Відбулася підсумкова конференція з виробничої управлінської практики на кафедрі управління та освітніх технологій

4 червня 2021 року

Наприкінці травня 2021 р. на кафедрі управління та освітніх технологій гуманітарно-педагогічного факультету НУБіП України відбулась підсумкова конференція з виробничої управлінської практики майбутніх фахівців ОС «Магістр» галузі знань 07 «Управління та адміністрування» спеціальності 073 «Менеджмент» освітніх програм «Управління навчальним закладом» та «Управління персоналом», у ході якої студенти звітували про свою роботу під час практики у якості керівників закладів освіти та їх структурних підрозділів, HR-менеджерів, директорів з управління персоналом (HR-директорів) або менеджерів з персоналу в сферах державної і недержавної діяльності, бізнесу, виробництва, науки,охорони здоров’я тощо.

Виробнича управлінська практика є логічним завершенням усіх видів практики і є необхідною для завершення практичної підготовки висококваліфікованих фахівців у галузі управління закладами освіти та персоналом організацій та установ, оскільки студенти вже ознайомлені із вітчизняними та зарубіжними  теоріями управління, процесом реформ у сферах державної та недержавної діяльності в Україні, а також інших країнах світу. Вони уже мають відповідні знання з усіх навчальних дисциплін магістерських програм «Управління персоналом» та «Управління навчальним закладом», ознайомлені з різноманітними функціями та повноваженнями керівників освітніх установ та HR-менеджерів, які відповідають за кадрову стратегію у галузі управління людськими ресурсами.

У 2021 р. основними базами виробничої управлінської практики майбутніх фахівців ОС «Магістр» галузі знань 07 «Управління та адміністрування» спеціальності 073 «Менеджмент» освітніх програм  «Управління навчальним закладом» та «Управління персоналом» стали Київський професійно-педагогічний коледж імені Антона Макаренка, Інклюзивно-ресурсний центр № 1 Голосіївського району м. Києва, Інклюзивно-ресурсний центр № 8 Святошинського району м. Києва, Дошкільний навчальний заклад № 221 м. Києва, Комунальна установа «Перший інклюзивно-ресурсний центр» Житомирської міської ради, Заклад дошкільної освіти № 641 «Журавушка» м. Києва, Комунальне підприємство Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Щаслива країна» Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, ТОВ «Метінвест», Готельно-ресторанний комплекс «Lavilia», IgniteOutsourcing, ТОВ «Сільпо фуд», Бориспільський НВК «Ліцей «Дизайн-освіта» імені Павла Чубинського» та ін.

За результатами звіту основним змістом роботи магістрантів під час проведення виробничої управлінської практики стали:

- загальне ознайомлення з державним підприємством (приватною організацією) – об’єктом практики;
- ознайомлення магістрантів з системою управління державного підприємства (приватної організації), організацією та технологією виконання робіт в основних підрозділах державного підприємства (приватної організації);
- вивчення механізму управління економічною діяльністю підприємства (приватної організації), специфіки організації операцій із зовнішнім середовищем (споживачами, постачальниками, підприємствами-пертнерами та ін.);
- аналіз стану та результатів окремих напрямів діяльності підприємства (приватної організації) – об’єкта практики;
- вивчення практики планування виробничо-господарської діяльності підприємства (приватної організації) в умовах ринку;
- ознайомлення з методикою та інструментарієм управління виробничо-господарською діяльністю на підприємстві;
- аналіз організації кадрової роботи;
- ознайомлення з методикою управління персоналом, нормування, планування праці і заробітної плати працівників підприємства (приватної організації), аналіз показників продуктивності праці;
- дослідження особливостей формування соціально-психологічного клімату в трудових колективах;
- набуття навичок організаторської роботи в трудовому колективі;
- збір матеріалів для написання магістерської роботи на базі практики.

Виробнича управлінська практика надає студентам можливість використати отримані в університеті знання та вміння з загальноосвітніх та професійно орієнтованих дисциплін, закріпити та вдосконалити їх під час самостійної професійної управлінської діяльності, усвідомити багатогранність та межі відповідальності праці керівника закладу освіти та HR-менеджера, навчитися її планувати та здійснювати.

Крім того, метою виробничої управлінської практики є завершення вивчення студентами проблеми, що пов’язана з темою магістерського наукового дослідження. Магістранти узагальнюють усі дослідження, що раніше були проведені ними під час виконання курсових робіт та написання звітів з практики, роблять висновки і пропозиції для їх впровадження на підприємстві.

У процесі конференції студенти під керівництвом завідувача кафедри управління та освітніх технологій гуманітарно-педагогічного факультету професора Сергія Кубіцького здійснили узагальнений аналіз результатів виробничої управлінської практики, обмінялися досвідом у формі презентації перебігу практики, обговорили причини труднощів та висловили пропозиції щодо оптимізації практичної підготовки студентів до майбутньої професійної діяльності керівника закладу освіти та HR-менеджера, основною метою якої є оцінка кандидатів під час прийняття на роботу, планування навчання і розвиток персоналу, мотивація, атестація, організація психологічної підтримки тощо.

Таким чином, правильно підготовлена та проведена  виробнича управлінська практика, що проходить під керівництвом досвідчених науково-педагогічних працівників від кафедри і представників зацікавлених організацій, закладають основи для подальшої практичної діяльності майбутніх фахівців, тому від її змісту та якості проведення значною мірою залежить підготовка студентів до самостійної творчої роботи в закладах освіти і наукових установах, підприємствах та організаціях.

Людмила Білан,
доцент кафедри управління та освітніх технологій

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook