На факультеті захисту рослин, біотехнологій та екології відбулася зустріч з представниками навчального відділу університету

Постакредитаційні заходи є визначальними в процесі забезпечення якості освітнього процесу, адже спрямовані на визначення ефективності заходів, реалізованих після акредитації, виявлення позитивної динаміки або проблемних аспектів у діяльності освітніх програм, підвищення якості підготовки здобувачів освіти та забезпечення зворотного зв’язку між усіма учасниками освітнього процесу.


Відповідно до вимог НАЗЯВО щодо проходження освітніми програмами постакредатиційних процедур, 5 листопада на факультеті захисту рослин, біотехнологій та екології відбулася зустріч з представниками навчального відділу університету, а саме керівником центру забезпечення якості освіти Ярославом РУДИКОМ, заступником начальника навчального відділу Петром ДРОЗДОМ та заступником начальника навчального відділу з магістерських програм Оленою КОЛЕСНІКОВОЮ з гарантами освітніх програм – Віталієм ГАЙЧЕНКО (ОП «Екологія та охорона навколишнього середовища»), Мариною ЛАДИКОЮ (ОП «Екологічний контроль та аудит»), Миколою ДОЛЕЮ (ОП «Захист рослин») і Оксаною СИКАЛО (ОП «Карантин рослин») для підготовки здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня за спеціальністю «Захист і Карантин рослин»). На зустрічі були присутні декан факультету Юлія КОЛОМІЄЦЬ і завідувач кафедри екології агросфери та екологічного контролю Олена НАУМОВСЬКА.


Чотири програми отримали у червні 2025 р. сертифікати Національного агентства про акредитацію. Проте експертними групами та представниками ГЕР були виокремлені рекомендації щодо покращення якості освітнього процесу за зазначеними освітніми програмами. У ході зустрічі було досягнуто рішення щодо внесення певних змін в окремі освітні компоненти (за рекомендаціями експертних груп) та продовжити роботу над удосконаленням освітніх програм, що знайде своє відображення у програмах 2026 р. Також були обговорені рекомендації, які стосуються якості роботи університету в цілому: критерії якості освітнього процесу, стан виконання рекомендацій експертних групи НАЗЯВО, реалізації планів і заходів вдосконалення освітніх програм. Висловлені рекомендації знайдуть відображення, перш за все, у розробці відкритих питань при анкетування науково-педагогічних працівників та роботодавців; розробленні нових тем з використанням інформаційно-комунікаційних технологій; розширенні питань, що стосуються академічної доброчесності при написанні курсових робіт і звітів з виробничих практик, поширенню інформації, що стосуватиметься академічної мобільності здобувачів тощо.


Сторони дійшли згоди, що системна робота над якістю освітніх програм є необхідною та обов’язковою процедурою для підготовки до наступних кроків проходження постакредаційного моніторингу.

Олена НАУМОВСЬКА,
завідувач кафедри екології агросфери та екологічного контролю