Учитель є вчителем доти, поки навчається сам

29 січня 2016 року

28 січня на гуманітарно-педагогічному факультеті відбувся черговий загальноуніверситетський семінар з підвищення педагогічної компетентності. Але цього разу три з чотирьох доповідей були присвячені інформаційним технологіям в освіті – одній з основних складових компетентності педагогів. І обрана тематика неабияк зацікавила його учасників – молодих викладачів. Їх і привітав декан факультету, модератор заходу Василь Шинкарук. Він зазначив, що за останні 35 років інноваційні і нові технології кардинально змінили життя. І вони побудовані саме на інформаційних технологіях в освіті. Про це йшлося на Всесвітньому економічному форумі в Давосі. Необхідність таких семінарів – своєрідної форми самовдосконалення – відзначив і проректор з навчальної і виховної роботи Сергій Кваша.

Про те, як застосовувати інформаційні технології у навчально-виховному процесі, не тільки розповіла, а й продемонструвала професор кафедри соціальної педагогіки та інформаційних технологій в освіті Ніна Тверезовська. Зокрема, йшлося про особливості створення електронних навчальних курсів на базі платформи Moodle, реалізацію віртуальних кабінетів, розробку електронних навчальних посібників. Професор показала як редагувати, наповнювати ЕНК, закцентувавши при цьому на їхніх перевагах. Після – на реальних прикладах демонструвала, як функціонують віртуальні кабінети, які, здебільшого, створюють у рамках вивчення дисципліни. Але є й інші. Чи не найпоширеніші серед них – музеї-онлайн, які стануть в нагоді історикам або всім, хто цікавиться музейною справою. На завершення доповідачка зупинилася над створенням електронних підручників. До речі, на факультеті це практикують дисертанти в рамках виконання своїх досліджень.

    

Продовжив тему інформаційних технологій в освіті доцент цієї ж кафедри Олександр Гуменний. Але він зосередив увагу над використанням Smart-дошки у викладацькій роботі, продемонстрував її можливості та інструментарій. Після – на нього чекало чимало запитань від слухачів. Так, доцент Тетяна Тарнавська поцікавилася, коли інтерактивні дошки будуть в університеті. Наразі їх є близько десятка. Керівництво спрямовує усі зусилля, щоб такі дошки були на кожному факультеті, прозвучало у відповідь. На запитання про ставлення до класичних засобів навчання, зокрема традиційну дошку і крейду, доповідач зазначив, що є прихильником інтерактивної і саме за нею майбутнє. Старший викладач Олена Балалаєва висловила побоювання щодо негативних сторін такої новації. Йдеться про те, що використання такої дошки позбавлене вербальної складової. На що Олександр Гуменний зазначив: кожна нова річ має недоліки, але завдання викладача якраз у тому, аби їх віднайти і мінімізувати, хоча переваг значно більше. Доцент Віктор Вус запитав, чи не втратять студенти інтерес до дошки вже за кілька занять. Щоб цього не сталося, переконаний доповідач, нам слід використовувати web-quest проекти.

У продовження теми семінару начальник навчально-методичного відділу Лариса Кліх акцентувала увагу присутніх на наповненні електронного освітнього середовища університету (інституційний репозиторій, електронний каталог бібліотеки, електронна бібліотека, сайти кафедр) навчально-методичним забезпеченням дисциплін.

Не менш цікавим був міні-тренінг професора кафедри методики навчання та управління навчальними закладами Василя Ковальчука«Технології навчання студентів на основі особистісно орієнтованого підходу». Він звернувся до однієї мудрості: «Не навчайте дітей так, як навчали вас. Вони народилися в інші часи». Та зазначив, що кожен присутній має подумати над власною філософією викладання. Поштовхом до цього повинні стати і результати соціологічного дослідження, які вказують, що студенти прагнуть змін у навчанні. Професор запитав аудиторію, чому студентська молодь має низьку мотивацію до навчання? Відповіді були різні. Але проведене ним опитування самих студентів дало очікувані результати. На першому місці – невідповідність викладання реальним потребам, на другому – невідповідність стилю викладання. Відтак, кожен бажає, щоб його інформували у зручний для нього спосіб. І тут педагог повинен проявити майстерність. А як це зробити, доповідач та аудиторія спробували розібратися разом. Серед іншого Василь Ковальчук рекомендував враховувати перешкоди на кожному етапі навчання, пам’ятати «золоте правило» сприймання інформації, радив ураховувати навчальні стилі тощо. І хоч ми всі, викладачі, не завжди любимо, щоб нас учили, слід пам’ятати, що вчитель – доти вчитель, допоки він навчається.

Багатьох і по завершенню семінару цікавили курси, на яких кожен зміг би навчитися створювати ЕНК і працювати зі Smart-дошкою. На що декан Василь Шинкарук відповів: гуманітарно-педагогічний факультет завжди відкритий для бажаючих. Для цього слід записатися у деканаті для формування цільової групи.Крім того, планується проведення відповідних курсів для тих, хто відповідає у підрозділах за електронне навчання.

Ольга Наконечна

Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook