Випускники факультету аграрного менеджменту, нині помітні фігури в інформаційному просторі України, поділились своїми думками з нинішніми студентами факультету

3 травня 2020 року
     Продовжуючи активну online роботу зі студентами, у межах дисципліни «Етика бізнесу», викладачі кафедри менеджменту ім. проф. Й. С. Завадського провели семінар на навчальній платформі ZOOM на тему: «Комунікативна етика».

     Гостьовими спікерами стали персоналії, посади яких на 100% пронизані комунікаціями, а саме Микола Підвезяний, головний редактор інформаційної агенції «Главком», випускник факультету аграрного менеджменту 2001 року і Марія Бровінська, журналістка порталу новин liga.net, випускниця того ж факультету 2010 року. 

  
Ставлячи за мету максимально плідно поспілкуватись з гостями, організатори зустрічі, доценти кафедри менеджменту ім. проф. Й. С. Завадського Ольга Гогуля, Олександр Новак і Тетяна Артюх, спільно зі студентами ФАМ 1-го та 4-го курсів, сформували перелік питань для обговорення під час семінару, згрупувавши їх у чотири блоки. Карантин позначився на роботі всіх, але, на відміну від більшості, для журналістів та редакторів роботи лише додалось. Тому, прагнучи оптимізувати час зустрічі для гостей, було обрано формат "питання-відповіді". По кожному із заявлених питань слухачі семінару почули іноді досить об’ємні, іноді лаконічні, але незмінно обґрунтовані поради і відповіді. Нижче висвітлено деякі з них.
 
   
 
 
 Перший блок питань дискусії під спільною назвою «Комунікативна компетентність як інструмент успіху в сучасному світі», передбачав пошук відповідей на питання: особливості роботи з інформацією, її перевірки, забезпечення власної інформаційної гігієни в умовах демократизації суспільства та плюралізму думок,формування комунікативної компетентності.
     Серед основних ідей висловлених гостями, у межах першого блоку, стали такі:
         «Вірна інформація, якою Ви володієте, – це Ваш капітал»;
«Поінформована людина – це не та, що все знає (це неможливо), а та, яка знає де знайти потрібну і правильну інформацію (вміє працювати з інформаційними ресурсами)»;
«В умовах перенасичення інформацією для кожної людини важливо сформувати правильну звичку використовувати лише ті джерела інформації, де є корисні для Вас (тобто придатні для використання у житті і в роботі) дані, а не засмічувати себе аби чим»;
«Основний потік інформації, що Ви пропускаєте, повинен стосуватись сфери, якою Ви справді займаєтесь. Інформацію про хоббі варто використовувати як додатковий альтернативний потік, для відволікання та періодичного перемикання уваги. Все інше – у переважній більшості, лише інформаційний шум»;
«В умовах масового поширення фейкової інформації важливо критично до неї ставитись, відділяти факти подій від емоцій, що їх супроводжують, перевіряти достовірність важливої для Вас інформації, адже неправдиві дані, згідно результатів наукових досліджень, поширюються у 6 разів швидше за правдиву інформацію, а отже ймовірність потрапити у поле зору пересічної людини у них суттєво більші».
Щоб уникнути негативного впливу «fake-news», на думку пані Марії, варто використовувати перевірені авторитетні джерела інформації, що в якості першоджерел використовують автентичні документи або відео, фото реальних подій. Щодо першоджерел – то гості в унісон рекомендували знаходити саме їх перед тим, як всерйоз сприймати важливу інформацію.
 
 
Дуже корисно співставляти думки різних експертів, авторитетних видань, у тому числі бажано іноземних. Гості зійшлися на думці, що галузева журналістика та професійні інформаційні агентства, зокрема, в агросфері, досить якісні. Тому студентам, працюючи самостійно, є звідки черпати інформацію для своїх наукових робіт.
     Стосовно інформаційної гігієни спікер Микола Підвезяний, вдало відмітив, що його фах, подібно до фаху лікаря під час розгулу хвороби, не дозволяє сьогодні повноцінно дотримуватись інформаційної гігієни, але порадив студентам все ж працювати у цьому напрямі, вибірково ставлячись до інформації. Для перевірки того чи іншого, актуального для студентів питання, дотримання інформаційної гігієни пан Микола запропонував простий тест: «Пригадайте, що першим потрапляє до Ваших рук рано-вранці - зубна щітка чи смартфон? Якщо смартфон – Ви вже не дотримуєтесь інформаційної гігієни».
 
 
Другий інформаційний блок семінару під назвою «Комунікативна етика менеджера в команді» охоплював питання взаємодії керівника з підлеглими та колегами, партнерські позиції при комунікації у команді, демократизація управлінських процесів, комунікативні інструменти впливу на підлеглих, обмеження поведінки працівників з дотриманням норм ділової етики тощо.
     У ході обговорення цих питань, чи не єдиний раз, було відчутно суттєву різницю у поглядах гостей. Так, поруч зі спільними думками про важливість існуючого чіткого галузевого професійного етичного кодексу, якого притримуються всі професіонали у сфері журналістики та про шанобливе переконання як основний інструмент впливу у професійних колективах, пролунали різні погляди на формування внутрішньокорпоративних відносин. Микола Підвезяний, маючи значний адміністративний досвід, наголосив на необхідності розмежування ділових справ і особистих, рекомендуючи мінімізувати емоційне неділове спілкування у колективі, у той час як Бровінська Марія, у якої теж є своя невеличка команда колег, намагається встановити неформальний контакт з колегами і всіляким чином підтримує особисті відносини з ними. Лише емоційно збагачена взаємодія та взаємна довіра, на її думку, приносять ефективні результати. Як пояснив цю ситуацію пан Микола, система внутрішньої комунікації – це, значною мірою, питання стилю керівництва, що може суттєво відрізнятись.
 
Також, у ході розмови, було порушено сукупність питань пов’язаних з використанням інформаційно-комунікативних технологій у діловому спілкуванні. Пані Марія, взявши ініціативу на себе, ґрунтовно пояснила, що хоч і соціальні мережі та месенджери активно використовуються сьогодні у компанії (особливо під час карантину), та все ж вживання електронної пошти залишається основним каналом персоніфікованої робочої комунікації, через який рухаються документи, офіційні розпорядження та інша важлива інформація.
 
 
Фактично четвертий блок питань під загальною назвою «Чистота та культура мовлення як основа для порозуміння» став логічним завершенням розмови. У межах його прозвучали загальні рекомендації гостей до студентства сьогодні:
     Підвищуйте загальний рівень грамотності всіма можливими способами (читайте книги, вивчайте навчальні предмети, беріть участь у тренінгах, семінарах тощо), адже неграмотний керівник ніколи не буде авторитетним у колективі;
Вивчайте різні мови. Це збільшує Ваші можливості, як для отримання інформації, так і для порозуміння з різними людьми. Важливість української мови для успіху сьогодні є беззаперечною, а майбутні лідери мають створювати навколо себе україномовне середовище.
Спілкуйтесь із різними розумними людьми, при цьому не бійтеся задавати їм питання та висловлювати власну думку.
     Саме остання думка як ніяк краще характеризувала сам семінар: спілкування з розумними людьми, цікаві і актуальні питання студентів, .... Ось лише продемонструвати третю складову - вміння висловлювати свої думки, студенти домовились з гостями пізніше, запросивши їх ще раз на студентську конференцію або організувавши схожий інтелектуальний марафон з питаннями і відповідями, але за іншою вужчою проблематикою, що б розмова була сконцентрованішою і глибшою.
     І цього разу запис семінару дозволить всім бажаючим ознайомитися з цінним актуальним матеріалом, яким люб’язно поділилися Микола Підвезяний та Марія Бровінська.
 
Відеозапис семінару можна переглянути на YouTube

<

 

Надія Резнік,
завідувачка кафедрою менеджменту
імені професора Й.С. Завадського 

Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook