Перші тижні навчання агрономів
Ось вже підійшов до кінця четвертий тиждень навчання в Національному університеті біоресурсів і природокористування України, який подарував море вражень для своїх студентів, а особливо для першокурсників.
Перші тижні навчання в університеті – це новий етап у житті кожного студента. Вони сповнені емоцій, нових вражень і, звісно ж, певних викликів. Для багатьох це період адаптації до нових умов, оточення та навчального процесу, що відрізняється від шкільного.
9-та група 1 курсу АБФ вже познайомилася з великою університетською родиною, нашим ректором Ткачуком Вадимом Анатолійовичем, президентом Ніколаєнком Станіславом Миколайовичем, деканом агробіологічного факультету Коваленком Віталійєм Петровичем, куратором групи Кравченко Ольгою Олександрівною.
Перший день навчання у першокурсників був доволі насичений. Спочатку була офіційна посвята, саме в цей урочистий момент вони змінили статус з «абітурієнт», на «студент». Після посвяти першокурсники розійшлися по аудиторіях, щоб познайомитися зі своїми кураторами та, насамперед, один із одним.
Перша наша зустріч пройшла чудово. Кожен розповів трохи про себе, хто чим захоплюється та чому вирішив обрати саме цю професію. На цій зустрічі куратор групи Кравченко Ольга Олександрівна наголосила на важливості й актуальності професії агронома, розказала про особливості начального процесу в нашому Університеті, особливу увагу звернувши на безпекові питання під час військового стану, правила поведінки в начальних корпусах. Потім разом вибрали «кореспондентів», фотографів та культоргів групи, спланували найближчі заходи та пішли на перші пари.
Будь-яка пара в НУБіП – це не лише багато нової та корисної інформації, яка справді буде корисною в нашій майбутній справі, а й нові спогади та позитивні емоції, які дарують нам викладачі. Саме ці люди є частинкою нашого майбутнього, і майбутнього нашої країни, бо ж вони дають нам не просто суху теорію, кожен подає матеріал по-своєму цікаво. Через це нову інформацію легше запам’ятовувати, бо відомо, що історії з життя чи жарти запам’ятовуються краще, ніж нудні формули та величезні абзаци тексту.
Кожному майбутньому агроному потрібно не лише багато читати відповідної літератури, а й багато практикуватися, саме тому практичні заняття з неорганічної хімії, які проводить Кравченко Ольга Олександрівна, та органічної хімії – Бойко Роман Сергійович, ніколи не бувають нудними, бо вже з перших днів навчання ми проводимо різноманітні досліди та пишемо лабораторні роботи. Саме тут першокурсники, які ніколи не любили хімію, зможуть її полюбити по-справжньому, бо ж тут тобі зрозуміло розкажуть весь матеріал і ще й відразу покажуть це все на практиці.
Аби проводити хімічні досліди, потрібно мати для цього відповідні умови. Кожна подібна пара проходить в хімічних кабінетах, де є багато різноманітного приладдя для роботи, посуд та хімічні елементи, витяжки та раковини.
Досить гарні умови для здобуття знань створено не лише з однієї дисципліни. Для прикладу можна взяти інформаційні технології, які викладає Рогоза Костянтин Генадійович, де у кожного є можливість працювати за комп’ютером. Родзинкою НУБІП є еко-класи. Вони розташовані у ботанічному саду – це просто спасіння та насолода в такі спекотні навчальні дні. В такому класі просто неба можна не лише насолоджуватися красою та свіжим повітрям, а й вивчати нові рослини, бо ж біля кожного кущика є табличка з відповідною назвою.
Нещодавно 9-та група АБФ зі своїм куратором Кравченко Ольгою Олександрівною відвідали окрасу нашого чарівного університету - ботанічний сад.
Екскурсія ботанічним садом залишила незабутні враження, адже студенти мали змогу зануритися у світ природи, відчути гармонію та спокій.
У ботанічному саду всі змогли не лише споглядати красу, але й дізнатися багато нового: гіди зазвичай розповідають про властивості рослин, їхню історію та походження, а також про їх значення для екосистеми та медицини. Запахи квітів, спів птахів та свіжість повітря створювали атмосферу релаксу.
Крім того, прогулянка садом подарувала можливість відчути зв’язок із природою, відпочити від міського шуму та побачити різноманіття рослинного світу, якого в повсякденному житті ми часто не помічаємо.
Після відвідування ботанічного саду, першокурсники, разом з куратором, пішли досліджувати музеї. Першим 9-та група відвідала музей анотомії. Екскурсія музеєм анатомії тварин стала незабутньою подією, яка занурила студентів в таємниці будови живих організмів і дала можливість краще зрозуміти складність та різноманітність тваринного світу. Щойно всі увійшли до музею, атмосфера наукового відкриття відчувалася в кожному залі: скляні вітрини з ретельно збереженими експонатами, моделі скелетів і органів, інформативні діаграми й схеми.
Екскурсія розпочалася з огляду колекції скелетів різних видів тварин. Було неймовірно спостерігати, як суттєво відрізняються форми й розміри кісток у ссавців, птахів, плазунів та риб. Особливо мене вразив скелет слона — його величезні розміри наочно демонстрували, наскільки могутніми можуть бути представники тваринного світу. Поряд із ним знаходилися скелети менших тварин, таких як лисиці та кішки. Цікаво було порівнювати їхню будову та функціональні особливості: масивні кінцівки хижаків, спеціально пристосовані для швидкого бігу й полювання, або гнучкі хребти тварин, що лазять по деревах.
Далі екскурсія перейшла до розділу внутрішніх органів. Тут студенти побачили, як влаштовані серце, легені, печінка, травна система різних тварин. Всіх вразило, як різні види адаптувалися до своїх умов існування через розвиток певних органів. Наприклад, органи дихання риб відрізняються від органів птахів чи ссавців, і це нагадує про те, наскільки різними можуть бути біологічні шляхи еволюції. Серце хижаків було більшим і більш розвиненим порівняно з травоїдними, що свідчить про важливість постійної фізичної активності та необхідність швидко реагувати на небезпеку.
Окрему увагу привернув зал, присвячений нервовій системі та органам чуттів. Особливо вражало, як точно та детально були відтворені моделі мозку різних тварин. Всі побачили, наскільки відрізняються розміри й будова мозку у хижаків і травоїдних. Найбільше мене здивував мозок дельфіна — з його численними складками та великою кількістю нейронів, що свідчать про високий рівень інтелекту цих ссавців. Також були представлені моделі очей, вух, нюхових органів — усе це давало розуміння, як тварини сприймають світ.
Екскурсія завершилася розповіддю про методи вивчення анатомії тварин. Ми дізналися, як анатоми проводять дослідження — від традиційних розтинів до сучасних технологій, таких як магнітно-резонансна томографія. Це допомагає глибше зрозуміти фізіологію тварин, їхню еволюцію, а також сприяє розвитку медицини та ветеринарії.
Загалом, ця екскурсія стала для кожного можливістю побачити природу з іншого боку — не тільки ззовні, а й зсередини. Музей анатомії тварин відкрив складний і водночас гармонійний світ біології, в якому кожен орган і кожна система відіграють важливу роль у житті тварин. Це було не лише пізнавально, а й захопливо — спостерігати за дивами природи через призму науки.
Отже, перші тижні в НУБІП у студентів 9-ї групи АБФ були надзвичайно активні, цікаві та продуктивні.
Одним із викликів цього періоду є велика кількість інформації, яку треба засвоїти за короткий час.
У цілому, перші тижні в університеті – це час відкриттів і змін. Вони можуть бути складними, але разом з тим захопливими, адже кожен новий день приносить нові знання, навички й можливості. Цей період закладає основу для успішного навчання та саморозвитку протягом наступних років.
Журомська Анна,студентка 1 курсу 9 групи,агробіологічного факультету