Підвищуємо професійну майстерність

18 липня 2019 року

У майбутніх соціальних працівників триває виробнича соціально-педагогічна практика. Цього року Національний університет біоресурсів і природокористування України уклав договори про проходження студентами-третьокурсниками виробничої соціально-педагогічної практики із такими установами:

– Великокоровинецький дошкільний навчальний заклад «Сонечко»;
– Дарницький дитячий будинок-інтернат;
– Дошкільний навчальний заклад «Веселка»;
– Заклад дошкільної освіти «Дзвіночок»;
– Камінь-Каширське об’єднане управління пенсійного фонду України Волинської області;
– КЗ КОР Білоцерківський багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр;
– Миронівський районний центр соціальної служби для сімей, дітей та молоді;
– Рокитнянський районний центр соціальних служб для сімей, дітей та молоді;
– Ставищенський навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – юридичний ліцей» ім. О. С. Паланського;
– Ставищенський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді;
– Старокостянтинівський дошкільний навчальний заклад №4 «Вишенька»;
– Територіальний центр соціального обслуговування Автозаводського району Департаменту соціального захисту населення з питань АТО Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради;
– ТОВ «Кідзвілль»;
– Фастівський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді;
– Ягнятинський дошкільний навчальний заклад «Сонечко».

Дитинство – найпрекрасніша пора в житті кожної людини. Але не тільки тому, що не доводиться вирішувати багато «дорослих» проблем. У дитинстві добре мріється, фантазується. Часто буває так, що мріяти недостатньо. Варто прикласти великих зусиль всім: батькам, педагогам, закладам вищої освіти для здійснення дитячих мрій.

Формування особистості розпочинається в родинах і дошкільних установах. Дошкільний вік – це базовий етап фізичного, психічного та соціального становлення особистості. Забезпечення різнобічного розвитку дітей дошкільного віку з урахуванням їх індивідуальних особливостей, культурних потреб спільно із батьками здійснюють також дошкільні заклади освіти.

Сьогодні діляться з нами своїми міркуваннями з приводу виробничої (соціально-педагогічної) практики Наталія Шолудько і Марина Ширяєва.

Розповідає Наталія Шолудько:
«Базою моєї практики є ДНЗ «Веселка» с. Пустовіти Миронівського р-ну Київської обл. Це установа, в якій створений необхідний розвивальний життєвий простір для формування позитивного ставлення дитини до життя. Вона 40 років поспіль приймає у свої стіни маленьких дошкільнят. Упродовж тривалого часу роботи тут сформувалися певні традиції, звичаї і правила. Обов’язковою умовою є дотримання комплексного режиму дня: ранкова гімнастика, сніданок, прогулянка на свіжому повітрі, обід, денний сон, полуденок тощо. Розвиток творчих здібностей дошкільнят здійснюється через різні види діяльності: музичну, мовленнєво-комунікативну, фізкультурно-оздоровчу, ігрову, художньо-естетичну, трудову, дослідницько-пошукову, освітню. Ми працюємо зі змішаною групою діток віком з 2 до 5 років. У групі 6 хлопчиків та 8 дівчаток. Розвиток всіх діток відповідає віку.

Під час проходження практики я отримала величезний досвід фахової діяльності майбутнього соціального працівника. Робота з дітьми приносить мені величезне задоволення. Щодня ми з ними пізнаємо світ. З часом почала розуміти особливості кожної дитини, її характер та поведінку. Дуже легко було знаходити спільну мову з дітками та залучати до розваг.

Працівники ДНЗ «Веселка» – це щирі та відкриті люди, які в будь-який час прийдуть на допомогу, підтримають. Вони дійсно професіонали, які цінують і насолоджуються роботою з дітьми. За період проходження практики вони стали нашою опорою, давали змогу відкрити в собі певний потенціал і допомагали здобувати професійно-практичні навички.

Створено всі умови для гармонійного розвитку дитини (зручно облаштований ігровий майданчик, є спортивний зал, музичний клас, ігрові кімнати).

Під час практики ми брали участь у підготовці та проведенні різних заходів: фізкультхвилинки; ранкової гімнастики; ігор у природі; прогулянок до місцевої річки та парку; годин спілкування: «Які я знаю доброзичливі слова?», «Моя улюблена іграшка», «Правила поводження на ігровому майданчику», «Безпечна поведінка дома».

Пройшовши практику, з впевненістю можу сказати, що я отримала великий досвід роботи з дітьми. Разом з ними навчалася і я. Відкривала щодня щось нове для себе. Переживала разом із ними труднощі та допомагала долати їх.

Наставники – працівники ДНЗ «Веселка» передали нам досвід своєї роботи та навчили нас цінити кожну мить, проведену в колі радісних оченят діток».

На думку Марини Ширяєвої: «За час проходження виробничої (соціально-педагогічної) практики у Голосіївському районному у м. Києві центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді було проаналізовано структуру організації, її діяльність, основні напрямки та зміст роботи, мету і завдання. Вивчено положення Центру та нормативно-правову документацію, якою заклад керується у своїй діяльності.

16 червня 2019 року для маленьких клієнтів Голосіївського районного в м. Києві центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді за сприяння громадської організації «Інтегрум» було влаштовано інтерактивну виставу «Пригоди кота Леопольда». На цьому заході я працювала волонтером.

Одним із важливих соціально-педагогічних заходів, були бесіди із неповнолітньою дівчиною (клієнткою Центру) з проблем негативного впливу вживання наркотичних речовин на організм людини.

Нас цікавлять сім'ї, що перебувають у складних життєвих обставинах та знаходяться під соціальним супроводом. Разом із куратором від бази практики нам довелося займатися соціальним супроводом таких сімей».

На нашу думку, виробнича (соціально-педагогічна) практика надає неоціненний практичний досвід роботи з клієнтами. Такі вміння примножують здобуті аудиторні знання".

Оксана Васюк, професор кафедри педагогіки;
Тамара Ковальчук, доцент кафедри педагогіки

Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)