Якість підготовки і реалізація ступеневої освіти – головний лейтмотив співбесіди з керівниками відокремлених підрозділів

21 січня 2019 року
     Традиційно на початку нового року відбуваються співбесіди керівництва університету з керівниками структурних підрозділів. Їх метою є обговорення досягнень попереднього року, аналіз наявних проблем і узгодження планів розвитку на новий рік. Цьогорічною особливістю стало проведення співбесід із керівниками територіально віддаленими підрозділами в режимі он-лайн, що дозволило долучити до обговорення більш широку аудиторію.

     У перший день на співбесіду були запрошені представники Бережанського агротехнічного інституту (директор Жибак М.М.), Бережанського агротехнічного (Пилипишин С.І.), Заліщицького (Глова В.С.) та Мукачівського (Садварі Ю.Ю.) аграрних, Бобровицького економіки та менеджменту (Гордієнко О.В.) і Рівненського (Корсун Я.П.) коледжів.

     Усі керівники доповіли про успішне завершення календарного року, у супереч цілій низці проблем із фінансуванням за підтримки керівництва університету вдалося уникнути заборгованості по виплатам стипендій, заробітних плат, з оплати комунальних платежів. Цей рік також викликає серйозне занепокоєння: нібито і в держбюджеті передбачено фінансування коледжів, проте кошториси усі заклади отримали лише на 10 місяців і із значним дефіцитом, навіть для виплати стипендій і зарплат, оплати енергоносіїв.

     Центральною темою обговорення стало забезпечення належної якості підготовки фахівців і забезпечення їх конкурентоспроможності. Саме на цьому акцентували увагу ректор Станіслав Ніколаєнко, перший проректор Ігорь Ібатуллін, проректор з навчальної і виховної роботи Сергій Кваша, куратори закладів – директори/декани: Володимир Козирський, Оксана Тонха, Олена Яра, Анатолій Остапчук, Тарас Євсюков та інші учасники співбесід.

     Світлана Пилипишин, Юрій Садварі та Ярослав Корсун – директори закладів, які перший рік здійснили набір абітурієнтів на бакалаврський рівень вищої освіти доповіли про результати першої сесії. Вони переважно позитивні, хоча деякі студенти потрапили в зону ризику – у випадку невдалих спроб перескладання ряду дисциплін їм доведеться залишити навчання через неуспішність.

     Демографічна криза, ряд інших об’єктивних і суб’єктивних чинників загострили актуальність проблеми контингенту студентів для усіх закладів, проте найбільш гостро вони стоять перед Бобровицьким і Заліщицьким коледжами. Вихід із ситуації – зміна підходів до профорієнтаційної роботи, забезпечення належних умов для навчання та проживання студентів і, знов таки, забезпечення належної якості освіти. Так, Бережанський інститут приваблює абітурієнтів подвійними дипломами з провідними європейськими вишами, розширенням баз практики та можливістю стажування на підприємствах Швейцарії, Швеції, Австрії, інших країн; Бережанський коледж планує для залучення школярів відкрити Школу програмування та робототехніки; Заліщицький коледж проводить регіональні семінари для керівників шкіл із прилеглих районів Тернопільської, Івано-Франківської та Чернівецької областей; Мукачівський коледж оголосив 2019 рік роком студентського гуртожитку тощо.

     Із головних спільних планів 2019 року: ліцензування нових спеціальностей, що користуються попитом на ринку праці – туризм, готельне господарство, захист і карантин рослин та інші, проведення підвищення кваліфікації і забезпечення стажування усіх науково-педагогічних та педагогічних працівників на підприємствах і установах, підготовка науковців на базі університету тощо. Також обговорено перспективи подальшого розвитку міжкафедральних навчальних лабораторій на базі Бережанського інституту та коледжу, Бобровицького, Мукачівського та Рівненського коледжів, відкриття у них нових спеціальностей підготовки, забезпечення набору студентів.

     За результатами співбесід керівники відокремлених підрозділів отримали ряд доручень, основне з яких – розширювати співпрацю з центральними та місцевими органами влади, депутатами різних рівнів, роботодавцями, бізнесом щодо підвищення якості підготовки фахівців, проходження студентами виробничої практики, подальшого працевлаштування, залучення коштів на проведення ремонтних робіт, закупівлю навчального та виробничого обладнання, вирішення інших нагальних потреб подальшого розвитку закладів.

Олег Єресько

Набір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертацій