Кафедра журналістики та мовної комунікації

Профорієнтаційна робота

 Чим сучасні старшокласники керуються у виборі закладу вищої освіти? Ким стати у цьому житті, щоб відчувати задоволення від щоденної праці та приносити користь суспільству? Як не помилитися із вибором професії? 

Сотні навчальних закладів запрошують, кличуть, обіцяють... Як не розгубитися у цьому розмаїтті? І як отримати достовірну інформацію про навчання, заняття, організацію відпочинку? Ці питання хвилюють випускників та їхніх батьків. У такий важливий момент будь-які додаткові відомості, живе щире слово авторитетної людини можуть виявитися вирішальними. З цими та іншими питаннями щодо спеціальності "Журналістика" ви завжди можете звернутися до наших колег, які відповідають за профорієнтаційну роботу.

ВІДПОВІДАЛЬНІ ЗА ПРОФОРІЄНТАЦІЙНУ РОБОТУ

 

ЧУМАК Тетяна Миколаївна

Кандидат педагогічних наук, відмінник освіти України, член Національної спілки журналістів України, старший викладач

Тел.: (044) 527 – 83 – 63

Електронна пошта: [email protected]  

Шановні абітурієнти!

Ви здобули середню освіту і постали перед вибором майбутньої долі. Ви обираєте професію, а відтак і спеціальність у вищій школі, щоб вчитися далі й стати висококласним спеціалістом. Пропонуємо вашій увазі професію журналіста, яку ви можете здобути на нашому гуманітарно-педагогічному факультеті НУБіП України.
Журналіст – це дуже важлива, цікава і складна професія, яка вимагає не тільки глибоких знань і ерудиції, а й особливого хисту.
У засобах масової інформації нашої держави працює багато талановитих, високопрофесійних журналістів, які виважено і глибоко висвітлюють події.
На будь-якому інформаційному майданчику – в газеті, на телебаченні або на радіо ви прагнете бути оперативними, відвертими і чесними.
Яскраве, сильне слово може згуртувати людей, пробудити віру в краще, але також здатне і руйнувати. Тому дуже важливо, щоб журналістське перо було гострим, але об'єктивним.
Бажаємо вам об'єктивного погляду на життя і відкритих джерел інформації, цікавих знахідок і приємних співрозмовників, творчого натхнення і плідної роботи!

Привабливі боки журналістики:

  • можливість самореалізуватися;
  • мати творчу за характером роботу;
  • доносити до людей правду, примножувати в світі добро, боротися за справедливість;
  • впливати на формування суспільної свідомості, громадської думки;
  • спілкуватися з видатними людьми, прожити цікаве життя;
  • першим опинятися в гущині подій, осягати глибинний зміст явищ, причини і наслідки, витлумачувати їх для загалу;
  • стати знаменитим, мати гарні заробітки, посідати престижне місце в структурі суспільства.

Труднощі спеціальності:

  • стресовість,
  • потреба таланту,
  • необхідність безкінечного самовдосконалення,
  • моральна відповідальність за кожен журналістський твір,
  • мистецтво постійного спілкування,
  • налаштованість на універсальність.

Дізнатися щось нове і встигнути розповісти про це першим. Завжди бути в пошуку інформації – уточнювати деталі, вивчати різні версії. Професія журналіста дуже відповідальна і важлива. Її треба відчувати і любити всією душею. Завдяки журналістам люди дізнаються про все, що відбувається у світі. Вчора, сьогодні, завтра. Це не лакована професія на підборах. Ця професія – про сильних духом людей.

Ненормований робочий день, без поділу на обідню перерву, завжди в русі – це все про журналіста, захопленого і зануреного у свою улюблену роботу.

Професія журналіста вимагає від її носія бути чесним, неупередженим, об'єктивним і безмежно допитливим. Однак, робота журналіста стає небезпечною, як тільки правда чи достовірність інформації заважають амбіціям впливових осіб.
  Справжній журналіст розумний і сміливий, розважливий і відчайдушний, мудрий і винахідливий. Він є голосом народу, що несе правду. Недарма ж бо справжнє покликання журналіста полягає саме в «соціальному служінні суспільству». Відтак треба завжди пам’ятати, що журналістика – це, передусім, відповідальність за те, що пишеш.

Працюючи у навчальних групах за моделлю редакцій, обравши редакційні колегії і редакторів, журналісти-першокурсники не тільки виконують оригінальні творчі роботи, котрі не розшукаєш у глибинах і обширах Інтернету , не тільки захищають їх на практичних заняттях, але й редагують, ілюструють і здійснюють оформлення майбутніх видань… Отож, фактично опановують базові навики і основи доброго десятка професійних компетентностей.
Не тільки студенти, а й абітурієнти неабияк проявили себе на Всеукраїнському студентському науково-методичному онлайн-семінарі «ЛЕСЯ УКРАЇНКА В ІСТОРІЇ ЖУРНАЛІСТИКИ», який проводила кафедра журналістики та мовної комунікації гуманітарно-педагогічного факультету національного університету біоресурсів і природокористування України в рамках відзначення 150-літнього ювілею Лесі Українки.
Викладачі кафедри журналістики та мовної комунікації провели велику підготовчу роботу і залучили до участі в конференції не лише студентів – майбутніх журналістів, а й абітурієнтів, випускників шкіл, гімназій та ліцеїв, слухачів підготовчих курсів. Мета такої профорієнтаційної роботи – допомогти молоді, підліткам визначитись із власним вибором у житті, залучити їх до опанування спеціальністю журналіста, а також зацікавити випускників широтою проблем та аспектів впливу ЗМІ на розвиток суспільства та на формування світоглядно-ціннісних орієнтацій в умовах глобалізаційних процесів.
Серед учасників семінару, крім студентів національного університету біоресурсів і природокористування України, були й майбутні абітурієнти: учениця еколого-природничого ліцею № 116 м. Києва МИЦЬКО Яна, учениці ліцею № 4 імені Лесі Українки Дрогобицької міської ради Львівської області МЕНЧУК Юлія, МІШТУРАК Соломія, МИЦЯК Мар’яна, НІМИЛОВИЧ Софія.
Це, безперечно, стало для багатьох першим кроком до здійснення всіх планів та мрій, щоб обраний навчальний заклад допоміг використати весь потужний науковий потенціал для здобуття знань і духовного зростання.

Завдяки активній професійно-просвітницькій роботі викладачів кафедри знають про наш факультет і в багатьох школах столиці, зокрема в загальноосвітній школі № 6 Подільського району, спеціалізованій школі № 269 з поглиб. вивч. франц. мови, у Київському фаховому коледжі туризму та готельного господарства, також у середніх навчальних закладах України: в Джуринській ЗОШ Жмеринського р-ну Вінницької обл., Богуславському коледжі ім. І.С.Нечуя-Левицького, Глевахівській ЗОШ смт Глеваха Київської обл., Ромоданівській ЗОШ Миргородського р-ну Полтавської обл., ЗОШ № 3 м.Долинська Кіровоградської обл., у Попільнянському ліцей, смт Попільня Житомирської обл. та ін.

Традиційно в рамках Дня відкритих дверей університету співробітники кафедри другий рік поспіль проводять Школу молодого журналіста. У роботі школи беруть участь провідні українські журналісти, зокрема цього року до роботи Школи долучилася Катерина Яковенко (було пряме включення), яка є шеф-редактором ток-шоу «Говорить Україна» медіа холдингу «Україна» також співробітники кафедри, зокрема Тетяна Цимбал, яка є лауреатом премії «Телетріумф» (це найвища нагорода у сфері журналістики) та студенти-журналісти, які діляться враженням про навчання та дозвілля.

Співробітники кафедри наполегливо працюють над пошуком нових форм презентації спеціальності інтерактивного відеоформату, що особливо актуально в сучасних умовах карантину. Крім того, студентів-журналістів було залучено до роботи у проєкті Громадського бюджету EVORANK, в якому було задіяно 12 шкіл м. Києва. Звітні матеріали проєкту були висвітлені у соціальній мережі «Фейсбук», де опубліковані роботи наших студентів.
Про дієвість проведених заходів свідчать результати вступної кампанії 2020 року, зокрема збільшилась не лише кількість студентів, які обрали спеціальність «Журналістика», а й простежується тенденція зростання кількості студентів з вищим вступним балом порівняно з минулим роком.
За сприяння ректора цього року Національний університет біоресурсів і природокористування України виступив співорганізатором ХІІІ Всеукраїнського Х Міжнародного фестивалю «МОЛОДЕ ТЕЛЕБАЧЕННЯ» імені Вадима Чубасова та започаткував номінацію «Жива планета».
І це далеко неповний перелік інновацій, які стали здобутками факультету за цей рік. Сталий розвиток є вимогою часу і ми готові до викликів сьогодення, готові працювати на благо факультету та університету.
 

 

 

Завдяки активній професійно-просвітницькій роботі викладачів кафедри, знають про наш факультет і в інших школах столиці,  зокрема в загальноосвітній школі №6 Подільського району. 

  

 

  Укладено договори про співробітництво та організацію взаємовідносин із такими школами:

  1. Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №126 Дніпровського р-ну м. Києва
  2. Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №236 Голосіївського р-ну м. Києва
  3. Навчально-виховний комплекс №30 "Еконад" (спеціалізована школа І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов - гімназія) Дніпровського р-ну м. Києва
  4. Броварська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №9, м. Бровари
  5. Саджавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, с. Саджава Богородчанського р-ну Івано-Франківської обл.
  6. Мульчицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, с. Мульчиці Володимерецького р-ну Рівненської обл.
  7. Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені І. Пулюя, смт. Гримайлів Гусятинського р-ну Тернопільської обл. 

Профорієнтаціна робота кафедри виходить на міжнародний рівень. Викладачі кафедри Балалаєва О.Ю. та Вакулик І.І. разом із студентами гуманітарно-педагогічного факультету провели бесіду з іноземними студентами підготовчого відділення, роз’яснили переваги навчання на нашому факультеті, відповіли на питання. 

  

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook