МНС Білорусі розвиває безпілотну авіацію
В майбутньому безпілотники зможуть виконувати ті ж функції при моніторингу лісового фонду, що і пілотовані літаки і вертольоти.
З грудня 2016 року в структурі Державного авіаційного аварійно-рятувального установи «Авіація» МНС Білорусі існує відділ застосування безпілотних авіаційних комплексів. Наш кореспондент зустрівся з командиром цього підрозділу підполковником внутрішньої служби Сергієм Лапич і отримав багато несподіваних відповідей на питання про досвід експлуатації вітчизняних безпілотників.
- Раніше в різних підрозділах МНС використовувалися дрони і навіть проводилися змагання з їх застосування. Чому ваш відділ використовує саме комплекс БЛА «Бусел М»?
- Наш відділ ці змагання і організовував. Китайські дрони DJI Phantom і DJI Inspire є в обласних управліннях МНС. Вони обладнані тільки відеомодулем і дозволяють вести тільки відеоспостереження у видимому діапазоні оптичного спектру. Їх оператори і змагалися. Потрібно відзначити, що навіть такі квадрокоптера допомагають нашим підрозділам у вирішенні поставлених перед ними завдань, підвищують ефективність пошуково-рятувальних робіт, а також дозволяють знизити витрати на проведення повітряного моніторингу природних пожеж. А наш комплекс має в складі два безпілотні літальні апарати літакового типу. Він проводиться РУП «Науково-виробничий центр багатофункціональних безпілотних комплексів» Національної академії наук Білорусі. І оснащується на вибір трьома видами цільових навантажень. Це може бути фотокамера, відеокамера і тепловізор. Такий комплекс у МНС один.
- Які завдання комплекс дозволяє вирішувати в роботі рятувальників?
- Він дозволяє вирішувати практично будь-які завдання авіаційної розвідки і авіаційного моніторингу. Все, що треба побачити з звичайного патрульного літака або вертольота, можна побачити і за допомогою безпілотника. Ми використовуємо БЛА для отримання інформації, на підставі якої приймаються управлінські рішення щодо ліквідації надзвичайних ситуацій, евакуації людей і матеріальних цінностей. Він використовується там, де недоцільно, неможливо або небезпечно застосування пілотованої авіації. Наприклад, в ситуаціях, де є ризик загибелі повітряного судна і загроза життю екіпажу.
- Як при моніторингу пожеж на БЛА впливають теплові навантаження, чи може він пролітати над полум'ям?
- Висхідні потоки теплого повітря впливають на динаміку польоту, це потрібно враховувати. Оптимальна висота, на якій використовується даний безпілотний комплекс, становить не менше 300 метрів. Потрібно враховувати, що його крейсерська швидкість складає близько 70 кілометрів на годину. Також він може віддалятися від точки запуску на відстань до 20 кілометрів. При цьому для забезпечення стійкого зв'язку з оператором він повинен летіти досить високо. З огляду на висоту польоту, вогонь не представляє для нього велику небезпеку. А камера, яка встановлена на нашому БЛА, хоча вона далеко не нова, має 10-кратний оптичний зум. Це дозволяє вирішувати всі необхідні завдання.
Джерело: http://lesgazeta.by