Ректорат: продовжуємо навчальний процес дистанційно та готуємося до екзаменаційної сесії

17 квітня 2020 року
     17 квітня 2020 року під головуванням Станіслава Ніколаєнка відбулося розширене засідання ректорату онлайн. На порядку денному розглядалися питання організації дистанційного навчального процесу, наукових досліджень, стану сплати за навчання, проведення олімпіади для вступу в університет тощо, але про все за порядком.

     Відкриваючи засідання, ректор Станіслав Ніколаєнко проінформував членів ректорату про вчорашню нараду у міністерстві освіти і науки з ректорами закладів вищої освіти України. У цілому вона засвідчила правильність кроків, які здійснені університетом для організації навчального процесу в дистанційному режимі, підготовці до складання екзаменаційної сесії.
     Був узагальнений досвід діяльності університетів, крім позитиву наголошено на перевантаженні студентів письмовими роботами, дещо підміною результату навчання процесом. Наголошувалося на необхідності більш активно розвивати освіту дорослих, надавати освітні послуги студентам-іноземцям. Мова йшла також про те, що ситуація, спричинена пандемією коронавірусу не вирішиться одномоментно, частина карантинних заходів буде зберігатися тривалий час. Зокрема потрібно подбати і забезпечувати гарячою водою навчальні корпуси, закуповувати дистанційні вимірювачі температури, облаштовувати приміщення дезінфікуючими лампами, забезпечувати клінінгові підрозділи миючими та дезінфікуючими засобами, контролювати стан ізоляторів в гуртожитках, дотримуватися культури особистої гігієни, переглядати розклад з уникненням проведення занять для великої групи студентів в обмежених приміщеннях тощо.

  

     Ректор у ході урядової наради висловив пропозиції щодо організації вступу в магістратуру, неможливості повноцінно прийняти єдиний фаховий іспит з іноземної мови за технологією ЗНО, відтермінування запровадження механізму формування індикативної вартості навчання, оскільки вже зараз прослідковується об’єктивна неспроможність сплатити за навчання батьками студентів.

     Перший проректор Ігор Ібатуллін зупинився на фінансуванні наукових досліджень, яке за інформацією міністерство повинно розпочатися з 1 травня 2020 року. Разом з тим триває звітна кампанія щодо виконання науково-дослідних робіт за І квартал. Вченим університету вже потрібно працювати над формуванням нових проектів для участі в конкурсі наступного року. Акредитацію освітньо-наукових програм поки що відтерміновано.
Що ж до кадрових питань, то оновлення посад науково-педагогічних працівників відбудеться найближчим часом за поданням керівників факультетів та ННІ. Рішення про оголошення конкурсу та подовження строку дії контрактів викладачів, які завершуються 30 червня 2020 року, буде прийнято на кадровій комісії у цьому місяці.

 

     Проректор з навчальної і виховної роботи Сергій Кваша проаналізував перебіг навчального процесу в дистанційному режимі. За поданням деканів факультетів та директорів інститутів щотижня відбувається більше 90% занять, які стоять в розкладі. Решта – лабораторні і практичні роботи, які будуть перенесені на післякарантинний період. Такий же відсоток і тих студентів, що мають стабільне інтернет-з’єднання. 345 студентів працюють віддалено, комунікація здійснюється електронною поштою, месенджерами, телефоном. Ураховуючи ситуацію в країні, ростом кількості хворих на коронавірус, очевидно що потрібно готуватися до дистанційної здачі екзаменаційної сесії. Для цього затверджена необхідна нормативна база, функціонують технічні засоби.
     Окреме питання – захист дипломних проектів. Всі роботи мають бути перевірені на плагіат, а їх паперовий варіант переданий на розгляд екзаменаційній комісії, як того вимагає законодавство. В профорієнтаційній роботі протягом квітня-травня кожен факультет та ННІ організовує Дні відкритих дверей онлайн. Відповідний графік буде оприлюднений на офіційному сайті університету.

  

     Проректор Сергій Кваша акцентував увагу на необхідності завершення роботи з наповнення і атестації електронних навчальних курсів на платформі elearn. Інформація щодо ненаповнених курсів буте ретельно розглянута ректоратом.
     Проректор з науково-педагогічної роботи, міжнародної діяльності та розвитку Вадим Ткачук доповів про онлайн нараду Європейської асоціації університетів, до якої ми приєдналися минулого року. Була обговорена ситуація з пандемією коронавіруса, впливу на освітній процес, затверджені звітні документи. Проректор озвучив стан наповнення спеціального фонду, зокрема діяльність госпрозрахункових підрозділів та структурних підрозділів. Окремо було наголошено на сплаті за навчання та проживання в гуртожитках, ліквідації заборгованості та початку процесу сплати за наступний семестр. Важливо сплачувати вчасно, відповідно до умов договорів, оскільки від цього залежить життєдіяльність університету, підтримка гуртожитків в належному стані.

     Презентовано проект вартості навчання на наступний навчальний рік для вступників цього року. Для спеціальностей, на які планується запровадити індикативну вартість, за розрахунками вона складатиме не менше 28 тисяч гривень на рік для бакалаврату та 37 тисяч гривень для магістра денної форми навчання. У порівнянні з наявною вартістю збільшення сягне 12-50% залежно від спеціальності. Це викликало незгоду з боку ректора та деканів. Домовлено ще раз підняти цю проблему в Міністерстві освіти і науки України. Для решти ж спеціальностей запропоновано підвищити вартість до 10%, що відповідатиме рівню інфляції та фактичних затрат на підготовку фахівців. Для студентів, які навчаються, підвищення можливе лише на рівень інфляції за попередній рік (5%), проте ця пропозиція обговорюється. Після надходження пропозиції від деканів та директорів вартість буде затверджена остаточно. Ректорат взагалі налаштований не змінювати вартість навчання.
     Відповідальний секретар приймальної комісії Лариса Коропець проінформувала про завершення першого етапу олімпіади для вступників, в якому взяло участь майже 900 абітурієнтів. На наступному тижні після перевірки робіт на офіційному сайті будуть оприлюднені списки учасників другого туру. Його заплановано провести на платформі Olympus 17-18 травня. Для цього встановлюється зв’язок з кожним учасником і для всіх буде проведена тестова пробна робота.

 

     Декан факультету інформаційних технологій Олена Глазунова представила досвід проведення акредитації освітньої програми онлайн. Серед особливостей – організація зустрічей комісії онлайн, які записувалися, та відбувалися за участі технічних працівників від Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти. Друге – усі документи були представлені в електронному вигляді. Третє – потрібно демонструвати лабораторії та навчальну базу онлайн.
     Про ситуацію в підрозділах, хід навчального процесу, стан захворюваності га ГРВІ серед студентів і співробітників доповіли персонально декани факультетів та директори ННІ.

  

  

  

     За інформацією голови благодійного фонду «Голосіївська ініціатива 2020» Євгена Томіна участь в акції на підтримку медичних установ та лікарів у боротьбі з коронавірусною інфекцією взяли участь 386 співробітників університету, сума зібраних коштів сягнула більше 76 тисяч гривень. Як і повідомляли раніше, частина з них буде направлена голосіївській районній лікарні в місті Києві, яка обслуговує студентів і співробітників університету.
     За пропозицією начальника планово-фінансового відділу Олега Броніна ректорат прийняв рішення про передачу в оренду майна.

 

 

     Ректор Станіслав Ніколаєнко наголосив на необхідності постійних контактів із студентами, викладачами, наданні спільно з профкомами соціальної допомоги тим, хто її потребує.

     Розглядалися й інші питання життєдіяльності університету.

Денис Рудень 

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook