Дистанційне навчання на факультеті землевпорядкування у цифрах і фактах: підсумок п'яти тижнів

20 квітня 2020, 17:00
     П'ятий тиждень освітній процес у Національному університеті біоресурсів і природокористування Україні триває за дистанційними технологіями. І правильність обраних Університетом кроків, у цьому напрямі, сьогодні підтверджується цифрами та фактами. Проте, як і будь якої медалі у дистанційного навчання є дві сторони, але сьогодні вестимемо мову лиш про одну з них.

     Тож почнемо з того, що на факультеті землевпорядкування упродовж останніх п'яти років велась активна робота з наповнення електронних навчальних курсів (ЕНК) дисциплін. І, безумовно, на момент оголошення карантину, усі викладачі вже мали готовий доробок для організації навчання за дистанційними технологіями. Так, на початок 2019-2020 н.р. було розроблено майже 100% ЕНК, з них понад 80% атестовані. Усі студенти факультету мають облікові записи на Навчальному порталі НУБіП, а з переважної більшості дисциплін саме "Elearn" є домінуючим способом дистанційного навчання. Водночас, учасниками освітнього процесу на факультеті використовуються й інші канали зв’язку і віддаленої співпраці: месенджери (WhatsApp, Telegram, Viber, Messenger та ін.), сервіси відеоконференцій (Webex Meet, Zoom, Skype), YouTube, електронна пошта тощо. Це дозволяє як студентам так і викладачам постійно перебувати в освітньому середовищі через усі доступні інформаційно-комунікаційні канали.
     Із переваг використання ЕНК на платформі Moodle викладачі відзначають зручність подачі матеріалу, модульну структуру курсів, широкий асортимент інструментів для подачі теоретичного та практичного матеріалу, завдань самостійної роботи, а студенти – зручність проведення тестувань та доступ до обліку успішності тощо.

     За дорученням декана факультету землевпорядкування Тараса Євсюкова, відповідальний за інформаційно-комунікаційні технології на факультеті доцент В'ячеслав Богданець, щотижня здійснює моніторинг використання студентами і викладачами ЕНК на базі Навчального порталу університету elearn.nubip.edu.ua. Його аналіз проведений упродовж п'яти тижнів, дозволяє виділити такі основні моменти, що характеризують результативність виконання навчальної роботи.

     Найвідвідуванішими стабільно на факультеті були ЕНК з таких дисциплін:
     для студентів 1 курсу
1) Вища математика, понад 350 активностей щотижня (доц. Арнаута Н.В.);
2) Топографія, понад 200 активностей щотижня (викладачі курсу доц. Євсюков Т.О, доц. Кривов'яз Є.В., ст. викл. Ярова Б.М.),
3) Геоінформатика, інформатика й програмування, понад 200 активностей щотижня (доц. Дроздівський О.П., проф. Шикула О.М.);
     2 курсу
1) Математична обробка геодезичних вимірів, понад 400 активностей щотижня (доц. Кривов’яз Є.В., доц. Опенько І.А.);
2) Електронні геодезичні прилади, понад 350 активностей щотижня (доц. Жук О.П., доц. Шевченко О.В., доц. Кривов’яз Є.В., доц. Опенько І.А.);
3) Землеустрій, понад 300 активностей щотижня (доц. Чумаченко О.В., асист. Колганова І.Г.);
     3 курсу
1) Цифрові плани і карти, понад 1000 активностей щотижня (доц. Москаленко А.А., асист. Кузьменко І.С.);
2) Геоінформаційні технології, понад 600 активностей щотижня (доц. Дроздівський О.П., Востоков А.Б.);
3) Земельний кадастр, понад 450 активностей щотижня (доц. Тихенко О.В.);
    4 курсу
1) Планування територій населених пунктів, понад 800 активностей щотижня (доц. Мединська Н.В., викл. Цвях О.М.);
2) Агролісомеліорація, понад 500 активностей щотижня (проф. Юхновський В.Ю., доц. Лобченко Г.О.);
3) Кадастр населених пунктів, понад 300 активностей щотижня (доц. Бавровська Н.М.);
     Магістри І року навчання:
1) Організація землевпорядних робіт, понад 200 активностей щотижня (доц. Бавровська Н.М.);
2) Моніторинг та охорона земель, понад 160 активностей щотижня (доц. Бутенко Є.В.);
3) Аграрна політика, понад 130 активностей щотижня (доц. Герасименко Н.А.).

     Таким чином, найактивнішими учасниками освітнього процесу на базі Навчального порталу університету elearn.nubip.edu.ua упродовж п'яти тижнів дистанційного навчання є студенти 3 курсу та викладачі, що ведуть у них заняття. Проте, ці дані не можна абсолютизувати, оскільки "elearn" це лише один з інформаційно-комунікаційних каналів поряд із Zoom, Webex Meet, YouTube, Skype та іншими, які теж активно використовують студенти і науково-педагогічні працівники факультету землевпорядкування в освітньому процесі.

     Відмітимо, що переважній більшості викладачів вдалося швидко дисциплінувати студентів та налагодити взаємодію засобами ЕНК, що відобразилося на статистиці використання студентами та викладачами ЕНК. У розрізі дисциплін навчального плану, тут особливо хотілося б відмітити такі:

  • Українська мова за професійним спрямуванням (доц. Чекалюк В.В.);
  • Фізика (проф. Бойко В.В.);
  • Ґрунтознавство з основами агрохімії (доц. Бордюжа Н.П., доц. Кучер Л.І.);
  • Топографічне креслення та інженерна графіка (доц. Богданець В.А.);
  • Геодезичні роботи при землеустрої (доц. Бутенко Є.В., доц. Тихенко Р.В.);
  • GNSS спостереження в прикладних задачах геодезії (доц. Опенько І.А.);
  • Робоче проектування (доц. Тихенко Р.В.).

     У той же час, все ще є можливості для удосконалення дистанційної роботи, невелика частина викладачів не використовує увесь наявний інструментарій для ефективного освітнього процесу. У зв’язку з цим, хотілося б наголосити про можливість надання консультацій з дистанційного навчання засобами навчального порталу НУБіП, які можна отримати у відповідального по факультету, а також взяти на озброєння матеріали і рекомендації, розміщені на порталі elearn.nubip.edu.ua, зокрема:

Moodle Школа. Запитували – відповідаємо.
https://elearn.nubip.edu.ua/mod/forum/discuss.php?d=16831
Організація дистанційного спілкування зі студентами
https://elearn.nubip.edu.ua/mod/forum/discuss.php?d=12941
Тимчасовий порядок навчання та оцінювання
https://elearn.nubip.edu.ua/mod/forum/discuss.php?d=16944

     Зберігаємо спокій, і пам’ятаємо, що найкращий механізм профілактики розповсюдження інфекції – це індивідуальна соціальна дистанція, проте завдяки сучасним інформаційно-комунікаційним технологіям та повсюдним поширенням доступу до мережі Інтернет, це не стає перепоною у продовженні освітнього процесу.

В’ячеслав Богданець,
відповідальний за інформаційно-комунікаційні технології

 

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook