Співбесіди керівництва університету з керівниками відокремленими структурних підрозділів – розпочато!
18 січня розпочалися співбесіди керівництва університету з керівниками відокремлених структурних підрозділів. Традиційно на початку нового року керівники структурний підрозділів доповідають про основні досягнення та здобутки попереднього року, здійснюють аналіз існуючих проблем, узгоджують пріоритетні напрямки і заходи діяльності колективів ВСП НУБіП України на новий рік. Співбесіди проходили як в традиційній формі, із дотриманням усіх проти епідеміологічних вимог, так і в режимі онлайн, що дозволило долучити до обговорення не тільки адміністрацію відокремлених структурних підрозділів, але й більш широку аудиторію.
У перший день на співбесіду було запрошені представники Боярського фахового коледжу (Кропивко С.В.), Ірпінського фахового коледжу (Ільченко Н.В.), Немішаївського фахового коледжу (Альохін В.І.), Мукачівського фахового коледжу (Садварі Ю.Ю.), Заліщицького фахового коледжу (Глова В.С.).
Кожний керівник повідомив про успішне завершення календарного року, за підтримки керівництва університету вдалося уникнути заборгованості із фінансуванням по виплатам стипендій, заробітних плат та оплати комунальних платежів. Колективи коледжів доклали максимальних зусиль для організації освітнього процесу в нових умовах дистанційного та змішаного навчання. Для налагодження ефективної дистанційної комунікації колективи відокремлених структурних підрозділів, з початку запровадження карантинних заходів використовували різноманітні навчальні платформи та електронні ресурси: GOOGLE MEET, GOOGLE CLASSROOM, MOODLE, TEAMLINK, KAHOOT, ПЛАТФОРМА «НА УРОК», ZOOM, CISCO WEBEX, VIBER, e-mail та інші. Як повідомили директори відокремлених структурних підрозділів, дані ресурси дозволили найкраще реалізувати спілкування у форматі «студент-викладач», контролювати знання та загалом управління освітнім процесом.
Центральною темою обговорення стало забезпечення належної якості підготовки фахівців і забезпечення їх конкурентоспроможності. Саме на цьому акцентували увагу ректор Станіслав Ніколаєнко, перший проректор Ігор Ібатуллін, проректор з навчальної і виховної роботи Сергій Кваша, куратори закладів – декани: Анатолій Діброва, Микола Цвiлiховський, Олена Яра, Оксана Тонха та інші учасники співбесід.
Розпочав розмову Сергій Кропивко директор Боярського фахового коледжу з аналізу роботи коледжу повідомив про успішне завершення календарного року, відкриття нових спеціальностей у сфері фахової передвищої освіти, збільшення контингенту студентів та кількості вступників, забезпечено якісні показники навчання шляхом впровадження новітніх освітніх технологій. Серед основних завдання на 2021 рік: урізноманітнення форм і методів проведення профорієнтаційної роботи з метою залучення учнівської молоді до вступу, збільшення контингенту студентів, якісна підготовка студентів до успішного складання ЗНО, посилення співпраці коледжу з підприємствами, установами, організаціями.
Основними досягненнями Ірпінського фахового коледжу за 2020 рік: збільшення кількості вступників та загального контингенту студентів, збереження колективу коледжу, зміцнення матеріально-технічної бази тощо. Першочерговим завданням на 2021 рік коледжу – активізувати роботу щодо набору студентів на заочну форму навчання, недопущення скорочення контенту студентів, відкриття нових спеціальностей, активно співпрацювати з базовим закладом – звітувала директор коледжу Ільченко Наталія.
Вимоги часу – максимально поєднувати теорію і практику. Таким коротким проте надзвичайно змістовним висловом розпочав свій виступ виконувач обов'язків директора відокремленого структурного підрозділу "Немішаївський фаховий коледж" Володимир Альохін. Практично всі завдання, які були визначені при плануванні на 2020 рік були виконані. Головною метою діяльності коледжу була і залишається підготовка для потреб регіону фахівців, які поєднують у собі професійні знання, ділові якості, високий рівень моральної культури і громадської свідомості. На сучасному етапі розвитку суспільства коледж відіграє важливу роль, допомагаючи молоді стати освіченими, вмілими фахівцями, активними, відповідальними громадянами, творцями демократичного суспільства, – підкреслив наприкінці виступу Володимир Ілліч.
Директор Мукачівського фахового коледжу Юрій Садварі відзначив, що у минулому році коледж здійснив успішний набір студентів, у рейтингу серед аграрних коледжів України коледж змінив свою позицію та посідає 10 місце. Серед основних пріоритетних напрямків діяльності коледжу є забезпечення високої якості освіти, розробка та залучення до освітнього процесу інноваційних педагогічних технологій, формування у студентів професійних компетентностей, налагодження взаємозв'язків з підприємствами, удосконалення навчально-методичного забезпечення і розширення матеріально-технічної бази, урізноманітнення форм і методів проведення профорієнтаційної роботи.
Володимир Глова – директор Заліщицького фахового коледжу висловив занепокоєння щодо скорочення контингенту студентів. Реалізацію стратегії забезпечення набору студентів вбачає в урізноманітненні форми і методів проведення профорієнтаційної роботи, забезпечення їх дієвості. Серед основних завдань на 2021 рік вбачає в покращені якісного складу педагогічних працівників шляхом: залучення до освітнього процесу осіб з науковим ступенем, навчання в аспірантурі НУБіП України педагогічних працівників з числа молодих викладачів, здобуття педагогічної освіти на гуманітарно-педагогічному факультеті, навчання на сертифікованих курсах, виконання плану підвищення кваліфікації.
Із головних спільних планів 2021 року: ліцензування нових спеціальностей, що користуються попитом на ринку праці – туризм, готельне господарство, захист і карантин рослин, соціальна робота та інші, проведення підвищення кваліфікації і забезпечення стажування усіх науково-педагогічних та педагогічних працівників на підприємствах і установах, підготовка науковців на базі університету тощо.
За результатами співбесід керівники відокремлених підрозділів отримали ряд доручень, основне з яких – розширювати співпрацю з центральними та місцевими органами влади, депутатами різних рівнів, роботодавцями, бізнесом щодо урізноманітнення форм профорієнтаційної робити з активним висвітленням у соціальних мережах, підвищення якості підготовки фахівців, посилити роботу по залученню інституту до участі у виконанні науково-дослідних робіт, у тому числі підготовці спільних наукових проєктів з науковцями базового закладу, налагодження більш тісних форм співпраці із базовим закладом, проходження студентами виробничої практики, подальшого працевлаштування, вирішення інших нагальних потреб подальшого розвитку закладів.
Богдан Опальчук,
заступник начальника відділу регіонального розвитку,
дистанційної освіти та заочного навчання