Березневий вихід студентів-міжнародників на очне навчання: за і проти
Березневий вихід студентів-міжнародників на очне навчання: за і проти
12 березня 2023 року
Відповідно до наказу ректора Національного університету біоресурсів і природокористування України Станіслава Ніколаєнка з 06 березня 2023 року розпочався освітній процес в очному форматі для здобувачів першого, четвертого, скороченого терміну першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти.
На сьогодні питання очно-дистанційного навчання викликають непересічний інтерес і багато дискусій. І ось на цьому тижні студенти-міжнародники гуманітарно-педагогічного факультету НУБіП України першого та четвертого курсів ОС «Бакалавр» та студенти-магістри першого року навчання, опинившись в аудиторії, жваво обговорюють ситуацію.
Атмосфера позитивна від спілкування вживу, викликає захоплення звернутись до викладачів із запитаннями безпосередньо, отримати особисту консультацію та наочно вивчати матеріал, долучитись до дискусії. Відвідуваність оптимальна: хто відвідував і навчався дистанційно, той продовжує навчатись і очно. До того ж, студенти, які все ще перебувають закордоном чи в інших областях України, мають змогу під’єднатись до аудиторних занять в онлайн форматі.
«Щодо аудиторного навчання, - ділиться з нами своїм баченням студент-міжнародник 4 курсу 3 групи Іван Малашенко, я хотів би сказати, що дуже радий повернутись до нашої університетської аудиторії. Відвідуваність на заняттях була висока, що дозволило нам більше взаємодіяти з одногрупниками та викладачами, обговорювати матеріал та отримувати швидку допомогу в разі потреби. Щодо атмосфери, я вважаю, що вона була сприятливою для навчання та концентрації уваги, оскільки ми могли повністю погрузитись у навчальний процес. Особисто мені більше подобається онлайн навчання, оскільки воно дозволяє навчатись в зручний для мене час та з будь-якої точки світу. Також віртуальне навчання забезпечує гнучкість та можливість повторювати матеріал необмежену кількість разів».
Раді поверненню в аудиторію і магістри-міжнародники першого року навчання, про що зазначає Аліна Шкеліберда: «Дуже добре було знову побачити одногрупників та викладачів не на моніторі, а вживу. З таким спілкуванням краще відчувається цілісність навчального процесу. Правда в аудиторіях трішки холодно, але то таке». На цьому тижні наші магістри дізнавались про тонкощі аграрної дипломатії від доцента кафедри міжнародних відносин і суспільних наук Богдана Грушецького.
Атмосфера позитивна від спілкування вживу, викликає захоплення звернутись до викладачів із запитаннями безпосередньо, отримати особисту консультацію та наочно вивчати матеріал, долучитись до дискусії. Відвідуваність оптимальна: хто відвідував і навчався дистанційно, той продовжує навчатись і очно. До того ж, студенти, які все ще перебувають закордоном чи в інших областях України, мають змогу під’єднатись до аудиторних занять в онлайн форматі.
«Щодо аудиторного навчання, - ділиться з нами своїм баченням студент-міжнародник 4 курсу 3 групи Іван Малашенко, я хотів би сказати, що дуже радий повернутись до нашої університетської аудиторії. Відвідуваність на заняттях була висока, що дозволило нам більше взаємодіяти з одногрупниками та викладачами, обговорювати матеріал та отримувати швидку допомогу в разі потреби. Щодо атмосфери, я вважаю, що вона була сприятливою для навчання та концентрації уваги, оскільки ми могли повністю погрузитись у навчальний процес. Особисто мені більше подобається онлайн навчання, оскільки воно дозволяє навчатись в зручний для мене час та з будь-якої точки світу. Також віртуальне навчання забезпечує гнучкість та можливість повторювати матеріал необмежену кількість разів».
Раді поверненню в аудиторію і магістри-міжнародники першого року навчання, про що зазначає Аліна Шкеліберда: «Дуже добре було знову побачити одногрупників та викладачів не на моніторі, а вживу. З таким спілкуванням краще відчувається цілісність навчального процесу. Правда в аудиторіях трішки холодно, але то таке». На цьому тижні наші магістри дізнавались про тонкощі аграрної дипломатії від доцента кафедри міжнародних відносин і суспільних наук Богдана Грушецького.
Очне навчання забезпечує належний рівень міжособистісного спілкування, що поліпшує якість навчання та підсилює соціалізацію особистості студента.
Зокрема, під час занять з доцентом кафедри міжнародних відносин і суспільних наук Наталією Шевченко з дисципліни «Європейський союз в міжнародних відносинах» мали змогу дискутувати щодо ролі Європейського Союзу у російсько-українській війні та про подальші перспективні шляхи розвитку відносин між ЄС та Україною.
Зокрема, під час занять з доцентом кафедри міжнародних відносин і суспільних наук Наталією Шевченко з дисципліни «Європейський союз в міжнародних відносинах» мали змогу дискутувати щодо ролі Європейського Союзу у російсько-українській війні та про подальші перспективні шляхи розвитку відносин між ЄС та Україною.
«Вже тиждень, ми навчаємося аудиторно, - розповідає Богдана Орос, студентка-міжнародниця 4-го курсу 3 групи. Від себе можу сказати, що зараз достатньо задоволена офлайн навчанням. Так як, під час нього є можливість поставити запитання безпосередньо викладачам, що є досить хорошим для сприйняття і таким чином, можна буде швидше вивчити задану тему. На парі нова інформація сприймається набагато ефективніше і швидше. До того ж, надзвичайно рада бачити своїх одногрупників.
Звісно офлайн-навчання забирає більше часу, оскільки необхідно враховувати багато інших факторів, наприклад як відстань, яку доведеться подолати, щоб дістатися до призначеного місця навчання. Проте, як на мене, це допомагає в тайм-менеджменті.
Питання, що краще офлайн чи онлайн досить дискусійне і в кожного свої вподобання та бачення. Наприклад, мені подобається змішаний формат навчання на тижні, який дає більше можливостей».
Як зазначає проф. кафедри міжнародних відносин і суспільних наук Володимир Калуга: «Поточні умови навчання вже навряд чи хтось назве екстремальними з огляду на повітряні тривоги та потенційну небезпеку потрапити під бомбардування загарбників. Людина має властивість звикати. Але звичне сприйняття дійсності, тобто одного разу прийняте як еталонне є підступним помічником для професіонала. Тож на парах з «Основ світової політики» студенти-міжнародники 1 курсу не лише і навіть не стільки засвоюють передбачений освітньою програмою об’єм фахової інформації, стільки виробляють у собі здатність вдумливо підходити до різного роду інформації, читати поміж рядків, синтезувати системні уявлення абощо».
Звісно офлайн-навчання забирає більше часу, оскільки необхідно враховувати багато інших факторів, наприклад як відстань, яку доведеться подолати, щоб дістатися до призначеного місця навчання. Проте, як на мене, це допомагає в тайм-менеджменті.
Питання, що краще офлайн чи онлайн досить дискусійне і в кожного свої вподобання та бачення. Наприклад, мені подобається змішаний формат навчання на тижні, який дає більше можливостей».
Як зазначає проф. кафедри міжнародних відносин і суспільних наук Володимир Калуга: «Поточні умови навчання вже навряд чи хтось назве екстремальними з огляду на повітряні тривоги та потенційну небезпеку потрапити під бомбардування загарбників. Людина має властивість звикати. Але звичне сприйняття дійсності, тобто одного разу прийняте як еталонне є підступним помічником для професіонала. Тож на парах з «Основ світової політики» студенти-міжнародники 1 курсу не лише і навіть не стільки засвоюють передбачений освітньою програмою об’єм фахової інформації, стільки виробляють у собі здатність вдумливо підходити до різного роду інформації, читати поміж рядків, синтезувати системні уявлення абощо».
Заняття у нас проводяться не тільки в аудиторії. Вивчення курсу «Всесвітня спадщина ЮНЕСКО» - це захоплююче! Студенти-міжнародники 4-го курсу вже встигли побувати на лекції-екскурсії «Сакральний Київ» професора кафедри філософії та міжнародної комунікації Миколи Томенка та за особистої участі Любомира Михайлини, відомого археолога та історика, генерального директора Національного Києво-Печерського історико-культурного заповідника. Маршрут пролягав від Аскольдової могили та Меморіалу Голодомору до об’єктів Києво-Печерської Лаври. Спеціальна увага була приділена Проектам Фонду Миколи Томенка «Рідна країна» щодо повернення Костянтина Острозького, Івана Мазепи і Тараса Шевченка в УКРАЇНСЬКУ Києво-Печерську Лавру.
На думку студентів у кожного студента свої особливості та потреби. Очне навчання може бути зручним для тих, хто вважає соціальний аспект важливим, але може не відповідати потребам тих, хто надає перевагу самостійному засвоєнню знань, має обмежений час, бо працює чи має інші зобов’язання, або перебуває в інших місцях, тому очне навчання вимагає також витрат на транспорт, проживання та інші витрати, пов'язані з перебуванням у кампусі. Проте ні в кого не викликає заперечення, що очне навчання забезпечує кращий освітній рівень. Тому фахові знання потребують очного формату роботи викладача та студента.
«Я повинен визнати, - зазначає студент-міжнародник 4 курсу 3 групи Олександр Волик, що мені більше імпонує онлайн навчання. Це дозволяє мені навчатися з будь-якого місця, де є Інтернет, а також відповідає моїм потребам. Крім того, на онлайн-курсах зазвичай доступно більше додаткових матеріалів та можливостей для самостійного навчання. Менше часу потрібно витрачати на те, щоб дістатися до навчального закладу. Отже, я дуже ціную можливість навчатися в аудиторії, але більше віддаю перевагу онлайн навчанню».
«На мою думку, - розмірковує студентка міжнародниця 4-го курсу 3 групи Анастасія Давтян, зараз офлайн навчання недоречне. Багато людей знаходься закордоном і в різних регіонах Україні. Все ще доволі часто лунають повітряні тривоги, багатьом просто страшно їхати і проживати в Києві, також, як показує статистика, підвищилась захворюваність на Сovid-19.
У офлайн-навчання є переваги, і це стосуються комунікації між викладачем та студентами, проте зараз цей процес взаємодії доволі ускладнений зовнішніми факторами».
Студентки-міжнародниці 4 курсу 1 групи Катерина Бартовщук та Луїза Прохорова, продовжуючи думку своєї однокурсниці, зазначають, що «на цьому тижні було багато повітряних тривог і це вносило негативну ноту в освітній процес. Проте у період відбою в аудиторії атмосфера комфортна для навчання, цікавою була також виїзна лекція-екскурсія з професором Миколою Томенком у цю середу».
Звісно, очне навчання в умовах воєнного стану може бути дуже складним і небезпечним. Необхідно забезпечити безпеку студентів, викладачів та інших працівників. У таких ситуаціях дотримання правил безпеки та інструкцій є особливо важливим. У будь-якому випадку, навчальний процес в умовах воєнного стану потребує великої обережності та відповідальності. Проте, попри все, важливо підтримувати зв’язок між студентами та викладачами, забезпечувати можливість продовження навчання та розвитку, навіть в умовах обмежень.
Тож тримаємо наш освітній фронт та щиро віримо у нашу Перемогу! І бажаємо всім міцного здоров’я та творчих успіхів на науково-освітній ниві!
«Я повинен визнати, - зазначає студент-міжнародник 4 курсу 3 групи Олександр Волик, що мені більше імпонує онлайн навчання. Це дозволяє мені навчатися з будь-якого місця, де є Інтернет, а також відповідає моїм потребам. Крім того, на онлайн-курсах зазвичай доступно більше додаткових матеріалів та можливостей для самостійного навчання. Менше часу потрібно витрачати на те, щоб дістатися до навчального закладу. Отже, я дуже ціную можливість навчатися в аудиторії, але більше віддаю перевагу онлайн навчанню».
«На мою думку, - розмірковує студентка міжнародниця 4-го курсу 3 групи Анастасія Давтян, зараз офлайн навчання недоречне. Багато людей знаходься закордоном і в різних регіонах Україні. Все ще доволі часто лунають повітряні тривоги, багатьом просто страшно їхати і проживати в Києві, також, як показує статистика, підвищилась захворюваність на Сovid-19.
У офлайн-навчання є переваги, і це стосуються комунікації між викладачем та студентами, проте зараз цей процес взаємодії доволі ускладнений зовнішніми факторами».
Студентки-міжнародниці 4 курсу 1 групи Катерина Бартовщук та Луїза Прохорова, продовжуючи думку своєї однокурсниці, зазначають, що «на цьому тижні було багато повітряних тривог і це вносило негативну ноту в освітній процес. Проте у період відбою в аудиторії атмосфера комфортна для навчання, цікавою була також виїзна лекція-екскурсія з професором Миколою Томенком у цю середу».
Звісно, очне навчання в умовах воєнного стану може бути дуже складним і небезпечним. Необхідно забезпечити безпеку студентів, викладачів та інших працівників. У таких ситуаціях дотримання правил безпеки та інструкцій є особливо важливим. У будь-якому випадку, навчальний процес в умовах воєнного стану потребує великої обережності та відповідальності. Проте, попри все, важливо підтримувати зв’язок між студентами та викладачами, забезпечувати можливість продовження навчання та розвитку, навіть в умовах обмежень.
Тож тримаємо наш освітній фронт та щиро віримо у нашу Перемогу! І бажаємо всім міцного здоров’я та творчих успіхів на науково-освітній ниві!
Наталія Кравченко,
доцент кафедри міжнародних відносин і суспільних наук