвідування, ознакою обов’язковості. Особливості організації програм обслуговування паломників. Макрорегіони паломництва. Географія розповсюдження світових релігій. Єрусалим як найважливіший центр світового релігійного туризму. Ресурси розвитку паломницького туризму в Україні. Духовно-паломницький туризм. Поняття та мотивація екскурсійного туризму релігійної тематики. Особливості організації екскурсійних подорожей в релігійному туризмі. Місця відвідання та об'єкти вивчення у науковому туризмі з релігіознавчими цілями. Вплив релігійного туризму на економіки приймаючих країн і територій. Співробітництво туристичних та релігійних установ в організації паломництв. Релігійні подорожі у християнстві. Географія поширення христи-янства у світі. Центри католицького паломництва у Європі. Центри православного паломництва в Україні та Росії. Центри православного паломництва у країнах далекого зарубіжжя. Релігійні подорожі у ісламі. Географія поширення ісламу в світі. Центри мусульманського паломництва. Види паломництва в ісламі. Умови та програма хаджу до Мекки. Релігійні подорожі у буддизмі. Географія поширення буддизму в світі. Категорії святих місць у буддизмі. Центри паломництва, пов’язані з етапами життєвого шляху Будди. Інші місця релігійних подорожей у буддизмі. Тема лекційного заняття 6. Круїзний туризм Круїз як специфічна форма туристичних мандрівок. Історія морських подорожей від стародавніх часів до початку ХІХ століття. Зародження круїзного туризму у середині ХІХ століття. Етапи розвитку круїзного туризму у першій половині ХХ століття. Тенденції розвитку ринку круїзних подорожей після другої світової війни. Види пасажирських перевезень, що здійснюються морським транспортом. Міжнародні, дальні та каботажні рейси. Річкові пасажирські маршрути. Класифікація морських круїзних маршрутів за тривалістю та особливостями організації. Прибережні морські екскурсії та прогулянкові рейси. Круїзні маршрути open jaw. Навколосвітні круїзні подорожі. Класифікація морських круїзних лайнерів за якістю обслуговування та її критерії. Цінова класифікація круїзних маршрутів. Тоннажність морських круїзних суден. Круїзні компанії та найбільші круїзні лайнери світу. Особливості організації круїзів на поромах. Форми прокату яхт: бербоут-чартер і тайм-чартер. Класифікації кают. Організація розваг на борту круїзного судна. Основні райони морських круїзів у світі та причини їх популярності. Географія поширення річкового туризму в світі. Історія розвитку круїзного туризму в Україні. Інфраструктура круїзного туризму в сучасній Україні. Річковий круїзний туризм в Україні. Проблеми методології обліку вітчизняних круїзних туристів. Тема лекційного заняття 7. Івентивний туризм Поняття та економічне значення івентивного (подієвого) туризму. Історія подієвого туризму. Тематичні види івентивного туризму. Громадські, мистецькі, спортивні, культурно-історичні, економічні та релігійні ресурси подієвого туризму. «Культурні столиці Європи». Цільова аудиторія подієвого туризму та вимоги до організації івент-турів. Організація фестивального туризму. Типологія сучасних фестивалів. Принципи світового фестивального руху. Місця та строки проведення фестивальних заходів. Музичні, театральні, кінематографічні, фольклорні, гастрономічні фестивалі. Специфічні вимоги до організації карнавальних турів. Значення та функції карнавалів. Найвідоміші карнавали світу. Карнавали у Ріо-де-Жанейро, Венеції, Кельні, Новому Орлеані. Спортивний подієвий туризм. Особливості організації спортивних івент-турів. Найвідвідуваніші спортивні події: Літні та Зимові Олімпійські ігри, чемпіонати світу та Європи з футболу, автоперегони у класі «Формула-1», універсіади.Стан та перспективи розвитку івентивного туризму в Україні. Тема лекційного заняття 8. Сільський та екологічний туризм Cільський зелений туризм та форми його організації: агротуризм, етнографічний туризм, фермерський туризм, екологічний туризм, дачний туризм. Функції сільського зеленого туризму: культурно-пізнавальна, соціально-етична, рекреаційна, економічна. Історичні аспекти становлення та закордонний досвід розвитку сільського зеленого туризму. Засоби розміщення у сільському туризмі. Туристична типологія сіл для цілей сільського зеленого туризму. Інфраструктурне забезпечення розвитку сільського туризму. Туристичний продукт сільського туризму та особливості його формування. Технологія обслуговування подорожуючих у сільському туризмі. Ринок сільського зеленого туризму. Маркетингова, кадрова, інформаційна робота в сільському туризмі. Органи та суб’єкти управління сферою сільського зеленого туризму. Правовий механізм регулювання підприємницької діяльності в галузі сільського зеленого туризму. Основні законодавчі і нормативні акти, що регламентують діяльність з надання послуг сільського зеленого туризму в Україні. Стандартизація та сертифікація послуг сільського туризму. Регіони і території, придатні для розвитку сільського зеленого туризму: критерії групування та класифікації. Основні перешкоди на шляху розвитку сільського зеленого туризму в Україні. Поняття та ознаки екологічного туризму. Види екотуризму: науковий, пригодницький, тури до заповідників та резервацій. Об’єкти відвідування у екологічному туризмі: національні парки, заповідники, заказники, пам’ятники дикої природи, унікальні ландшафти. Географія екотурів. Засоби розміщення в екологічному туризмі. Екобудинки та еколоджі. Фактори забезпечення екологічності туристичної подорожі: зниження навантаження, повторне та безвідходне використання, ремонт та відновлення. Змістовий модуль 2. “Перспективні напрями спеціалізованого туризму” Тема лекційного заняття 9. Гастрономічний туризм Гастрономічний туризм як різновид спеціального туризму. Можливості туристів під час гастрономічних турів. Небезпеки під час гастрономічних турів. Стан та перспективи розвитку гастрономічного туризму. Тема лекційного заняття 10. Спортивний туризм Спортивний туризм та передумови його розвитку. Основні форми спортивного туризму: пішохідний, гірський, лижний, водний, велосипедний, спелеологічний, вітрильний, кінний, автомототуризм. Класифікація маршрутів туристичних спортивних походів за рівнем складності. Категорійні та некатегорійні походи. Організація підготовки до туристичних походів. Порядок комплектування туристичної групи та її кількісний склад. Проектування маршруту подорожі. Складання календарного плану пішохідного, лижного та гірського походу. Профіль маршруту. Вимоги до харчових продуктів у туристичній подорожі. Дорожні документи. Маршрутна книжка та маршрутний лист. Розгляд та затвердження туристичного маршруту. Контроль за підготовкою та проведенням подорожі. Основні розділи звіту про туристичний похід. Залік туристичної подорожі та присвоєння спортивних розрядів. Підбір та експлуатація туристичного спорядження. Приладдя для приготування їжі, організації нічлігу та побуту туристичної групи, подолання природних перешкод. Техніка проведення туристичних походів. Тактика самодіяльної туристичної подорожі. Способи подолання перешкод на маршруті. Орієнтування на місцевості та основи топографічної майстерності. Режим харчування та склад харчового раціону туристів у подорожі. Організація тимчасових туристичних таборів (біваків). Суспільно-корисна робота туристів. Організація спостережень у туристичному поході. Екстремальні ситуації в туристичній подорожі та причини їх виникнення. Географія розвитку спортивного туризму в Україні та світі. Гірський Крим та Українські Карпати як найпопулярніші регіони для пішохідного, гірського та лижного туризму. Особливі умови включення до туристичних маршрутів природоохоронних зон та об’єктів. Річкова система України та класифікація річок у водному туризмі. Популярні велосипедні маршрути. Печери Поділля, Буковини, Причорномор’я і Криму та їх використання у спелеотуризмі. Можливості розвитку в Україні вітрильного, автомобільного та мотоциклетного туризму. Тема лекційного заняття 11. Рекреаційний та лікувально-оздоровчий туризм Поняття рекреаційного туризму. Поділ рекреаційного туризму на лікувальний та відпочинково-оздоровчий. Значення рекреаційного туризму на сучасному етапі. Основи курортології як науки. Зародження і розвиток курортів. Історія розвитку санаторно-курортної справи в Україні. Курорти та їх типи. Санаторно-курортні заклади як поліфункціональні лікувальні центри. Всесвітньо відомі лікувальні курорти. Тема лекційного заняття 12. Екстремальний туризм Поняття про екстремальний туризм. Класифікація видів та форм екстремального туризму. Історія розвитку екстремальних подорожей. Водні види екстремального туризму: рекреаційний, професійний та технічний дайвінг; водні лижі; вейкбординг; віндсерфінг та кайтсерфінг; каякінг (гребний слалом, родео, сплав); рафтинг; каньйонінг; сноркелінг. Екіпірування для водних видів екстремального туризму. Наземні види екстремального туризму: маунтінбайкінг, диггерство та спелестологія, трекінг, Х-перегони. Критерії складності маршруту та основні правила Х-перегонів. Гірські види екстремального туризму: гірські лижі та сноубординг, спеціальні траси та споруди для сноубордингу; фрірайд; гірськолижний фрірайд (полегшений фрірайд, беккантрі, хелібординг, сноумотобординг); велосипедний фрірайд; гірськолижний та велосипедний даунхіл; тюбінг. Спорядження для екстремальних видів гірського туризму. Повітряні види екстремального туризму: парашутний спорт (класичний парашутизм, групова та купольна акробатика, скайсерфінг, бейсджампінг, свуп), парасейлінг, польоти на повітряних кулях та дельтапланеризм, параглайдинг. Екзотичні види екстремального та пригодницького туризму: космічний туризм, подорожі на Північний та Південний полюси, поїздки до місць техногенних катастроф. Тема лекційного заняття 13. SPA-сегмент в спеціалізованому туризмі Поняття SPA. Основні напрями розвитку SPA-індустрії.Класифікація інфраструктури SPA. SPA – дестинації світу. Готелі типу ResortandSPA. SPA – послуги та їх характеристика. Цільова аудиторія та специфіка організації SPA-турів. Тема лекційного заняття 14.Luxuryтуризм Поняття luxury туризму. Основні напрями і тенденції розвитку luxury турів. Цільова аудиторія та специфіка організації luxury турів. Основні тренди luxury туризму. Тема лекційного заняття 15. Нові види спеціалізованого туризму Поняття пригодницького туризму. Технологія розробки квест-турів. Умови проведення та технічне оснащення сафарі-подорожей. Джайлоо-туризм. Інші сучасні види спеціалізованих туристичних подорожей: шопінг-туризм, фото-туризм, кінний туризм, весільний туризм, кінематографічний та літературний туризм, хоббі-туризм, терористичний туризм, ностальгічний (сентиментальний) туризм, червоний туризм, фермерський туризм, термальний туризм, романтичний туризм, фруктовий туризм, шоколадний туризм, стоматологічний туризм, сигарний туризм, садово-парковий туризм, космічний туризм. Перспективні напрями та статистичні прогнози розвитку спеціалізованих видів туризму.
- Структура навчальної дисципліни
Назви змістових модулів і тем | Кількість годин | ||||||
денна форма | |||||||
усього | у тому числі | ||||||
л | п | лаб | інд | с.р. | |||
1 | 2 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | |
Змістовий модуль 1. “Концептуальні основи спеціалізованого туризму” | |||||||
Тема 1. Спеціалізований туризм: сутність, класифікація, перспективи | 10 | 2 | 2 | 6 | |||
Тема 2. Вивчення та задоволення потреб туристів, як умова спеціалізованих видів туризму | 10 | 2 | 2 | 6 | |||
Тема 3. Діловий туризм | 10 | 2 | 2 | 6 | |||
Тема 4. Міжнародний туризм як соціально-економічне явище | 10 | 2 | 2 | 6 | |||
Тема 5. Релігійний туризм | 10 | 2 | 2 | 6 | |||
Тема 6. Круїзний туризм | 10 | 2 | 2 | 6 | |||
Тема 7. Івентивний туризм | 10 | 2 | 2 | 6 | |||
Тема 8. Сільський та екологічний туризм | 10 | 2 | 2 | 6 | |||
Разом за змістовим модулем 1 | 80 | 16 | 16 | 48 | |||
Змістовий модуль 2.“ Перспективні напрями спеціалізованого туризму” | |||||||
Тема 9. Гастрономічний туризм | 10 | 2 | 2 | 6 | |||
Тема 10. Спортивний туризм | 10 | 2 | 2 | 6 | |||
Тема 11. Рекреаційний та лікувально-оздоровчий туризм | 10 | 2 | 2 | 6 | |||
Тема 12. Екстремальний туризм | 10 | 2 | 2 | 6 | |||
Тема 13. SPA-сегмент в спеціалізованому туризмі | 10 | 2 | 2 | 6 | |||
Тема 14. Luxury туризм | 10 | 2 | 2 | 6 | |||
Тема 15. Нові види спеціалізованого туризму | 10 | 2 | 2 | 6 | |||
Разом за змістовим модулем 2 | 70 | 14 | 14 | 42 | |||
Усього годин | 150 | 30 | 30 | 90 |
5. Теми практичних занять
№ з/п | Назва теми | Кількість годин |
1 | Спеціалізований туризм: сутність, класифікація, перспективи | 2 |
2 | Вивчення та задоволення потреб туристів, як умова спеціалізованих видів туризму | 2 |
3 | Діловий туризм | 2 |
4 | Міжнародний туризм як соціально-економічне явище | 2 |
5 | Релігійний туризм | 2 |
6 | Круїзний туризм | 2 |
7 | Івентивний туризм | 2 |
8 | Сільський та екологічний туризм | 2 |
9 | Гастрономічний туризм | 2 |
10 | Спортивний туризм | 2 |
11 | Рекреаційний та лікувально-оздоровчий туризм | 2 |
12 | Екстремальний туризм | 2 |
13 | SPA-сегмент в спеціалізованому туризмі | 2 |
14 | Luxury туризм | 2 |
15 | Нові види спеціалізованого туризму | 2 |
Всього | 30 |
6. Самостійна робота студента
№ з/п | Види самостійної роботи | Кількість годин | |
денна форма | заочна форма | ||
1 | 2 | 3 | 4 |
Змістовий модуль 1. Концептуальні основи спеціалізованого туризму | |||
1 | Вивчення лекційного матеріалу Тема 1. Спеціалізований туризм: сутність, класифікація, перспективи Самостійне опрацювання питань лекції: Ознаки спеціалізованих видів туризму. Найбільш поширені спеціальні види туризму. Основні види туризму за метою поїздки. Класифікація видів спеціалізованого туризму. Опрацювання обов’язкової та додаткової літератури по темі. | 6 | - |
Практичне заняття 1. Підготовка теоретичної частини практичного заняття | |||
Домашнє завдання. Підготовка доповіді за темою практичного заняття.Опрацювання обов’язкової та додаткової літератури по темі. | |||
2 | Вивчення лекційного матеріалу Тема 2. Вивчення та задоволення потреб туристів, як умова спеціалізованих видів туризму Самостійне опрацювання питань лекції:Задоволення та вивчення потреб туристів, як умова спеціалізованих видів туризму. Методи визначення потреб туристів (анкетування, SWOT-аналіз тощо). | 6 | - |
Практичне заняття 2. Підготовка теоретичної частини практичного заняття | |||
Домашнє завдання. Підготовка анкети для визначення потреб туристів. | |||
3 | Вивчення лекційного матеріалу Тема3. Діловий туризм Самостійне опрацювання питань лекції: Переваги ділового туризму для туристичних компаній, авіаперевізників та підприємств розміщення. Статистика ділового туризму. Бізнес-туризм (корпоративні поїздки). Особливості організації бізнес-поїздок | 6 | - |
Практичне заняття 3. Підготовка теоретичної частини практичного заняття | |||
Домашнє завдання. Підготовка реферату за темою практичного заняття. Опрацювання обов’язкової та додаткової літератури по темі. | |||
4 | Вивчення лекційного матеріалу Тема 4. Міжнародний туризм як соціально-економічне явище Самостійне опрацювання питань лекції: Фактори розвитку міжнародного туризму. Значення міжнародного туризму. Міжнародний туризм як засіб інтеграції України у європейський та світовий простір. Механізми підтримки розвитку міжнародного туризму. Правове регулювання розвитку міжнародної туристичної діяльності в різних країнах. Туристична політика держав. | 6 | - |
Практичне заняття 4. Підготовка теоретичної частини практичного заняття. | |||
Домашнє завдання. Підготовка доповіді за темою практичного заняття. Опрацювання обов’язкової та додаткової літератури по темі. | |||
5 | Вивчення лекційного матеріалу Тема 5. Релігійний туризм Самостійне опрацювання питань лекції: Географія розповсюдження світових релігій. Єрусалим як найважливіший центр світового релігійного туризму. Ресурси розвитку паломницького туризму в Україні. Духовно-паломницький туризм. Поняття та мотивація екскурсійного туризму релігійної тематики. Особливості організації екскурсійних подорожей в релігійному туризмі. | 6 | - |
Практичне заняття 5. Підготовка теоретичної частини практичного заняття. | |||
Домашнє завдання. Підготовка доповіді за темою практичного заняття. Опрацювання обов’язкової та додаткової літератури по темі. | |||
6 | Вивчення лекційного матеріалу Тема 6. Круїзний туризм Самостійне опрацювання питань лекції: Міжнародні, дальні та каботажні рейси. Класифікація морських круїзних маршрутів за тривалістю та особливостями організації. Прибережні морські екскурсії та прогулянкові рейси. Навколосвітні круїзні подорожі. Класифікація морських круїзних лайнерів за якістю обслуговування та її критерії. Цінова класифікація круїзних маршрутів. Тоннажність морських круїзних суден. Круїзні компанії та найбільші круїзні лайнери світу. | 6 | - |
Практичне заняття 6. Підготовка теоретичної частини практичного заняття. | |||
Домашнє завдання. Підготовка доповіді за темою практичного заняття. Опрацювання обов’язкової та додаткової літератури по темі. | |||
7 | Вивчення лекційного матеріалу Тема 7. Івентивний туризм Самостійне опрацювання питань лекції: Організація фестивального туризму. Типологія сучасних фестивалів. Принципи світового фестивального руху. Місця та строки проведення фестивальних заходів. Музичні, театральні, кінематографічні, фольклорні, гастрономічні фестивалі. Специфічні вимоги до організації карнавальних турів. Значення та функції карнавалів. Найвідоміші карнавали світу. Карнавали у Ріо-де-Жанейро, Венеції, Кельні, Новому Орлеані. | 6 | - |
Практичне заняття 7. Підготовка теоретичної частини практичного заняття. | |||
Домашнє завдання. Підготовка доповіді за темою практичного заняття. Опрацювання обов’язкової та додаткової літератури по темі. | |||
8 | Вивчення лекційного матеріалу Тема 8. Сільський та екологічний туризм Самостійне опрацювання питань лекції: Регіони і території, придатні для розвитку сільського зеленого туризму: критерії групування та класифікації. Основні перешкоди на шляху розвитку сільського зеленого туризму в Україні. Поняття та ознаки екологічного туризму. Види екотуризму: науковий, пригодницький, тури до заповідників та резервацій. Об’єкти відвідування у екологічному туризмі: національні парки, заповідники, заказники, пам’ятники дикої природи, унікальні ландшафти. | 6 | - |
Практичне заняття 8. Підготовка теоретичної частини практичного заняття. | |||
Домашнє завдання. Підготовка доповіді за темою практичного заняття. Опрацювання обов’язкової та додаткової літератури по темі. | |||
Підготовка до модульної контрольної роботи | |||
Змістовний модуль 2. Перспективні напрями спеціалізованого туризму | |||
9 | Вивчення лекційного матеріалу Тема 9. Гастрономічний туризм Самостійне опрацювання питань лекцій: Гастрономічний туризм як різновид спеціального туризму. Можливості туристів під час гастрономічних турів. Небезпеки під час гастрономічних турів. Стан та перспективи розвитку гастрономічного туризму. | 6 | - |
Практичне заняття 9. Підготовка теоретичної частини практичного заняття | |||
Домашнє завдання. Підготовка презентації за темою практичного заняття. Опрацювання обов’язкової та додаткової літератури по темі. | |||
10 | Вивчення лекційного матеріалу Тема 10. Спортивний туризм Самостійне опрацювання питань лекцій: Географія розвитку спортивного туризму в Україні та світі. Гірський Крим та Українські Карпати як найпопулярніші регіони для пішохідного, гірського та лижного туризму. Особливі умови включення до туристичних маршрутів природоохоронних зон та об’єктів. Річкова система України та класифікація річок у водному туризмі. Популярні велосипедні маршрути. Печери Поділля, Буковини, Причорномор’я і Криму та їх використання у спелеотуризмі. Можливості розвитку в Україні вітрильного, автомобільного та мотоциклетного туризму. | 6 | - |
Практичне заняття 10. Підготовка теоретичної частини практичного заняття | |||
Домашнє завдання. Підготовка презентації за темою практичного заняття. Опрацювання обов’язкової та додаткової літератури по темі. | |||
11 | Вивчення лекційного матеріалу Тема 11. Рекреаційний та лікувально-оздоровчий туризм Самостійне опрацювання питань лекції: Історія розвитку санаторно-курортної справи в Україні. Курорти та їх типи. Санаторно-курортні заклади як поліфункціональні лікувальні центри. Всесвітньо відомі лікувальні курорти. | 6 | - |
Практичне заняття 11. Підготовка теоретичної частини практичного заняття. Вивчення текстів лекції. | |||
Домашнє завдання. Підготовка аналітичного огляду за проблематикою теми практичного заняття. | |||
12 | Вивчення лекційного матеріалу Тема 12. Екстремальний туризм Самостійне опрацювання питань лекції:Поняття про екстремальний туризм. Класифікація видів та форм екстремального туризму. Історія розвитку екстремальних подорожей. | 6 | - |
Практичне заняття 12. Підготовка теоретичної частини практичного заняття. Вивчення текстів лекції. | |||
Домашнє завдання. Підготовка аналітичного огляду за проблематикою теми практичного заняття. | |||
13 | Вивчення лекційного матеріалу Тема 13. SPA-сегмент в спеціалізованому туризмі Самостійне опрацювання питань лекції: Поняття SPA. Основні напрями розвитку SPA-індустрії. Класифікація інфраструктури SPA. SPA – дестинації світу. Готелі типу Resort and SPA. SPA – послуги та їх характеристика. Цільова аудиторія та специфіка організації SPA-турів. | 6 | - |
Практичне заняття 13. Підготовка теоретичної частини практичного заняття. Вивчення текстів лекції. | |||
Домашнє завдання. Підготовка аналітичного огляду за проблематикою теми практичного заняття. | |||
14 | Вивчення лекційного матеріалу Тема 14.Luxury туризм Самостійне опрацювання питань лекції:Поняття luxury туризму. Основні напрями і тенденції розвитку luxury турів. Цільова аудиторія та специфіка організації luxury турів. Основні тренди luxury туризму. | 6 | - |
Практичне заняття 14. Підготовка теоретичної частини практичного заняття. Вивчення текстів лекції. | |||
Домашнє завдання. Підготовка аналітичного огляду за проблематикою теми практичного заняття. | |||
15 | Вивчення лекційного матеріалу Тема 15. Нові види спеціалізованого туризму Самостійне опрацювання питань лекції: шопінг-туризм, фото-туризм, кінний туризм, весільний туризм, кінематографічний та літературний туризм, хоббі-туризм, терористичний туризм, ностальгічний (сентиментальний) туризм, червоний туризм, фермерський туризм, термальний туризм, романтичний туризм, фруктовий туризм, шоколадний туризм, стоматологічний туризм, сигарний туризм, садово-парковий туризм, космічний туризм. | 6 | - |
Практичне заняття 15. Підготовка теоретичної частини практичного заняття. Вивчення текстів лекції. | |||
Домашнє завдання. Підготовка аналітичного огляду за проблематикою теми практичного заняття. | |||
Підготовка до модульної контрольної роботи | |||
Підготовка до екзамену | |||
Разом | 90 |
7. Методи навчання Методи організації та здійснення навчально-пізнавальної діяльності студентів, які використовуються при вивченні дисципліни «Спеціалізований туризм (зелений туризм): 1. В аспекті передачі і сприйняття навчальної інформації: словесні (лекція); наочні (ілюстрація, демонстрація). 2. В аспекті логічності та мислення: пояснювально-ілюстративні (презентація); репродуктивні (короткі тестові контрольні). 3. В аспекті керування навчанням: навчальна робота під керівництвом викладача; самостійна робота під керівництвом викладача. 4. В аспекті діяльності в колективі: методи стимулювання (додаткові бали за реферати, статті, тези). 5. В аспекті самостійної діяльності: навчальний модуль: структурно-логічні схеми; вибіркові тести.
8. Форми контролю Основними формами організації навчання під час вивчення дисципліни „Спеціалізований туризм (зелений туризм)” є лекції, практичні заняття, консультації, самостійна робота студентів. Відповідно до вище зазначених форм організації навчання формами контролю засвоєння програми є: самоконтроль, написання модульних контрольних робіт, реферату, виконання індивідуальних практичних завдань та залік за період вивчення дисципліни. Контрольні заходи, які проводяться в університеті визначають відповідність рівня набутих студентами знань, умінь та навичок вимогам нормативних документів щодо вищої освіти і забезпечують своєчасне коригування навчального процесу. При вивченні навчальної дисципліни „Спеціалізований туризм (зелений туризм)” використовуються такі види контролю: вхідний, поточний, рубіжний, підсумковий та відстрочений. Вхідний контроль проводиться перед вивченням предмету з метою визначення рівня підготовки студентів з відповідних дисциплін, які формують базу для його опанування. Вхідний контроль проводиться на першому занятті по питаннях, які відповідають програмі попередньої дисципліни. Результати вхідного контролю враховують при коригуванні завдань для самостійної роботи студентів. Поточний контроль проводиться викладачами у ході аудиторних занять. Основне завдання поточного контролю – перевірка рівня підготовки студентів за визначеною темою. Основна мета поточного контролю – забезпечення зворотного зв’язку між викладачами та студентами, управління навчальною мотивацією студентів. Інформація, одержана при поточному контролі, використовується як викладачем – для коригування методів і засобів навчання, - так і студентами – для планування самостійної роботи. Особливим видом поточного контролю є підсумковий контроль за змістовими модулями. Поточний контроль може проводитися у формі усного опитування, письмового експрес-контролю, виступів студентів при обговоренні теоретичних питань, а також у формі комп’ютерного тестування. Результати поточного контролю (поточна успішність) є основною інформацією для визначення підсумкової оцінки з дисципліни при рубіжному модульному контролі. Рубіжний модульний контроль – це контроль знань студентів після вивчення логічно завершеної частини навчальної програми дисципліни змістового модуля. Рубіжний модульний контроль є необхідним елементом модульно-рейтингової технології навчального процесу. Частота проведення цього виду контролю визначається кількістю змістових модулів протягом навчального семестру. Семестровий контроль з дисципліни „Спеціалізований туризм (зелений туризм)” проводиться відповідно до навчального плану у вигляді іспиту в терміни, встановлені графіком навчального процесу та в обсязі навчального матеріалу, визначеного робочою програмою дисципліни згідно з "Положенням про екзамени та заліки в Національному університеті біоресурсів і природокористування України". Самоконтроль при вивченні дисципліни „Спеціалізований туризм (зелений туризм)” є призначений для самооцінки студентами якості засвоєння навчального матеріалу. З цією метою у робочій програмі навчальної дисципліни передбачаються питання для самоконтролю. Основними формами контролю знань студентів є контроль на лекції, на практичних заняттях, у позааудиторний час, на консультаціях і екзамені. Контроль на лекції проводиться як вибірково (усне опитування студентів) так із застосуванням тестів (за раніше викладеним матеріалом). Поточний контроль на лекції покликаний привчити студентів до систематичної проробки пройденого матеріалу і підготовки до майбутньої лекції, встановити ступінь засвоєння теорії, виявити найбільш важкі для сприйняття студентів розділи з наступним роз'ясненням їх. Контроль у позааудиторний час. 1. Перевірка конспектів лекцій і рекомендованої літератури. 2. Перевірка і оцінка рефератів по частині лекційного курсу, який самостійно пророблюється. 3. Індивідуальна співбесіда зі студентом на консультаціях. Консультації. Мета консультацій - допомогти студентам розібратись у складних питаннях, вирішити ті з них, у яких студенти самостійно розібратись не можуть. Одночасно консультації надають можливість проконтролювати знання студентів, скласти правильне уявлення про перебіг і результати навчальної роботи. Екзамен. Підсумкова форма контролю знань студентів. Стандартизований контроль знань (тестовий).
9. Розподіл балів за окремими елементами змістових модулів та методи поточного контролю успішності навчальної роботи студентів (форма підсумкового контролю - екзамен)
№ зміс-тового модуля | Елементи змістового модуля | Кількість балів | Поточний контроль навчальної роботи студентів | ||||
міні-мальна | макси-мальна | методи контролю | тиждень семестру | ||||
Модуль 1 | |||||||
1. | Лекційний курс ( 8 тем лекцій) | 12 | 20 | Письмова модульна робота | 1-8 | ||
Практичне заняття 1. Спеціа-лізований туризм: сутність, класифікація, перспективи | 6 | 10 | Опитування, обговорення, виступи з доповідями | 1 | |||
Практичне заняття 2. Вив-чення та задоволення потреб туристів, як умова спеціалізованих видів туризму | 6 | 10 | Обговорення, виступи з доповідями, розробка анкети | 2 | |||
Практичне заняття 3. Діловий туризм | 6 | 10 | Опитування, обговорення, виступи з доповідями | 3 | |||
Практичне заняття 4. Міжна-родний туризм як соціально-економічне явище | 6 | 10 | Опитування, обговорення, виступи з доповідями | 4 | |||
Практичне заняття 5. Релі-гійний туризм | 6 | 10 | Опитування, обговорення, виступи з доповідями | 5 | |||
Практичне заняття 6.Круїз-ний туризм | 6 | 10 | Опитування, обговорення, виступи з доповідями | 6 | |||
Практичне заняття 7. Івентивний туризм | 6 | 10 | Опитування, обговорення, виступи з доповідями | 7 | |||
Практичне заняття 8. Сільський та екологічний туризм | 6 | 10 | Опитування, обговорення, виступи з доповідями | 8 | |||
Всього балів по змістовному модулю | 60 | 100 | |||||
Модуль 2 | |||||||
2. | Лекційний курс (7 тем лекцій) | 11 | 16 | Письмова модульна робота | 9-15 | ||
Практичне заняття 9. Гастрономічний туризм | 7 | 12 | Опитування, обговорення, виступи з доповідями | 9 | |||
Практичне заняття 10. Спортивний туризм | 7 | 12 | Опитування, обговорення, виступи з доповідями | 10 | |||
Практичне заняття 11. Рекреаційний та лікувально-оздоровчий туризм | 7 | 12 | Опитування, обговорення, виступи з доповідями | 11 | |||
Практичне заняття 12. Екстремальний туризм | 7 | 12 | Опитування, обговорення, виступи з доповідями | 12 | |||
Практичне заняття 13. SPA-сегмент в спеціалізованому туризмі | 7 | 12 | Опитування, обговорення, виступи з доповідями | 13 | |||
Практичне заняття 14. Luxury туризм | 7 | 12 | Опитування, обговорення, виступи з доповідями | 14 | |||
Практичне заняття 15. Нові види спеціалізованого туризму | 7 | 12 | Опитування, обговорення, виступи з доповідями | 15 | |||
Всього балів по змістовному модулю | 60 | 100 | |||||
Рейтинг студента з навчальної дисциліни | 42 | 70 | |||||
Залік(екзамен) | 18 | 30 | |||||
Загальна кількість балів | 60 | 100 |
Розподіл балів, які отримують студенти
Поточний контроль | Рейтинг з навчальної роботи R НР | Рейтинг з додаткової роботи R ДР | Рейтинг штрафний R ШТР | Підсумкова атестація (екзамен чи залік) | Загальна кількість балів | |||
Змістовий модуль 1 | Змістовий модуль 2 | Змістовий модуль 3 | Змістовий модуль 4 | |||||
0-100 | 0-100 | 0-100 | 0-100 | 0-70 | 0-20 | 0-5 | 0-30 | 0-100 |
Примітки. 1. Відповідно до «Положення про кредитно-модульну систему навчання в НУБіП України», затвердженого ректором університету 27.02.2019 р., рейтинг студента з навчальної роботи R НР стосовно вивчення певної дисципліни визначається за формулою 0,7· (R(1)ЗМ· К(1)ЗМ + ... + R(n)ЗМ · К(n)ЗМ ) RНР = -------------------------------------------------------- + RДР - RШТР, КДИС де R(1)ЗМ, … R(n)ЗМ − рейтингові оцінки змістових модулів за 100-бальною шкалою; n − кількість змістових модулів; К(1)ЗМ, … К(n)ЗМ− кількість кредитів ЕСТS, передбачених робочим навчальним планом для відповідного змістового модуля; КДИС = К(1)ЗМ + … + К(n)ЗМ− кількість кредитів ЕСТS, передбачених робочим навчальним планом для дисципліни у поточному семестрі; R ДР − рейтинг з додаткової роботи; R ШТР − рейтинг штрафний. Наведену формулу можна спростити, якщо прийняти К(1)ЗМ = …= К(n)ЗМ. Тоді вона буде мати вигляд 0,7· (R(1)ЗМ + ... + R(n)ЗМ ) RНР = ------------------------------------ + RДР - RШТР. n Рейтинг з додаткової роботи R ДР додається до R НР і не може перевищувати 20 балів. Він визначається лектором і надається студентам рішенням кафедриза виконання робіт, які не передбачені навчальним планом, але сприяють підвищенню рівня знань студентів з дисципліни. Рейтинг штрафний R ШТР не перевищує 5 балів і віднімається від R НР. Він визначається лектором і вводиться рішенням кафедри для студентів, які матеріал змістового модуля засвоїли невчасно, не дотримувалися графіка роботи, пропускали заняття тощо. 2. Згідно із зазначеним Положенням підготовка і захист курсового проекту (роботи) оцінюється за 100 бальною шкалою і далі переводиться в оцінки за національною шкалою та шкалою ECTS. Шкала оцінювання: національна та ECTS
Оцінка національна | Рейтинг здобувача вищої освіти, бали |
Відмінно | 90-100 |
Добре | 74-89 |
Задовільно | 60-73 |
Незадовільно | 0-59 |
10. Методичне забезпечення 1. Кудінова І.П. Спеціалізований туризм: методичні вказівки для вивчення дисципліни. – К.: Видавничий центр НУБіП України, 2019. – 11. Рекомендована література Базова 1. Бейдик О.О. Рекреаційні ресурси України: навчальний посібник/ О.О. Бейдик. – 3-тє вид., перероб. і доп.. – К.: Альтепрес, 2011. – 462 с. 2. Грабовський Ю.А. і др. Спортивний туризм. Навчальний посібник. – Тернопіль, 2008. – 304 с. 3. Кляп М.П. Сучасні різновиди туризму: навчальний посібник/ М. П. Кляп, Ф. Ф. Шандор. – К.: Знання, 2011. – 334 с. – (Вища освіта XXI століття). 4. Любіцева О. О. Паломництво та релігійний туризм: навчальний посібник/ О.О. Любіцева. – К.: Альтепрес, 2011. – 416 с. 5. Любіцева О.О. Туристичні ресурси України: навчальний посібник/ О.О. Любіцева, В. Є. Панкова, Є. В. Стафійчук. – К.: Альтепрес, 2007. – 369 с.: іл., картосхеми. 6. Перспективи розвитку сільського та екологічного туризму в Україні: Монографія / За заг. ред. М.Х. Шершуна. Громадська організація «Рівненський центр маркетингових досліджень». Рівне: Видавець Олег Зень, 2016. – 346 с. 7. Сільський зелений туризм для підвищення кваліфікації фахівців сфери сільського зеленого туризму. Навч. посіб. / Т.П. Кальна-Дубінюк, О.А. Локутова, І. П. Кудінова, Л.Х. Рибак, В.В. Самсонова, Л.М. Сокол, М.В. Бесчастна, О.Ю.Панасюк, В.П.Васильєв, Ю.В. Зінько, М.Й. Рутинський, В.В. Триліс, П.А. Горішевський, П.А., О.О. Волошинський. – Ніжин: Видавець ПП Лисенко М.М., 2016. – 642 с. 8. Сільський зелений туризм / Словник-довідник /
Т.П. Кальна-Дубінюк, М.В. Бесчастна, І. П. Кудінова, О.А. Локутова, Л.Х. Рибак, В.В. Самсонова,. – Ніжин: Видавець ПП Лисенко М.М., 2016. – 65 с. Допоміжна 1. Андрєєва Г. П., Коваль П. Ф. Теоретичні засади спеціалізованого туризму/ Г. П. Андрєєва, П. Ф. Коваль // Глобальні та національні проблеми економіки. – Випуск 7, 2015. – с. 90-94. 2. Басюк Д. І. Винний туризм як інноваційний напрямок туристичного ринку/ Д. І. Басюк // Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції «Здобутки, проблеми та перспективи розвитку готельно-ресторанного та туристичного бізнесу». – м. Київ, 29-30.10.2012 р. – К.: НУХТ, 2012. – 409 с. 3. Дмитрук О. Ю. Екотуризм: навчальний посібник/ О. Ю. Дмитрук, С. В. Дмитрук. – К.: Альтепрес, 2009. – 358 с. 4. Дутчак С. В., Дутчак М. В. Деякі аспекти виділення сегментів спеціалізованого туризму та їх стан на території Чернівецької області / С. В. Дутчак, М. В. Дутчак // Туристсько-краєзнавчі дослідження. – Вип. 2. – К.: Кармаліта, 1999. – с. 123-136. 5. Індустріальний туризм: реалії та перспективи: Матеріали I-го Міжнародного науково-практичного форуму / редкол.: Я. В. Шрамко, В. Л. Казаков та ін. – Кривий Ріг: Вид. Р. А. Козлов, 2013. - 228 с. 6. Міхо О. І. Сучасні аспекти розвитку SPA – туризму / О. І. Міхо // Збірник матеріалів V Міжнародної науково-практичної конференції «Туризм та зближення культур» (3 листопада 2011 р., м. Київ) 7. Релігійний туризм: термінологічний словник – довідник / автор-упорядник Т. Божук. – Л.: Український бестселер, 2010. – 152 с. 8. Рутинський М.Й. Замковий туризм в Україні. Географія пам’яток фортифікаційного зодчества та перспективи їх туристичного відродження: Навчальний посібник. – Київ: Центр учбової літератури , 2007. – 432 с. 9. Сапєлкіна З. П. Релігійний туризм: Навчальний посібник / З.П. Сапєлкіна. – К.: Альтапрес, 2009. – 244 с. 10. Смолій В.А., Федорченко В.К., Цибух В.І. Енциклопедичний словник-довідник з туризму / Передмова В. М. Литвина. – К.: Видавничий Дім «Слово», 2006. – 372 с. 11. Сорокіна Г.О. Екологічний туризм: навч. посіб. / Г. О. Сорокіна; Держ. закл. «Луганський нац. ун-т імені Тараса Шевченка, 2013. – 206 с. Інформаційні ресурси 1. Журнал “Новости турбизнеса” – http://novosti-turbiznesa.info 2. Сільський зелений туризм (Спілка сприяння розвитку сільського зеленого туризму в Україні) [Електронний ресурс] – Режим доступу: http:www.greentour.com.ua/ukrainian/. – Залог. З екрану. – Мова укр. 3. Global Resort on Adventure Tourism: с http://affiliatemembers.unwto.org/oublication/global-resort-adventure-tourism 4. SPA в Україні та за кордоном – http://spa.net.ua 5. TEA/AECOM Theme Index & Museum Index: [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.teaconnect.org/Resources/Theme-Index/ 6. World Tourism Organization UNWTO: [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www2.unwto.org/ 7. World Travel & Tourism Council: [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.wttc.org/eng/Home/ - офіційний сайт WTTC. ЗМІСТ 1. Опис навчальної дисципліни 2. Мета та завдання навчальної дисципліни 3. Програма навчальної дисципліни 4. Структура навчальної дисципліни 5. Теми практичних занять 6. Самостійна робота студента 7. Методи навчання 8. Форми контролю 9. Розподіл балів 10. Методичне забезпечення 11. Рекомендована література