Результати навчальної успішності та ліквідація академічної заборгованості – у полі зору ректорату

21 лютого 2017 року

     21 лютого під головуванням ректора університету Станіслава Ніколаєнка відбулося перше в цьому році засідання розширеного ректорату. Тому логічно, що центральним питанням порядку денного стало обговорення підсумків навчальної успішності наших студентів. Про результати зимової сесії доповіла начальник навчального відділу Оксана Зазимко. У цілому, за її словами, вона пройшла організовано. У підсумку маємо такі середні бали по університету: 72,96 у бакалаврів та 78,4 у магістрантів. На відмінно виконали вимоги навчального плану 164 студенти бакалаврату і 80 магістратури. Однак насторожує те, що на сьогодні є ще достатньо велика кількість тих, хто має академічну заборгованість. Як зауважила доповідач, її студенти повинні ліквідувати у період з 6 лютого по 6 березня відповідно до складених деканатами і дирекціями графіків. 

     Про ситуацію на місцях інформували декани Микола Цвіліховський, Віктор Забалуєв та директори ННІ Володимир Козирський і Петро Лакида. І якщо результати показали, що на агробіологічному факультеті найкраще здали сесію першокурсники, то в ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження першокурсники виявилися найслабшими. В першому випадку це обумовлено відбором сильніших абітурієнтів порівняно з попередніми роками ще на етапі вступу. У другому – слабкою підготовкою з математики і фізики. Серед причин неуспішності, як зазначалося в обговоренні, – пропуски занять, зокрема, через те, що студенти працюють, і як наслідок – невстигають виконувати навчальні програми. А декан Ярослав Михайлович додав, що третина студентів, які вступали після технікумів і коледжів на механіко-технологічний факультет, – у числі претендентів на відрахування. Тому постає питання про якість їх попередньої підготовки. Директор ННІ Марія Кулаєць зауважила, що кожен керівник факультету чи інституту повинен особисто контролювати кожного студента. А декан Лариса Баль-Прилипко зазначила, що треба звернути увагу на вимоги та оцінювання окремих кафедр, де простежується низька успішність за результатами вивчення дисциплін, закріплених за ними.

     Організовано і у визначені терміни ліквідувати академічну заборгованість – основне завдання, резюмував ректор Станіслав Ніколаєнко. Та доручив проректору Сергію Кваші та Оксані Зазимко проаналізувати ситуацію успішності студентів по кафедрам.

     Ректорат розглянув та рекомендував на вчену раду ряд положень. Зокрема, «Про рейтингову систему оцінки діяльності науково-педагогічних працівників та структурних підрозділів НУБіП України» в 2017 році, «Про планування та облік роботи науково-педагогічних працівників НУБіП України» представив перший проректор Ігор Ібатуллін. За його словами, до рейтингової комісії надійшло 120 пропозицій, третину з яких враховано у проекті нового документу. Щодо перерозподілу годин на ті чи інші види робіт, акцент зроблено на показниках, які підтверджують статуси дослідницького і національного університету.

     Цьогоріч університет запровадить додаткові бали для абітурієнтів, які візьмуть участь в олімпіадах, проведених у НУБіП. Їх порядок, перелік предметів, оцінювання та інше передбачені відповідним положенням, основні позиції якого прокоментував відповідальний секретар приймальної комісії Віктор Шевчук.

     Річний фінансовий звіт за 2016 рік та план на поточний представив начальник планово-фінансового відділу Олег Бронін. Як він зазначив, за обсягами фінансування університет має четверту позицію серед усіх вишів країни. Однак ураховуючи шалено зростаючі тарифи на комунальні послуги, зростання заробітної плати, доповідач звернув увагу на необхідність збільшення надходжень до спецфонду. До речі, його левову частку становить плата за навчання і гуртожитки. Тому слід активізувати діяльність госпрозрахункових підрозділів, повністю виконати плани надходжень та визначитися з тими, які не покривають витрат. Принагідно, Олег Бронін представив середні оклади науково-педагогічних працівників та допоміжного персоналу. І ті, і інші значно вищі за середні.

     Ректорат розглянув також концепцію відновлення музею історії університету, яку презентувала директор Людмила Лановюк. Серед іншого вона передбачає запровадження системи електронної експозиції. Прийнято рішення за якийсь час ще раз повернутися до її обговорення.

     Традиційно на ректораті представлено план роботи на наступний місяць. Про заходи, що передбачаються, проінформувала учений секретар Оксана Барановська. З огляду на сказане, місяць буде насичений на наукові конференції, семінари, круглі столи. 21 березня відбудеться розширений ректорат, а наступного дня вчена рада університету. 8 березня – вихідний.

     За пропозицією Олега Броніна був продовжений термін оренди приміщень університету для підприємств, з яким триває багаторічна співпраця.

     Ректорат розглянув й інші питання життєдіяльності університету.

Ольга Наконечна

Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook