Розмова про сучасні тенденції розвитку ринку засобів захисту рослин Європи з експертом компанії Bayer Дмитром Зоргачем

6 грудня 2022 року
В межах діяльності студентського наукового гуртка «ДНК лідера» старшим викладачем кафедри менеджменту ім. проф. Й.С. Завадського Альоною Зоргач була організована онлайн-зустріч студентів з Дмитром Зоргачем – менеджером з маркетингу засобів захисту рослин регіону ЕМЕА, Bayer Crop Science. Тема зустрічі: «Сучасні тенденції розвитку ринку засобів захисту рослин в Європі».
Під час зустрічі Дмитро Зоргач ознайомив студентів зі своїм життєвим шляхом та кар’єрним розвитком, починаючи з навчання на факультеті аграрного менеджменту та садово-паркового господарства в Національному аграрному університеті (НУБіП України) до теперішньої посади топ-менеджера з маркетингу ЗЗР регіону ЕМЕА (Європа+Африка+Близький Схід), Bayer Crop Science.
  
Наш гість впродовж останніх 12 років працював в компанії Bayer на різних посадах, постійно поглиблював свої знання як фахівець та консультант щодо використання засобів захисту рослин та одночасно удосконалював якості менеджера та маркетолога. Дмитро Зоргач поділився особливостями роботи з фермерами та з менеджерами агрохолдингів в Україні, зауваживши, що менеджери компанії обслуговують інтереси виробників аграрної продукції, разом намагаються знайти оптимальне рішення актуальних питань, ставлячи в пріоритет інтереси агровиробників.
 
Значна частина зустрічі була сфокусована на загальній характеристиці діяльності компанії Bayer, як міжнародної компанії, особливо її відділу сільського господарства (Crop Science).
Спікер зазначив, що Bayer дотримується принципів сталого розвитку та є соціально відповідальною компанією. Корпоративна культура компанії опирається на LIFE цінності (L (Leadership) - лідерство, I (Integrity) - інтегрованість, F (Flexibility) - гнучкість, E (Efficiency) - ефективності).
У ході зустрічі детально було розглянуто особливості ринку засобів захисту рослин та насіння у світі, Європі та Україні. Дмитро Зоргач проаналізував частки ринку в розрізі типів ЗЗР (гербіцидів, фунгіцидів та інсектициди) за регіонами, провідними країнами, за сільськогосподарськими культурами.
Гість також ознайомив слухачів з результатами продажів ЗЗР основних агрохімічних компаній за 2020 та 2021рр., де чітко вказав збільшення загального об’єму продажів. Дмитро Зоргач оптимістично зауважив, що за прогнозами компанії агрохімічний сектор наступні 5 років має тенденцію стабільного зростання. Збільшення населення людства на планеті та зростання споживання протеїнового харчування стимулює розвиток рослинництва, а це в свою чергу створює попит на застосування ЗЗР.
 
 
Наприкінці зустрічі Дмитро Зоргач виділив достатньо часу на діалог у форматі питання-відповідь. А запитань від студентів було вдосталь. Так слухачів цікавили питання перспектив діяльності компанії Bayerна українському ринку, особливо у зв’язку з активними бойовими діями зараз. Дмитро пояснив, що інтерес компанії до України буде завжди, адже тут є і її виробничі потужності, і значний перспективний ринок.
Також слухачі цікавились, чи враховує компанія у своїй діяльності екологічні ризики, пов'язані із глобальним зниженням родючості ґрунтів та проблемами забезпечення якості продукції. Відповідь була ствердна, адже в компанії проводяться серйозні наукові дослідження, застосовуються digital-технології моніторингу задля убезпечення від подібних негативних наслідків.
 
Інтерес викликали підходи компанії Bayerдо застосування технологій маркетингових комунікацій в умовах пандемії та воєнних дій. Виявилось, що в компанії постійно використовуються всі можливі класичні та сучасні технології підтримки контакту зі споживачами: традиційно утримуються демонстраційні поля, проводяться дні поля (там де це можливо), активно оновлюються офіційний сайт і корпоративні сторінки в соціальних мережах, просувається власний YouTube-канал тощо.
І звичайно ж були запитання на кшталт: «Які персональні принципи успішного менеджменту, зокрема в роботі з клієнтами,  напрацював гість в ході своєї управлінської кар’єри?». Серед важливих життєвих висновків від Дмитра було зазначено: 1) не боятись висловлювати власну обґрунтовану думку, навіть, якщо вона не співпадає з думкою більшості; 2) бути спеціалістом у своїй сфері, цікавитись нюансами, новинками стосовно питань, з якими Ви працюєте; 3) розуміти ключову важливість задоволення потреб споживача, врахування його думки при формуванні параметрів товару або послуги тощо.
Учасниками зустрічі стали студенти не лише наукового гуртка «ДНК лідера», а й студенти 4 курсу денної форми навчання різних факультетів, які вивчають дисципліну за вибором «Менеджмент і маркетинг в агробізнесі». Також інтерес до зустрічі проявили студенти заочної форми навчання, які перебувають зараз на сесії: зокрема 1-ий курс факультету аграрного менеджменту спеціальностей Менеджмент і Маркетинг, які саме вивчили дисципліну «Вступ до фаху», та магістри 1-го року навчання освітньої програми «Менеджмент організацій і адміністрування». Єдиним серйозним обмеженням для багатьох зацікавлених стали перебої з електропостачанням та відсутність інтернет-зв’язку. З огляду на це шановний гість дозволив розмістити представлені матеріали для ознайомлення бажаючим на сторінці студентського наукового гуртка «ДНК лідера» кафедри менеджменту ім. проф. Й.С. Завадського.
Всі озвучені питання засвідчили інтерес аудиторії, а доповідь та відповіді гостя підтвердили його професіоналізм і вміння працювати з аудиторією. Саме по цій причині в кінці цієї зустрічі було домовлено про організацію наступної зустрічі в майбутньому.
Дякуємо гостю, Дмитру Зоргачу, за змістовну, цікаву розповідь, небайдужість до змісту підготовки студентів альма-матер та сприяння професійного і особистісного розвитку молоді!!!
Альона Зоргач,
старший викладач кафедри менеджменту ім.проф. Й.С. Завадського
Олександр Новак,
доцент кафедри менеджменту ім.проф. Й.С. Завадського
Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook