Готуємось до вступу в університет: все більше учнів старших класів долучаються до школи юного енергетика
Народна мудрість вчить: «Одна голова добре, а дві – краще».
Кафедри теплоенергетики та фізики об’єднали свої зусилля для підвищення якості профорієнтаційної роботи з учнями-учасниками Школи юного енергетика, що діє при Навчально-науковому інституті енергетики, автоматики і енергозбереження.
Доцент кафедри теплоенергетики О.В. Шеліманова та доцент кафедри фізики Б.О. Грудинін провели відразу дві зустрічі з майбутніми вступниками. Так, перша зустріч відбулася з нашими добрими друзями – викладачами та учнями старших класів Зеленодольського ліцею Дніпропетровської області.
Друга зустріч відбулася зі слухачами дистанційної школи «Optima» – першої та найбільшої онлайн-школи в Україні.
Олена Шеліманова ґрунтовно пояснила школярам, що за оцінками українських експертів, наведеними в «Галузевій програмі енергоефективності та енергозбереження», запасів нафти в Україні вистачить на 43 роки, газу – на 56 років, урану – на 30 років, вугілля – на 170 років. Схожа ситуація і в світі. Тому далекоглядні західні країни сьогодні активно вкладають кошти в розвиток альтернативної енергетики.
Сьогодні на українському ринку альтернативної енергетики працюють фахівці двох основних профілів: інженери і маркетологи. Перші займаються виробництвом і розробками, інші - «просувають» товар на ринки. В число перших входять фізики, хіміки, фахівці з мікроелектроніки та ін. Але і другим не обійтися без такої освіти. Так чи інакше, це люди з технічною освітою. Вони повинні розуміти принципи роботи складних інженерних систем, щоб вже потім їх використовувати у юридичних, економічних, екологічних і ін. сферах.
Олена Шеліманова довела слухачам, що інженерні спеціальності у сфері енергетики сьогодні дуже затребувані на ринку праці.
ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження відіграє важливу роль у підготовці таких працівників для енергетичної галузі України.
Борис Грудинін розказав, як опанувати цю професію, навчаючись в НУБіП Украни в ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження, а також зупинився на внеску кафедри фізики у підготовку висококваліфікованих фахівців-енергетиків. Дуже зацікавила учнів його розповідь про наукову роботу студентів і, зокрема, про Астрономічний гурток, що віднедавна працює на кафедрі фізики.
Далі Олена Шеліманова детально проінформувала учнів про спеціальність 144 «Теплоенергетика», особливості опанування цим фахом у нашому інституті.
На завершення під час кожної зустрічі учні з неприхованою зацікавленістю задавали запитання про спеціалізовані лабораторії, новітнє обладнання, роботу астрономічного гуртка при кафедрі фізики (Дмитро Білецький, школа «Optima», м. Київ), особливості навчання на підготовчих курсах до складання національного мультипредметного тесту (Наталя Широка, Зеленодольський ліцей) умов проживання в гуртожитках університету тощо. Загалом зустрічі були і цікавими, і змістовними.
Учні Зеленодольського ліцею, як і в попередні роки, планують взяти участь в Олімпіаді з окремих предметів, яку проводить наш університет. Двоє випускниць Сабріна Мореходова та Наталя Широка – вже навчаються на підготовчих курсах НУБіП.
Можемо сподіватись, що цього року «зеленодольська діаспора» в нашому інституті поповниться новими членами, а нинішні випускники онлайн-школи започаткують «групу «ОПТИмістів» в НУБіП України.
Олена Шеліманова,
доцент кафедри теплоенергетики,
Борис Грудинін,
доцент кафедри фізики