Дистанційне навчання студентів Ірпінського економічного коледжу та самоосвіта викладачів

29 березня 2020 року
     Через загрозу коронавірусу COVID-19 та необхідність самоізоляції, на період карантину і викладачам, і студентам ВП НУБіП України «Ірпінський економічний коледж» довелося переміститися у віртуальний простір та швидко перелаштуватися на нові форми організації освітнього процесу.

     Варто пам’ятати, що успіх дистанційної роботи значною мірою залежить від правильної її організації, від того, наскільки вдало студент зможе спланувати свій час, з усього об’єму інформації виділити та засвоїти основне. Систематична робота, вчасне опрацювання матеріалу та виконання індивідуальних завдань у визначені терміни, сприяє підвищенню ефективності самостійної роботи і процесу навчання в цілому.

     Педагоги коледжу доволі оперативно відреагували на ситуацію і почали активно працювати зі студентами, обираючи свій формат ефективного віддаленого навчання, з використанням дистанційних технологій.
     Більшість викладачів циклових комісій фінансово-економічних та облікових дисциплін (Гурська Л.Л., Чайка Л.В., Ільченко Н.В., Сова В.М., Черненька Л.Б.), маркетингу і торгівлі (Вінник І.В., Вдович В.Г., Ковтун О.П., Федосєєва Н.І.) організували свою роботу через навчально-інформаційний портал коледжу Moodle (https://iekportal.com.ua), де розміщені усі необхідні для студентів навчальні матеріали, налагоджений зворотній зв’язок зі студентами, підтримується комунікація через форум електронного курсу.

     Навчально-інформаційний портал надає можливість студентам ознайомитися з навчальними матеріалами відповідних курсів (текст, відео, презентація лекційного матеріалу, завдання до семінарських (практичних/лабораторних) занять та електронний посібник), виконати практичне/лабораторне завдання та відправити його на перевірку, пройти тестування тощо.

  

     Moodle став у нагоді викладачам, яким довелося дистанційно організувати проходження навчальних практик з банківських операцій (Іванова С.М.), з інформаційних систем і технологій у фінансово-кредитних установах (Кошик В.В.), з фінансового обліку (Талько Т.В.). Студенти мають доступ до практичних завдань та можливість їх виконання у середовищі, з відповідними онлайн-консультаціями викладачів у Telegram, Viber, Messenger тощо.

  

     Студенти 3 курсу спеціальностей «Облік і оподаткування» та «Фінанси банківська справа та страхування» шляхом пробного тестування http://test.smcae.com готуються до незалежного заміру знань студентів (шляхом дистанційного тестування), яке щороку проводить Навчально-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти.

     Викладачі Погоріла О.І., Семененко Т.А., Ясінський О.В. у своїй роботі використовують Discord (https://discordapp.com) – безкоштовний голосовий та текстовий чат, який працює як на комп’ютері, так і на смартфоні. Зручно організовувати прямий ефір, можна демонструвати свій екран (презентацію, відео і т.д.).

     На заняттях з математики Даль Н.В. крім Discord, використовує в спільному доступі зі студентами онлайн-дошку Miro (https://miro.com) для демонстрації прикладів і виконання малюнків.

     Студенти 3-4 курсів спеціальності «Комп’ютерна інженерія» під керівництвом викладача фахових дисциплін Дулової О.І. мають можливість опановувати курси мережевої академії Cisco (https://www.cisco.com) Основи ІТ: Апаратне та програмне забезпечення ПК», «Вступ до інтернету речей», набуваючи при цьому знання та навички, які необхідні для проектування, встановлення, налагодження і технічної підтримки локальних та глобальних мереж.

     Сиротенко А.О. – викладач інформаційних систем і технологій в обліку організував навчальну практику студентів 3 курсу спеціальності «Облік і оподаткування» з використанням портативної версії спеціалізованої програми з використанням відеокурсу на відео сервісі (https://www.youtube.com/playlist?list=PLGWFyeGnI4s73blpTxyHTA8vgDoULfw9) і програми для отримання віддаленого доступу до комп’ютеру з будь-якої точки TeamViewer (https://www.teamviewer.com).

  

     При вивченні дисципліни «Інформаційні системи і технології в маркетингу» корисними виявилися онлайн-сервіси: https://www.canva.com, https://crello.com/uk, https://logomakr.com, https://www.easel.ly, сервіси Google.
     Іванова С.М., Гурська Л.Л., Талько Т.В. здійснювали дистанційне керівництво науково-дослідною роботою студентів спеціальностей «Облік і оподаткування», «Фінанси, банківська справа та страхування», які взяли участь у дистанційній Міжвузівській студентській науково-практичній конференції «Пріоритети розвитку фінансово-економічної системи України», що відбулася 17.03.2020 р. на базі ВП НУБіП України «Бобровицький коледж економіки та менеджменту ім. О. Майнової», а також у V Всеукраїнській студентській науково-практичній конференції «Облік, оподаткування, контроль та аналіз в активізації діяльності економічних суб’єктів», що проводилася 20.03.2020 року на базі НУБіП України кафедрою «Обліку і оподаткування».
     Окрім використання різних програмних комунікації, викладачі активно залучають студентів до проходження курсів на платформі Prometheus (https://edx.prometheus.org.ua/). Студенти – майбутні маркетологи з основ психології проходять курси «Наука повсякденного мислення», «Психологія стресу та способи боротьби з ним», «Як ефективно спланувати та провести діалог (модуль 1-3)», а з допомогою онлайн сервісу https://upsihologa.com.uaвиконують практичні роботи.
     Викладачі загальноосвітніх предметів також активно долучилися до організації дистанційної роботи з використанням різних платформ, інтернет-ресурсів та програмного забезпечення. Для підготовки до ЗНО студентам рекомендується відвідувати сайти: https://zno.ua, https://zno.osvita.ua.
     Голуб Є.С. викладач інформатики налаштувала освітній процес з використанням месенджеру Telegram, Telegram_Bot (для створення тестів) та GoogleClasroom. GoogleClassroom – безкоштовний сервіс, яким може скористатися кожен, хто має обліковий запис у Google.

     Викладачі Куракіна О.В. (історія України, мистецтво), Приходько М.І. (українська мова) створили класи у GoogleGlassroom, де можна розміщувати завдання, проводити тестування, контролювати виконання домашніх завдань і давати корисні відео та презентації, а також використовувати інструмент для трансляцій – Hangout. Цей додаток дозволяє миттєво обмінюватися повідомленнями та проводити відеозустрічі. Трансляція – гарний інструмент для моніторингу: педагог бачить, хто приєднався до трансляції, хто активний. Живе спілкування мотивує.

     Викладачі Клименко Л.В. (зарубіжна література), Куракіна О.В. (історія України) проводять свої заняття-вебінари використовуючи ресурси https://myownconference.com.ua/, https://clickmeeting.com, https://moodle.org та https://zoom.us.

     Zoom.us використовується й іншими викладачами для проведення семінарських занять. Це дає змогу студентам вступати в дискусію, переглядати навчальний контент, як з використання ПК, так і власних смартфонів.
     Викладач Путро А.О. при дистанційному навчанні англійської мови використовує інтернет-ресурси: https://www.pearson.com/english, www.oup.com/elt, www.cambridge.org/elt/ict.
     В умовах самоізоляції викладачі мають не тільки забезпечувати студентів навчальними матеріалами, а також їм допомагати, мотивувати, перевіряти завдання та здійснювати моніторинг успішності.
     Для контролю знань студентів викладач української літератури Федоровська О.О. використовує електронні ресурси: https://www.ukrlib.com.ua, викладач української мови Гапонова В.М. https://webpen.com.ua, https://ukr-mova.in.ua, https://onlinetestpad.com/ua/tests.
     Також корисними для контролю знань студентів є освітні проєкти: https://vseosvita.ua, https://naurok.com.ua.
     Варто звернути увагу на такий ресурс, як learningapps.org. Це система готових вправ з різних предметів, та ще й з можливістю автоматичної перевірки системою. А ще викладач може створити свої вправи за допомогою цієї платформи, якщо готових йому не вистачило.
     Кожен викладач вибирає найзручніші інструменти взаємодії зі студентами, здійснює пошук нового. Під час карантину викладачі коледжу, крім навчальної роботи, займаються організаційно-методичною та науковою роботою, яка передбачена Індивідуальними планами самоосвіти викладачів на період карантину.
     Самоосвіта – безперервний процес саморозвитку та самовдосконалення професійної компетентності педагога і є необхідною умовою його професійної діяльності.
 
   За останній тиждень викладачі коледжу пройшли курси на платформі масових відкритих онлайн-курсів Prometheus (Даль Н.В., Іваненко Н.В. – «Критичне мислення для освітян»; Дулова О.І. – «Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти», «Основи інформаційної безпеки»).
     Ільченко Н.В., Семененко Т.А., Лісовська Н.В., Чайка Л.В. взяли участь у вебінарах освітнього проекту На Урок «Використання сервісу Zoom для проведення дистанційних занять», «Використання можливостей «На Урок» для дистанційного навчання».
     Учасниками дистанційного вебінару «Практичні поради щодо організації дистанційного навчання під час карантину», організованого Всеосвітою, стали Сова В.М., Погоріла О.І. Івкова Н.М. пройшла партнерський курс «Онлайн-сервіси для вчителів» на Національній онлайн-платформі з цифрової грамотності.

     Науковий прогрес рухається із шаленою швидкістю, прогресивні країни світу поступово діджиталізуються, тому нам так само потрібно оновлюватися та рухатися вперед.
     Працюючи та навчаючись дистанційно – дбаємо про життя і здоров’я кожного з нас!
     Залишаймося дома! Будьмо соціально відповідальними!

Вікторія Сова,
заступник директора з навчальної роботи

 

Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook