Народний музей
Гордістю нашого навчального закладу є музей. Знайомство з коледжем розпочинається з вивчення його історії - перший урок для студентів нового прийому проходить у музеї. Музей історії навчального закладу занесений в перелік музеїв, рекомендованих для відвідування туристами. Музей засновано до 150-річчя навчального закладу у 1978 році.
1 жовтня 1987 року музею було присвоєно звання "Народний музей", щорічно його відвідують 2-3 тисячі чоловік - абітурієнти, студенти, гості, іноземні делегації.
Експозиція музею поетапно розкриває історію становлення та розвитку Кримського агропромислового коледжу. Музей налічує 3 зали: перша присвячена історії коледжу – його засновникам, випускникам, міжнародним зв’язкам, культурному та спортивному життю студентства, сьогоденню коледжу; друга зала – це виставка творчості викладачів і студентів, в якій представлена етнографічна експозиція; третя – це зала “Патріот”, яка розповідає про випускників коледжу - ветеранів Великої Вітчизняної війни.
Музей посів перше місце в конкурсі серед ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації "Кращий музей навчального закладу - 2007". Рішенням Президії Верховної Ради Автономної Республіки Крим від 01 квітня 2008 року № 821- 5/07 за роботу "Використання матеріалів Народного музею історії Кримського агропромислового коледжу НАУ в навчально-виховному процесі" групі викладачів була присуджена премія Автономної Республіки Крим. В II республіканському конкурсі Південного регіону України серед музеїв Криму в 2010 році музей коледжу переміг в номінації "Кращий музей, діючий на громадських засадах".
Ходиш по тихих залах музею і розумієш правоту відомого твердження класика про те, що у народу, який не пам'ятає свого минулого, немає майбутнього. Колектив упевнений у своєму майбутньому і старанно зберігає пам'ять про минуле.
Музей навчального закладу має ряд особливостей: головна з них полягає в тому, що він має бути не лише культурно-просвітницькою установою, але і зобов'язаний давати студентам знання, увійти до заняття рівноправною складовою частиною, підкріпити його емоційно, фактично доповнити його зміст новим матеріалом, активно брати участь в навчально-виховному процесі. Особливості музею навчального закладу визначають і форми його участі в навчально-виховному процесі. Для навчальної роботи потрібні вже накопичені фонди. Тоді можлива розробка системи "Музей - навчально-виховному процесу", що передбачає різні форми участі в навчальному процесі. Система "Музей - навчально-виховному процесу" дозволяє здійснювати спільну діяльність музею та педагогічного колективу коледжу. Матеріали музею активно використовуються на заняттях, наприклад, “Розвиток фермерства в Криму”, «Історія розвитку овочівництва в Криму”, “Історія розвитку виноградництва в Криму”, “Видатні виноградарі – випускники навчального закладу”, “Сімейні династії у навчальному закладі”, “Дружні зв’язки з молоддю інших країн”, “Класифікація виноградних вин”, “Партизанський рух в роки Великої Вітчизняної війни”. Таким чином, музей стає накопичувачем "наочних посібників", які не лише поглиблюють і розширюють знання студентів, але і сприяють посиленню емоційного забарвлення занять,що робить сприйняття сильнішим і глибшим.
Оскільки експозиція музею формується не відразу, на першому етапі можна запропонувати таку форму роботи, як організація виставок: тематичні («Випускники – учасники Великої Вітчизняної війни ”), тимчасові (виставки фото робіт студентів, малюнків, вишивок), постійнодіючі (“Традиції навчального закладу”, “Почесний директор коледжу – Верновский Е.А.”). Добре відома і така форма роботи, як проведення в музеї екскурсій (“Зелена перлина на блакитному фоні” (присвячена 200-річчю Нікітського ботанічного саду) , тематичної виховної години (“Гімн винограду”), конкурсів (“Чи знаєте ви історію навчального закладу?”). Цікавою формою роботи музею є традиційна зустріч з випускниками навчального закладу. Найрізноманітнішими можуть бути форми роботи музею, щодо патріотичного виховання. Передусім, це пошукова робота, пов'язана з історією Великої Вітчизняної війни, яка є традиційною роботою гуртків “Пошук” та “Патріот”. Інноваційна гурткова робота – це робота гуртка “Стежками рідного краю”. Одним з найважливіших завдань гуртка є збір місцевих краєзнавчих матеріалів для подальшого використання їх у навчально-виховній роботі.
Музей навчального закладу, як показує досвід, став опорою в підготовці кваліфікованих фахівців, а в цілому – сприяє гуманітаризації освіти і вихованню цілісної особистості.