Якість підготовки фахівців у Бережанському агротехнічному інституті – мета візиту делегації НУБіП
На виконання наказу ректора представники університету відвідали Бережанський агротехнічний інститут. На зустрічі із науково-педагогічними працівниками закладу обговорено позитивні зрушення, що відбулися в закладі: ліцензовано три нові бакалаврські спеціальності (галузеве машинобудування, професійна освіта (енергетика) та маркетинг), збільшено ліцензований обсяг на підготовку за магістерськими програмами, налагоджено співпрацю з місцевими органами управління, оптимізовано штатну структуру, готується до старту міжкафедральна навчальна лабораторія університету. Директор Інституту Мирон Жибак акцентував увагу, що більшість цих зрушень стали можливі за дієвої підтримки університету.
Програмою візиту було передбачено у тому числі й анкетування науково-педагогічних працівників. Усього взяли участь у опитуванні 67 осіб. За його результатами 85 відсотків опитаних вважають, що останнім часом у закладі відбулися позитивні зрушення, а саме: додалося відкритості у вирішенні питань діяльності закладу (65%), поліпшився моральний клімат у колективі (58%), колектив став більш єдиним, зібраним (50%). Ще близько 30% респондентів відмітили раціональність планування та розподілу навантаження, справедливість розподілу різноманітних заохочень.
Задоволення роботою адміністрації закладу також висловили 85% колективу. До найбільш позитивних кроків керівництва віднесено: створення умов для розвитку Інституту (близько 70%), надання методичної допомоги та заохочення творчих задумів (50%), активну роботу зі студентами і роботодавцями по вдосконаленню діяльності (по 35%). Біля 10% опитаних викладачів ще не визначилися із оцінками. Решта (5%) – очікують збільшення вимогливості адміністрації до себе, отримання від керівництва методичної допомоги та вважають недостатньою підтримку творчих задумів.
Також було оглянуто стан матеріального забезпечення лабораторій факультету агроінженерії та енергетики, зокрема тих, які задіяні у підготовці фахівців спеціальності електроенергетика, електротехніка та електромеханіка. Заступник декана Василь Бунько, який відповідає саме за цей напрям підготовки, поділився надбаннями колег. Так, останнім часом введено значну кількість нових лабораторних робіт із використанням сучасного обладнання. В лабораторіях електропостачання, релейного захисту, відновлювальних джерел енергії та мікропроцесорної техніки. Заступник директора навчально-наукового інституту енергетики, автоматики та енергозбереження НУБіП Семен Волошин дав високу оцінку наявним ресурсам, поділився з колегами ідеями подальшої модернізації обладнання, що використовується у навчальному процесі.
Проведений за підтримки факультету інформаційних технологій (Глазунова О. Г.) і Центру дистанційного навчання (Мокрієв М. В.) зріз знань у режимі он-лайн серед студентів-енергетиків 4-го випускного курсу ОС Бакалавр засвідчив добрий рівень підготовки майбутніх випускників закладу, середній бал склав – 77 балів зі ста можливих. Усього комп'ютерне тестування пройшли 24 студенти.
Під час перебування в Бережанському інституті проведено й зустрічі зі студентами, під час яких начальник відділу якості освіти, маркетингу та профорієнтаційної роботи Дмитро Мотринчук ознайомив із новими можливостями, що відкриватимуться перед випускниками Інституту в разі продовження ними навчання в базовому закладі (м. Київ). За участю Дмитра Йосиповича з адміністрацією закладу також обговорено шляхи підвищення якості освіти.
А от результати анкетування студентів виявилися цікавими. Так, 99% опитуваних (усього анкетовано 114 студентів факультетів агроінженерії та енергетики, економіки і природокористування) високо оцінили якість освіти, що здобувають в Інституті; 93 відсотки вказали на повну чи часткову відчутність позитивних зрушень у закладі останнім часом; 78 відсотків визнають НУБіП України і Бережанський агротехнічний інститут найкращими або на рівні кращих навчальних закладів країни. Водночас, студенти вказують й на ряд невирішених питань, серед яких: необхідність покращення умов проживання у гуртожитку (13%), потребу в осучасненні навчальної літератури (16%), урізноманітнення форм навчальних занять (3%). Близько 10% опитаних виявили невдоволення роботою куратора, 6% – ставленням адміністрації факультетів, а 3% стурбовані проявами нестатутних відносин. Серед опитаних магістрів 14% планують вступати до аспірантури університету, а близько 80% бакалаврів – вступатимуть до магістратури НУБіП і Інституту.
За результатами вивчення проведено нараду з адміністрацією закладу, обговорено подальші плани щодо удосконалення діяльності Бережанського агротехнічного інституту.
Олег Єресько