Пересувна профорієнтаційна лабораторія ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження продовжує фахову селекцію вступників в ліцеях Київщини
Пересувна профорієнтаційна лабораторія є результатом втілення у реальність сьогодення ідеї завідувачів кафедр ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження НУБіП України, що являє собою спеціалізований транспортний засіб, обладнаний для проведення тестів, нескладних досліджень та консультацій, спрямованих на прояв у потенційних вступників зацікавленості до інженерного фаху.
Функціонування мобільної лабораторії дає можливість проводити профорієнтаційні заходи безпосередньо в закладах освіти, використовуючи сучасне спеціалізоване обладнання та приладдя. Це забезпечує більш ефективну фахову селекцію та робить профорієнтаційну роботу більш змістовною.
Відповідно до плану профорієнтаційних заходів пересувна профорієнтаційна лабораторія Навчально-наукового інституту енергетики, автоматики і енергозбереження НУБіП України працювала в Калинівському навчально-виховному комплексі № 1 «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад».

У межах наукового хакатону – інтелектуального марафону для молоді – відбулися зустрічі завідувачів кафедр фізики; вищої та прикладної математики; автоматики та робототехнічних систем, а також представників кафедр електротехніки, електромеханіки та електротехнологій; інженерії енергосистем Бориса Грудиніна, Юлії Мейш, Олексія Опришка, Михайла Сподоби, Андрія Петренка з учнями старших та випускових класів та адміністрацією навчального закладу.

Основними аспектами науково-профорієнтаційної зустрічі став огляд особливостей навчання в ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження, а саме наявність сучасної матеріально-технічної бази, що включає оновлені лабораторії, навчальні стенди, віртуальні моделі енергосистем, можливість проходження практичного навчання на передових підприємствах у сфері енергетики та електротехніки, а також сучасна соціальна інфраструктура – гуртожитки, спортивні споруди, науково-лабораторна база тощо.

Доповідачі розповіли про зміни, що відбулися в спеціальностях (освітніх програмах) G3 Електрична інженерія / ОП «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка»; G3 Електрична інженерія / ОП «Інжиніринг електроенергетичних систем з відновлюваними джерелами»; G4 Енерговиробництво (04.02 Теплоенергетика) / ОП «Теплоенергетика»; Н7 Автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка / ОП «Автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка» і наближення її до міжнародних стандартів та сучасного ринку праці.

Також у презентації доповідачі звернули увагу на особливості навчання за цими спеціальностями: вивчення новітніх технологій у сфері енергетики, автоматизації, електроприводів і відновлюваних джерел енергії, поглиблене освоєння цифрових систем керування, Smart Grid, IoT, машинного навчання у прогнозуванні споживання електроенергії, використання у навчальному процесі програмного забезпечення MATLAB, Simulink, SCADA та підготовка фахівців для енергетичних компаній, промисловості, агросектору та високотехнологічного бізнесу тощо.
Представником кафедри інженерії енергосистем доцентом А.В. Петренком для учнів навчального закладу продемонстровано актуальні в умовах сьогодення лабораторні роботи з використанням VR-тренажерів, а саме «Особливості перемикання в електрощитовій із централізованої на автономну електромережу» і «Підключення та ввімкнення дизель-генераторної установки». Учні із цікавістю спробували виконати роботи студентів 2-го курсу спеціальності G3 Електрична інженерія, та були задоволені отриманим результатом.

Зустріч була насиченою та інформативною; під час якої у слухачів виникла велика кількість запитань щодо новітніх інтелектуальних технологій і використання їх в електроенергетичній галузі.
Родзинкою заходу стала доповідь завідувачки кафедри вищої та прикладної математики, професорка Ю.А. Мейш на тему «Ціна неправильного обчислення: технічні інциденти, що увійшли в історію».

У виступі професорка розкрила важливість точності математичних розрахунків у проєктуванні складних інженерних систем та наслідки, які можуть виникнути через помилки.

Цікавими та інформативними стали демонстрації технічних приладів та установок представником кафедри електротехніки, електромеханіки та електротехнологій М.О. Сподобою: 1) трансформатора Тесли, що використовується для утворення високої електричної напруги (десятки кіловольтів) високої частоти (зазвичай 20...100 кГц). Прилад було запатентовано 22 вересня 1896 року як «Апарат для вироблення електричних струмів високої частоти і потенціалу»; 2) тепловізора, що візуалізує теплове випромінювання об'єктів у вигляді зображення на екрані (дає можливість бачити температурні поля, виявляти об'єкти в повній темряві, крізь туман, дим або інші перешкоди) тощо.


Щиро дякуємо адміністрації та колективу Калинівського навчально-виховного комплексу № 1 «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад», зокрема директорці Петренко Оксані Михайлівні за теплу зустріч, організацію ефективної роботи нашої профорієнтаційної команди і сприяння у розповсюдженні інформації про Навчально-науковий інститут енергетики, автоматики і енергозбереження серед молоді.