Факультет ветеринарної медицини

Проведення відкритих лекцій

   

 Проведення відкритих лекцій викладачами – завжди відповідальний і емоційно-напружений процес. Головними респондентами, хто оцінює якість проведеної лекції, є студенти, професорсько-викладацький склад звітуючої кафедри і представники комісії з оцінювання якості знань від факультету. Склад комісії формує відповідальний від ФВМ для здійснення контролю за якістю знань.

   Проведення відкритих лекцій в офлайн-режимі вже відпрацьований процес, під час якого лектор за три доби до очікуваної лекції вивішує оголошення, в якому вказує тему лекції, дату (згідно затвердженого графіка), час і аудиторію. Відповідальний від ФВМ для здійснення контролю за якістю знань роздає анкети студентам і викладачам та збирає їх в кінці лекції, дотримуючись анонімності студентських анкет. На засіданні кафедри аналізуються результати лекторської майстерності і формується висновок.
Як же організувати відкриту лекцію в online-режимі? Як роздати і зібрати анкети студентів, дотримуючись анонімності? Рекомендуємо дотримуватись наступних пунктів.
  1. Оголошення про проведення відкритої лекції має бути висвітлене на сайті кафедри, сайті факультету ветеринарної медицини і в новинах в ЕНК (якщо такий є).
  2. В оголошенні окрім теми, дати і часу проведення лекції, прізвища лектора, має бути посилання, за яким можна перейти до відеолекції на одній із платформ (Cisco Webex Meetihg, ZOOM, Skype, Viber). (наприклад, https://nubip.webex.com/meet/galat_mv).
  3. Викладач має впевнитись, що студенти курсу, серед яких буде прочитана лекція, ознайомились із цим оголошенням.
  4. Якщо лекція буде запланована через ельорн, то за три доби до лекції студенти повинні мати доступ до презентації (в Pover Point чи PDF форматі).
  5. У випадку відсутності ЕНК з дисципліни, презентація лекції може бути надіслана на електронну пошту слухачів.
  6. Студенти, які оцінюють лектора, копіюють бланки анкет Ф-7.5-2.1.6-22 для оцінювання проведеної лекції (бланки прикріплені до цієї статті), заповнюють, роблять скрін-копію і надсилають старості групи. Староста збирає скрін-копії в один файл і пересилає відповідальному від ФВМ для здійснення контролю за якістю знань на адресу [email protected].
  7. Викладачі, які оцінюють лекторську майстерність, також копіюють бланки анкети Ф-7.5-2.1.6-21 (бланки прикріплені до цієї статті), заповнюють і надсилають відповідальному від ФВМ для здійснення контролю за якістю знань на адресу [email protected].
  8. Завідувач кафедри (секретар кафедри чи лектор), де була проведена відкрита лекція, в той же день повинен запланувати коротку відеоконференцію, надіслати адресу посилання комісії з оцінювання якості освіти, щоб обговорити лекцію, проналізувати негативні і позитивні моменти.
   Корисні поради:
  • Лекція повинна тривати 80 хвилин. Якщо вона буде проходити на платформі ZOOM, то необхідно планувати одразу дві сесії по 40 хв (наприклад, перша о 8:30, а друга о 9:10).
  • Якщо на курсі більше 100 студентів, то безкоштовна платформа ZOOM не підходить, не всі студенти і викладачі зможуть зайти.
  • Для великих курсів добре підходить платформа Cisco Webex Meetihg, корпоративна адреса якої є у кожної кафедри факультету. Ця платформа дозволяє проводити лекції за участю до 500 учасників і необмежений період часу.
  • Під час планування відкритої лекції на одній із платформ не включайте зал очікування, щоб не відволікатись від викладу матеріалу лекції.
  • Потренуйтесь розшарювати екран і відкривати презентацію перед лекцією, включати мікрофон і відеокамеру. Особливо, якщо це перший досвід.
  • Не забувайте, що відкрита лекція – це не співбесіда, це демонстрація вашого професіоналізму, і вміння продемонструвати графічний, фото- і відеоматеріал, залучати студентів до дискусії в чаті.
Заступник декана ФВМ, доцент Деркач С.С.
Відповідальна від ФВМ для здійснення контролю
за якістю знань, доцент Бойко Н. І.

 
   Графік проведення відкритих лекцій
   Анкета оцінювання лекції студентами денної форми навчання
   АНКЕТА оцінювання якості проведення лекційного заняття викладачами
Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook