Формування патріотичних ідеалів молоді на часі і на порядку денному: відбулося засідання наукової ради гуманітарно-педагогічного факультету

25 квітня 2024, 20:09
НУБіП України

   25 квітня 2024 р. на виконання розпорядження проректора з науково-педагогічної роботи НУБіП України № 172 від 04 квітня 2024 р. на фаховому семінарі наукової ради гуманітарно-педагогічного факультету відбулася публічна презентація та обговорення результатів дисертації Андрія Петріва на тему: «Формування патріотичних ідеалів студентів аграрних закладів фахової передвищої освіти», поданої на здобуття наукового ступеня доктора філософії зі спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки».

На початку засідання голова наукової ради, декан гуманітарно-педагогічного факультету Інна Савицька звернула увагу на актуальність теми дисертації, пропонованої до розгляду, адже в сучасних умовах суспільно-політичних змін, викликів і загроз, повномасштабної війни назріла гостра соціальна потреба у підготовці майбутніх фахівців зі сформованими патріотичними ідеалами, здатних забезпечити продовольчу, екологічну та територіальну безпеку країни, її економічне відродження. Тож перед аграрними закладами освіти постає завдання підготовки не лише висококваліфікованого фахівця, а й громадянина-патріота.

Інна Савицька побажала членам наукової ради плідної праці й запропонувала розпочати роботу фахового семінару.

Відкритим голосуванням головуючою на засіданні фахового семінару обрано доктора педагогічних наук, професора, професора кафедри соціальної роботи та реабілітації Інну Осадченко.

Здобувач Андрій Петрів виклав основні положення дисертації, мета якої полягає в теоретичному обґрунтуванні та експериментальній перевірці методики формування патріотичних ідеалів студентів аграрних закладів фахової передвищої освіти.

 

Андрій Петрів обгрунтував актуальність дослідження, заакцентувавши на тому, що сьогодні український народ спільними зусиллями бореться за збереження територіальної цілісності та суверенітету. Справу відродження України після перемоги суспільство покладатиме на молодь, зокрема і студентів аграрних закладів вищої, професійно-технічної, фахової передвищої освіти, яким незабаром належатиме вирішення стратегічних завдань харчової, екологічної безпеки країни, інформаційного та інженерного супроводу галузей економіки, що безпосередньо залежить від рівня їх професійної підготовки, моральної вихованості і, особливо, сформованості патріотичних якостей, цінностей, ідеалів.

 

Завдання аграрних закладів фахової передвищої освіти полягають у вихованні нового покоління здобувачів освіти зі сформованими патріотичними ідеалами, без яких неможливе становлення свідомого громадянина, діяча, фахівця аграрного виробництва, дбайливого господаря, патріота, що готовий стати на захист територіальної цілісності України.

Здобувач розкрив теоретичні засади та методологічні підходи формування патріотичних ідеалів студентів аграрних закладів фахової передвищої освіти: системний, аксіологічний, культурологічний, особистісно-орієнтований, діяльнісний. На основі узагальнення зарубіжного й вітчизняного досвіду та методу експертної оцінки Андрій Петрів обґрунтував педагогічні умови та розробив методику формування патріотичних ідеалів студентів аграрних закладів фахової передвищої освіти, навів результати експериментальної перевірки розробленої методики за мотиваційно-цільовим, інтелектуально-когнітивним, емоційно-чуттєвим та діяльнісним критеріями, сформулював загальні висновки.

Здобувачу поставили 9 запитань, на які він надав належні відповіді та пояснення.

Науковий керівник – доктор педагогічних наук, професор Руслан Сопівник – зазначив, що у процесі підготовки дисертації та виконання індивідуального плану наукової роботи Андрій Петрів проявив себе як відповідальний дослідник, який постійно працює над удосконаленням своїх професійних навичок і компетентностей. У процесі виконання індивідуального плану Андрій Петрів зарекомендував себе як працездатний, ерудований та наполегливий здобувач, якому притаманні важливі особистісні якості – принциповість, відповідальність і коректність. Зрештою, здобувач набув теоретичних знань, практичних умінь, компетентностей, достатніх для вирішення наукових і практичних завдань у галузі освіти та педагогіки.

   

Експертні висновки щодо наукової новизни, теоретичного та практичного значення дисертації оголосили професори кафедри педагогіки: доктор педагогічних наук, професор Валентина Мірошниченко і доктор педагогічних наук, професор Оксана Васюк, які загалом позитивно оцінили дисертаційну роботу, зупинилися на питаннях, що мають дискусійний характер, надали конкретні рекомендації здобувачу щодо її удосконалення і виступили з пропозицією щодо рекомендації дисертації для подання до розгляду у спеціалізованій вченій раді.

 

У загальному обговоренні взяли участь: доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри управління та освітніх технологій Наталія Гречаник; доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри соціальної роботи та реабілітації Ірина Демченко; доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри соціальної роботи та реабілітації Ірина Сопівник; кандидат педагогічних наук, професор, завідувач кафедри управління та освітніх технологій Сергій Кубіцький; доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри психології Світлана Яшник; доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки Олександр Кучай; доктор філософських наук, професор, професор кафедри філософії та міжнародної комунікації Віра Додонова; доктор історичних наук, професор, професор кафедри міжнародних відносин і суспільних наук Василь Стрілець.

    

 

  У результаті обговорення члени наукової ради дійшли такого висновку:
Враховуючи актуальність теми дослідження, наукову новизну і практичне значення одержаних результатів, впровадження їх в освітню практику, достатню повноту викладення матеріалів дисертації в опублікованих наукових працях, відповідність роботи нормативним вимогам Порядку присудження ступеня доктора філософії та скасування рішення разової спеціалізованої вченої ради закладу вищої освіти, наукової установи про присудження ступеня доктора філософії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №44 від 12 січня 2022 року (зі змінами, внесеними згідно з Постановами Міністрів України №341 від 31.03.2022 та №502 від 19.05.2023) рекомендувати дисертацію Андрія Петріва на тему: «Формування патріотичних ідеалів студентів аграрних закладів фахової передвищої освіти» до розгляду у спеціалізованій вченій раді на здобуття наукового доктора філософії з галузі знань – 01 Освіта/Педагогіка, спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки». 

Рішення ухвалено одноголосно.

Вітаємо здобувача з першою сходинкою до здобуття наукового ступеня. Зичимо успіху в реалізації результатів дослідження, методики формування патріотичних ідеалів студентів аграрних закладів фахової передвищої освіти. Адже патріотичні ідеали мають стати дороговказами у відбудові соборної, демократичної, правової, економічно сильної держави.

СЛАВА УКРАЇНІ!

Олена Балалаєва,
секретар наукової ради ГПФ

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook