Академічна прозорість – один з факторів покращення якості освіти

9 червня 2015 року

      3-5 червня 2015 в Американському домі проходила літня школа «16th Annual American Studies Summer Institute «Promoting Transparent and Accountable Leadership», організована відділом преси, освіти та культури Посольства Сполучених Штатів Америки. Представники кожного регіону України прибули до Києва, мені ж пощастило представляти Київ та Київську область.

     Мета літньої школи – привернути увагу, обговорити нагальні проблеми сучасної освіти – академічну прозорість, чесність у стосунках між студентами та професорами, відповідальність за користування чужими ідеями, і, найстрашніше, що може трапитись в освітньому процесі – плагіат. Це не лише проблеми нашої української освіти, американська вища школа теж, час від час,у страждає від негативного впливу сучасних інформаційних технологій, які часто спокушають студентів, а, інколи і викладачів, використовувати в навчальному процесі чужі заслуги, нехтуючи такими чеснотами, як чесність, відповідальність, незаплямованість.

 

     Заступник аташе посольства з культури Катарина Хеллок, відкриваючи літню школу, зазначила, що вкрай необхідно вчити студентів не лише шукати відповідний матеріал, а й вчити їх аналізувати, будувати власну точку зору на почуте, побачене та прочитане. 
     Тедді Фішмен, директор Міжнародного центру академічної прозорості «International Center for Academic Integrity», презентувала результати останніх досліджень у сфері академічної прозорості, і, звичайно, провівши декілька майстер-класів показала, як імплементувати принципи академічної прозорості у навчальний процес. Завдання учасників літньої школи було приготувати презентацію практичного застосування здобутих навичок по академічній прозорості у навчальний процес на прикладі власного вишу.
     Професор Олександр Сич з Franciscan University of Steubenville, працюючи в Україні по програмі U.S. Fulbright Scholar Program, акцентував увагу на факторах, які унеможливлюють об’єктивне сприймання академічної прозорості.

     Загалом, три дні, проведені в Американському домі та спілкуючись з колегами з різних регіонів України та США, показали необхідність проводити в моєму університеті заходів, що сприятимуть створення умов для академічної прозорості, як це вже робить Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут», де складений Кодекс честі студента та викладача, та Києво-Могилянська академія, в якій кожен студент складає присягу на вірність принципам академічної прозорості.

     P.S.: Навчання в літній школі став корисним досвідом для мене. Але цього не сталося, якби мій університетет не долучився. Щиро вдячна ректору НУБіП України С. М. Ніколаєнку, помічнику ректора Д. М. Рудню, директору ННЦ міжнародної діяльності В. А. Ткачуку за допомогу в оперативній підготовці кокнкурсних документів. Особливу подяку висловлюю декану мого факультету В. Д. Шинкаруку за розуміння та підтримку.


Олена Соловйова,
старший викладач кафедри романо-германських мов і перекладу


 


Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook