Всеукраїнському Дню маркетолога присвячено: круглий стіл «Маркетингово-логістичне забезпечення агроформувань: реалії сьогодення»
Діяльність маркетолога в сучасний час важлива на кожному підприємстві. Там, де керівництво прагне до удосконалення, зростання доходів і якісного розвитку, маркетингова робота займає пріоритетне спрямування. Вивчаючи потреби та бажання споживачів, особливості функціонування ринків збуту, можливості розширення товарного асортименту, розробляючи системи лояльності та цін, формуючи системи дисконту, збуту та постачання товарів, досліджуючи конкурентоспроможність та працюють над її постійним посиленням на підприємствах…. маркетологи прагнуть лише до одного – зростання кількості задоволених споживачів та зростанню прибутковості підприємства.
25 жовтня – день, коли вся маркетингова спільнота України відзначає своє професійне свято – День маркетолога. Саме в цей день, в рамках наукової роботи кафедри маркетингу та міжнародної торгівлі, в очно-дистанційному форматі було проведено круглий стіл «Маркетингово-логістичне забезпечення агроформувань: реалії сьогодення», на якому були розглянуті актуальні питання функціонування та подальшого розвитку маркетингу в аграрному секторі України, представниками наукової спільноти, агробізнесу, державних структур, аспірантами та студентством.
З вітальним словом до учасників круглого столу звернувся завідувач кафедри маркетингу та міжнародної торгівлі, професор Валерій Бондаренко, який привітав всіх присутніх з професійним святом, побажав наснаги та розвитку на професійній ниві, гарних та змістовних виступів, плідної дискусії учасникам заходу. Заступник декана факультету аграрного менеджменту доцент Лариса Карпенко у зверненні до учасників круглого столу від імені адміністрації факультету акцентувала увагу на важливості даного заходу як для науковців так і представників агробізнесу, адже питання функціонування агросектору, в тому числі в період військових дій, є надзвичайно важливими, у період коли існують проблеми із транспортуванням агропродовольства, зменшенням обсягів та забрудненістю родючих земель, пошуку альтенативних ринків збуту тощо роль маркетингу є неоціненною.
Першим доповідачем круглого столу став доктор наук з державного управління, професор Київського національного університету імені Тараса Шевченка Євгеній Ромат. У своїй доповіді Євгеній Вікторович акцентував увагу на важливості розвитку бренд-комунікацій в агросекторі, навів вдалі приклади їх застосування на агропідприємствах та наголосив на важливості подальшого їх розвитку.
СЕО брокерської компанії «Spike Brokers» Олександр Соловей у своїй доповіді зробив акцент на логістичних проблемах, з якими зустрілися вітчизняні великі та малі сільськогосподарські товаровиробники, посередницькі структури з початком повномасштабного вторгнення. Олександр зосередив увагу на важливості подальшого продовження диверсифікації у питаннях логістичного забезпечення, необхідності подальшої адаптації залізничних колій України до європейських.
Доктор економічних наук, професор кафедри маркетингу імені А.Ф. Павленка Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана Ярослава Ларіна у своїй доповіді акцентувала увагу на концептуальних засадах та інструментах маркетингу у формуванні культури відповідального споживання, необхідності посилення екологізації виробництва, застосуванні концепції холістичного маркетингу як складової концепції сталого маркетингу.
Начальник ФДУ «Дніпровський район Держгідрографії» Іван Чернявський у доповіді «Виробництво та експорт зернових в умовах воєнного стану 2023 року» також акцентував увагу на подальшій диверсифікації логістичних перевезень українського збіжжя, але при цьому основними та найбільш доцільним видом транспортування агропродовольства повинен залишатися морський транспорт. Іван Юрійович ознайомив із практичною діяльністю структури, яку очолює, окреслив рамки роботи у системі логістичного забезпечення агробізнесу та можливі перспективи водних перевезень для українського агропродовольства.
Крім того, у роботі круглого столу взяли участь представники агробізнесу - керівник регіону команди продажів компанії АДАМА Україна Олександр Лук’янець, який ознайомив із маркетинговими рішеннями компаніями, особливостями системи збуту, в тому числі у період військового стану.
Професор Олександр Луцій ознайомив всіх присутніх із способами та методами генерації креативних ідей, які використовують у практичній діяльності маркетологи, в тому числі і рекламісти, стилями у рекламі, які використовують і агрокомпанії сьогодні. Професор Василь Збарський акцентував увагу учасників на підтримці конкурентоспроможності та розвитку маркетингу в сучасних умовах. Професор Галина Студінська як професійний брендолог зробила акцент на розвитку бренду країни як важливої складової маркетингової діяльності.
Активними учасниками круглого столу були аспіранти кафедри. Ігор Степанець та Іван Луцій ознайомили всіх присутніх із результатами своїх наукових досліджень та практичною діяльністю у сфері маркетингу, презентували нові рекламні проекти, які невдовзі побачать всі українці.
Не менш важливу частину у роботі круглого столу склали студенти-маркетологи 3 курсу україномовної та англомовної групи. В рамках своєї навчальної роботи з дисципліни "Маркетинг послуг" студенти під керівництвом доцента Юлії Гальчинської розробили та презентували свої проекти просування туристичних послуг саме у тих регіонах України, які найбільше страждають від російської агресії. Студентами україномовної групи представлено проект післявоєнного просування туристичних послуг с. Вилково, Ізмаїльського району Одеської області, яке вважається Українською Венецією. Студенти англомовної групи зосередилися на просуванні заповідника Асканія-Нова, що на Херсонщині, який також досить сильно постраждав і нині потерпає від російської військової агресії. Крім того, розробки даної групи були представлені англійською мовою.
Щиро дякуємо нашим Збройним Силам України за можливість працювати та підтримувати освітній та науковий фронт, всім учасникам за представлені доповіді, надані питання та плідну дискусію! Бажаємо всім мирного неба та скорішої ПЕРЕМОГИ, міцного здоров’я, успіху та подальших наукових досягнень!!! Слава Україні!
Валерій Бондаренко,
завідувач кафедри маркетингу та міжнародної торгівлі
Олена Нагорна,
доцент кафедри маркетингу та міжнародної торгівлі