Подвійна магістратура за програмою обміну ERASMUS +
Ми, студенти першого року магістратури факультету харчових технологій та управління якістю продукції АПК НУБіП України, навчаємося за програмою обміну ERASMUS + у вищій інженерній школі ISA Lille (напрямок Food Sciences). І хотіли б поділитися досвідом, отриманим протягом першого семестру.
Перші тижні навчання стали для нас своєрідним випробуванням. Перш за все, тому, що всі навчальні дисципліни викладаються іноземними мовами: французькою та англійською. І хоча так званого «мовного шоку» вдалося уникнути, завдяки попереднім закордонним стажуванням, здійсненим під час навчання на ОС «Бакалавр», все ж під час навчання сприйняття матеріалу іноземними мовами було дещо ускладнене. Крім того, системи навчання в Україні та Франції мають низку відмінностей, на яких ми хотіли б зосередитися.
По-перше, система навчання загалом, навчальний розклад та іспити. Усі університети України використовують подібну систему: протягом семестру у нас вивчаються різні дисципліни за стабільним і однаковим для всієї групи розкладом, а в кінці – екзаменаційна сесія (період, спеціально відведений для здачі заліків, іспитів, захисту курсових проектів). У Франції семестр побудований так, що одночасно студенти вивчають 2 ‒ 3 дисципліни, які вони самі для себе вибрали із переліку запропонованих, під кожен з яких виділені свої дні тижня. Тому у кожного студента власний розклад, за яким він працює. По закінченню кожного курсу складається іспит. Тобто, ми здавали екзамени з двох дисциплін у жовтні, захищали курсовий проект у листопаді, а три фінальні екзамени ‒ припали на грудень. Особисто для нас українська система значно зручніша (з цим згодні наші одногрупники французи), адже ми можемо сконцентруватися на одній дисципліні, ми маємо кілька днів, щоб повторити і систематизувати отримані знання. А тут іспит може бути о 16:00 годині після декількох пар з іншої дисципліни.
По-друге, система оцінювання і власні амбіції. В Україні ми використовуємо єдину систему оцінювання для усіх дисциплін: 30 % ‒ оцінки складають бали за іспит, 70 % - навчальна робота. У Франції це співвідношення кожен викладач визначає на власний розсуд. Окрім того, зазвичай до 30 % фінальної оцінки складає проектна робота. Проекти тільки групові. Ми формуємо групи з 3 ‒ 5 студентів і працюємо над однією темою. Такий підхід має свої плюси і мінуси. Позитивна сторона: ми вчимося працювати в команді, а оскільки наша спеціальність передбачає майбутнє працевлаштування на заводах і роботу в колективі, то це дуже важливі навички. Негативною стороною, на мою думку, є те, що оцінку ми отримуємо одну на всіх, незалежно від того, хто яку роль відіграв у виконанні проекту.
Щодо якості отриманих знань в Україні, ми прийшли до однакового висновку: НУБіП має чудову матеріальну базу, завдяки якій ми відчуваємо себе на рівні з європейськими студентами. Наші знання дають нам можливість відчувати себе повноцінною частиною студентської команди, брати участь у дискусіях, ніколи не залишатися осторонь цікавих проектів.
Обмін студентами між університетами дає нам можливість отримати незамінний досвід, покращити мовний рівень, удосконалити комунікаційні навички і зробити суттєвий крок до майбутньої професійної кар’єри. Дякуємо керівництву НУБіП України та факультету харчових технологій та управління якістю продукції АПК за надану чудову можливість за для самовдосконалення.
Відповідальна за міжнародну
діяльність по факультету
к.т.н, старший викладач Очколяс О.М.