ОПП "Конярство" ОС Магістр
![]() |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ БІОРЕСУРСІВ І ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ УКРАЇНИ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Протокол № _____
від «_____» __________2025 р.
засідання вченої ради НУБіП України
Ректор ____________ Вадим ТКАЧУК
Освітньо-професійна програма
вводиться в дію з ___________ 2026 р.
ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА
«Конярство»
підготовки здобувачів
другого (магістерського) рівня вищої освіти
за спеціальністю Н2 «Тваринництво»
галузі знань Н «Сільське, лісове, рибне господарство та ветеринарна медицина»
Кваліфікація: Магістр із спеціальності "Тваринництво” за освітньою програмою "Конярство”
Стандарт вищої освіти затверджено
наказом МОН України від «26» 03.2021 р. № 389
Київ - 2026
ЛИСТ ПОГОДЖЕННЯ
освітньо-професійної програми «Конярство»
Проректор з науково-педагогічної
роботи та цифрової трансформації __________ Олена ГЛАЗУНОВА
Керівник центру
забезпечення якості освіти __________ Ярослав РУДИК
Начальник навчального відділу __________Оксана ЗАЗИМКО
Декан факультету тваринництва
та водних біоресурсів __________ Руслан КОНОНЕНКО
Гарант програми __________ Людмила ЗЛАМАНЮК
ПЕРЕДМОВА
Освітньо-професійна програма підготовки фахівців «Конярства» другого (магістерського) рівня освіти, ступеня вищої освіти – «Магістр», галузі знань Н «Сільське, лісове, рибне господарство та ветеринарна медицина» спеціальності Н2 «Тваринництво» містить обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для здобуття відповідного ступеня вищої освіти; перелік компетентностей випускника; нормативний зміст підготовки здобувачів вищої освіти, сформульований у термінах результатів навчання; форми атестації здобувачів вищої освіти; вимоги до наявності системи внутрішнього забезпечення якості вищої освіти.
Розроблено проєктною групою у складі:
1. Зламанюк Людмила Михайлівна, кандидат сільськогосподарських наук, доцент, доцент кафедри технологій у тваринництві, гарант програми.
2. Осадчий Сергій Андрійович, кандидат сільськогосподарських наук, доцент, доцент кафедри технологій у тваринництві.
3. Супрун Ірина Олександрівна, кандидат сільськогосподарських наук, доцент, доцент кафедри прикладної біології, розведення і генетики тварин.
4. Чепіль Людмила Василівна, кандидат сільськогосподарських наук, доцент, доцент кафедри технологій у тваринництві.
5. Микола Дяченко, студент магістратури 1 року навчання
Рецензії-відгуки зовнішніх стейкхолдерів:
1. Профіль освітньо-професійної програми «Конярство» зі спеціальності H2 «Тваринництво»
|
1 – Загальна інформація |
|
| Повна назва закладу вищої освіти та структурного підрозділу |
Національний університет біоресурсів і природокористування України Факультет тваринництва та водних біоресурсів |
| Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації мовою оригіналу |
Магістр із спеціальності “Тваринництво” |
| Офіційна назва освітньої програми |
Освітньо-професійна програма підготовки фахівців «Конярство» |
| Тип диплому та обсяг освітньої програми |
Одиничний диплом магістра. Обсяг програми: 1 рік і 4 місяці навчання становить 90 кредитів ЄКТС |
| Наявність акредитації |
Акредитація галузі знань галузі знань Н «Сільське, лісове, рибне господарство та ветеринарна медицина» спеціальності Н2 «Тваринництво» освітньо-професійної програми «Конярство» освітнього ступеню «Магістр». |
| Цикл/рівень |
НРК України – 7 рівень, FQ -ЕНЕА - другий цикл, ЕQF-LLL – 7 рівень |
| Передумови |
Наявність ступеня бакалавра Умови вступу визначаються «Правилами прийому на навчання до Національного університету біоресурсів і природокористування України» |
| Мова викладання |
Українська |
| Термін дії освітньої програми |
Термін дії освітньо-професійної програми |
| Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньої програми | |
|
2 – Мета освітньої програми |
|
|
Підготовка висококваліфікованих та конкурентоспроможних фахівців, здатних здійснювати науково-дослідний та професійний підхід до поліпшення виробничих питань рентабельного і екологічно-безпечного виробництва і переробки продукції тваринництва. |
|
|
3 – Характеристика освітньої програми |
|
| Предметна область (галузь знань, спеціальність, спеціалізація (за наявності) |
Н «Сільське, лісове, рибне господарство та ветеринарна медицина» Н2 «Тваринництво» |
| Орієнтація освітньої програми | Освітньо-професійна |
| Основний фокус освітньої програми та спеціалізації |
Підготовка висококваліфікованих кадрів з технології виробництва та переробки продукції тваринництва в сфері конярства |
| Особливості освітньо-професійної програми |
Обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для здобуття ступеня вищої освіти – магістр : - на базі першого (бакалаврського) рівня обсяг освітньо-професійної програми становить 90 кредитів ЄКТС, Освітньо-професійна програма включає навчальну та практичну підготовку, які поглиблюють професійні навички, компетентності та знання спеціальних розділів фундаментальних та професійно-орієнтованих дисциплін і тим самим забезпечують можливість засвоєння складніших професійних програм для дослідників. |
|
4 – Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання |
|
| Придатність до працевлаштування |
Фахівець здатний виконувати зазначену професійну роботу відповідно до національного класифікатора професій ДК 003:2010 та/або International Standard Classification of Occupations 2008 (ISCO-08). 1237.1 Головний зоотехнік 2213.2 Зоотехнік 2213.2 Зоотехнік з контролю якості продукції 2213.2 Зоотехнік з племінної справ 2213.2 Технолог-дослідник з виробництва та переробки продукції тваринництва 2213.2 Інженер-технолог з виробництва та переробки продукції тваринництва 2213 Молодший науковий співробітник (зоотехнія); - Науковий співробітник (зоотехнія) - Науковий співробітник-консультант (зоотехнія) 2320 Викладач професійно-технічного навчального закладу |
| Подальше навчання |
Продовження навчання для здобуття третього (освітньо-наукового) рівня |
|
5 – Викладання та оцінювання |
|
| Викладання та навчання |
Проблемно-орієнтоване навчання з набуттям загальних і професійних компетентностей, достатніх для продукування нових ідей, розв’язання комплексних проблем за різних технологій виробництва і переробки продукції тваринництва у сфері конярства Оволодіння методологією наукової роботи, навичками презентації її результатів рідною та іноземною мовами. Отримання навичок науково-педагогічної роботи у вищій школі. Проведення самостійного наукового дослідження з використанням ресурсної бази університетів та партнерів. Індивідуальне наукове керівництво, підтримка і консультування науковим керівником |
| Оцінювання |
Поточний контроль, проміжна та підсумкова атестація за відповідними предметами, що дозволяє оцінити набуті компетенції; проводиться відповідно до вимог «Положення про екзамени та заліки в Національному університеті біоресурсів і природокористування України». Апробація результатів досліджень на наукових конференціях. Публікація результатів досліджень. Атестація здійснюється у формі єдиного державного кваліфікаційного іспиту та публічного захисту (демонстрації) кваліфікаційної роботи у встановленому порядку. |
|
6 – Програмні компетентності |
|
| Інтегральна компетентність |
Здатність розв’язувати складні задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері технології виробництва і переробки продукції тваринництва. |
| Загальні компетентності (ЗК) |
ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК 2. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій. ЗК 3. Здатність спілкуватися іноземною мовою. ЗК4. Здатність до пошуку, обробки та аналізу інформації, отриманої з різних джерел. |
| Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК) |
СК 1. Здатність аналізувати та контролювати безпечність та якість кормів і кормових засобів та живлення тварин. СК 2. Здатність розробляти, організовувати та здійснювати заходи з підвищення продуктивності тварин, контролю безпечності та якості продуктів їх переробки й ефективності її виробництва. СК 3. Здатність організовувати та контролювати виконання заходів спрямованих на покращення селекційно-племінної роботи у тваринництві. СК 4. Здатність моделювати та проєктувати технологічні процеси виробництва і переробки продукції тваринного походження. СК 5. Здатність організовувати підприємницьку і фінансову діяльність та оцінювати економічну ефективність виробництва і переробки продукції тваринного походження. СК 6. Здатність практично управляти робочими або навчальними процесами у сфері виробництва і переробки продукції тваринного походження, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів. СК 7. Здатність створювати та застосовувати системи та способи переробки продукції тваринного походження. СК 8. Здатність розробляти і реалізовувати наукові та прикладні проєкти у сфері технологій виробництва та переробки продукції тваринництва та з дотичних до неї міждисциплінарних напрямів з урахуванням технічних, економічних, соціальних, правових та екологічних аспектів. СК 9. Здатність застосовувати сучасні методи та інструменти для дослідження технологій виробництва та переробки продукції тваринництва, а також забезпечення якості продукції. СК 10. Здатність зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються. |
|
|
|
ПРН 1. Аналізує глобальні тренди, ризики та архітектуру галузі конярства. ПРН 2. Пояснює принципи популяційної генетики та інструменти геномної селекції; інтерпретує GWAS/ssGBLUP-звіти. Пояснює архітектуру геному коня, джерела даних і типи маркерів (SNP/STR/секвенування). Проєктує селекційні програми з контролем інбридингу та підтриманням генетичного різноманіття. ПРН 3. Обґрунтовує застосування репродуктивних біотехнологій (ШО, ЕТ, ICSI) з урахуванням біобезпеки та етики. Проводить оцінку добробуту за валідованими протоколами; формує політику SLO/комунікації. Використовує валідовані шкали болю (HGS/композитні) та встановлює пороги втручань.Оцінює системи утримання та їхній вплив на добробут. ПРН 4. Розробляє раціони з урахуванням енергетичних потреб, мікробіому та метаболічного статусу. Аналізує фізіологію травлення коня та ризики дієт (коліки, ламініт, дисбіоз). Планує годівлю жеребних/лактуючих кобил і молодняку з урахуванням програмування фенотипу. Оцінює доцільність біотехнологічних добавок (пре-/про-/постбіотики, ферменти, сорбенти). ПРН 5. Планує тренувальні й реабілітаційні програми, використовуючи дані біомеханіки та носимих сенсорів. ПРН 6. Формує плани профілактики інфекційних/ неінфекційних хвороб і біобезпеки на рівні господарства/події. ПРН 7. Впроваджує цифрові технології збору та інтеграції даних; будує аналітичні дашборди показників. ПРН 8. Орієнтується в регламентах FEI/IFHA, HISA та національному праві; забезпечує комплаєнс. ПРН 9. Здатен застосовувати сучасні біотехнологічні методи у відтворенні, селекції та використанні коней, а також оцінювати ефективність альтернативних напрямів розвитку галузі (іпотерапія, кінний туризм, рекреаційні та біоенергетичні проєкти). ПРН 10. Планує екологічно сталий менеджмент пасовищ і гною; оцінює вуглецевий слід. |
|
|
8 – Ресурсне забезпечення реалізації програми |
|
| Кадрове забезпечення |
Наявність у закладі вищої освіти підрозділу чи кафедри, відповідальних за підготовку здобувачів вищої освіти. Науково-педагогічні (педагогічні) працівники, які обслуговують спеціальність і працюють у навчальному закладі за основним місцем роботи, або за сумісництвом, які займаються вдосконаленням навчально-методичного забезпечення, науковими дослідженнями, підготовкою підручників та навчальних посібників. Переважна більшість науково-педагогічних працівників, залучених до реалізації освітньої складової освітньо-професійної програми мають науковий ступінь та вчене звання та є штатними співробітниками НУБіП України. Всі науково-педагогічні працівники мають підтверджений рівень наукової і професійної активності. Викладання дисциплін забезпечує 54 науково-педагогічний працівник, з них: - докторів наук, професорів – 16; - кандидатів наук, доцентів – 31; - кандидатів наук, старших викладачів – 6; - кандидатів наук, асистентів – 2. |
| Матеріально-технічне забезпечення |
Забезпеченість навчальними приміщеннями, комп’ютерними робочими місцями, мультимедійним обладнанням відповідає потребі. У Національному університеті біоресурсів і природокористування України є локальні комп’ютерні мережі, точки бездротового доступу до мережі Інтернет. Користування Інтернет-мережею безлімітне. Наявна вся необхідна соціально-побутова інфраструктура, кількість місць у гуртожитках відповідає вимогам. |
| Інформаційне та навчально-методичне забезпечення |
Віртуальне освітнє середовище НУБіП України об'єднує веб-сайт університету (nubip.edu.ua), що містить інформацію про освітні програми, факультети, ННІ, кафедри, розклад занять, контакти викладачів та іншу інформацію; навчально-інформаційний портал (elearn.nubip.edu.ua), на якому розміщені електронні курси навчальних дисциплін; інформаційну систему «Едеканат», особистий кабінет студента (my.nubip.edu.ua), а також наукову бібліотеку НУБіП України. Бібліотечний фонд - багатогалузевий, нараховує понад 900 тис. примірників видань, у т.ч. рідкісних, авторефератів та повнотестових дисертацій, більше 50 назв журналів та газет, які доступні в центральній бібліотеці та 5 філіях, 8 абонементах з видачі книг, 7 читальних залах на 527 місць з вільним доступом до мережі Інтернет. Електронні ресурси бібліотеки: електронний каталог, цифрова бібліотека (https://dglib.nubip.edu.ua) доступна з мережі Інтернет), яка містить понад 8000 повнотекстових видань; електронна бібліотека (доступна з локально,· мережі університету), яка містить більше 9000 повнотекстових видань. Всі зареєстровані у Національному університеті біоресурсів і природокористування України користувачі мають необмежений доступ до мережі Інтернет. Матеріали навчально-методичного забезпечення освітньо-професійної програми викладені на навчальноінформаційному порталі НУБіП України http://elearn.nubip.edu.ua. |
|
9 – Академічна мобільність |
|
| Національна кредитна мобільність |
До керівництва науковою роботою здобувачів можуть бути залучені провідні фахівці з виробництва та науково-дослідних інститутів та університетів України на умовах індивідуальних договорів. Допускається перезарахування кредитів, отриманих у інших університетах України, за умови відповідності їх набутих компетентностей. |
| Міжнародна кредитна мобільність |
Міжнародна кредитна мобільність – в рамках договорів про наукову і академічну співпрацю з іншими закордонними закладами освіти та науковими установами. Факультет тваринництва та водних біоресурсів має договори про співпрацю між Національним університетом біоресурсів і природокористування України та Підприємством «Брунталлер» (Республіка Чехія); В’єтнамським національним аграрним університетом; Пекінською академією сільськогосподарських та лісових наук за програмами обміну студентів та стажування викладачів. |
| Навчання іноземних здобувачів вищої освіти |
Навчання іноземних студентів проводиться відповідно до «Правил прийому на навчання до Національного університету біоресурсів і природокористування України», затверджених Вченою Радою. |
2. Перелік компонент освітньо-професійної програми «Конярство»
та їх логічна послідовність
2.1. Перелік компонент ОПП
|
Код н/д |
Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові проєкти (роботи), практики, кваліфікаційна робота) |
Кількість кредитів |
Форма підсумкового контролю |
|---|---|---|---|
|
1. ОБОВ’ЯЗКОВІ КОМПОНЕНТИ ОПП |
|||
|
Цикл загальної підготовки |
|||
|
ОК 1. |
Педагогіка та управління навчальними процесами |
3 |
Іспит |
|
ОК 2. |
Переробка продукції тваринного походження |
6 |
Іспит, курсовий проєкт |
|
ОК 3. |
Бізнес діяльність у тваринництві |
5 |
Іспит |
|
ОК 4. |
Іноземна мова |
3 |
Іспит |
|
ОК 5. |
Наукова діяльність у тваринництві |
5 |
Іспит |
| Всього |
22 |
|
|
|
Цикл спеціальної (фахової) підготовки |
|||
|
Обов’язкові компоненти ОПП |
|||
|
ОК 6. |
Сучасне конярство |
5 |
Іспит |
|
ОК 7. |
Біотехнологія і годівля коней з елементами нутрігеноміки |
5 |
Іспит, курсовий проєкт |
|
ОК 8. |
Генетика, селекція та репродуктивні технології у конярстві |
4 |
Іспит |
|
ОК 9. |
Етологія, стресологія та благополуччя коней |
5 |
Іспит |
|
ОК 10. |
Альтернативні та біотехнологічні напрями конярства |
3 |
Іспит |
|
ОК 11. |
Практична підготовка |
10 |
Іспит |
|
ОК 12. |
Атестаційний екзамен |
1 |
Іспит |
|
ОК 13. |
Підготовка і захист кваліфікаційної магістерської роботи |
9 |
Іспит |
| Всього |
42 |
|
|
| Загальний обсяг обов’язкових компонентів |
64 |
|
|
|
ВИБІРКОВІ КОМПОНЕНТИ ОПП |
|||
|
Цикл загальної підготовки |
|||
|
ВКУ 1 |
Вибір з каталогу |
3 |
Залік |
|
ВКУ 2 |
Вибір з каталогу |
3 |
Залік |
| Всього |
6 |
|
|
|
Цикл спеціальної (фахової) підготовки |
|||
|
ВК 1. |
Біоетика, біобезпека і благополуччя у тваринництві |
5 |
Іспит |
|
ВК 2. |
Бізнес живлення тварин (Animal Nutrition Business) |
5 |
Іспит |
|
ВК 3. |
Благополуччя тварин (Animal Welfare) |
5 |
Іспит |
|
ВК 4. |
Управління кінними підприємствами та сталий розвиток галузі |
5 |
Іспит |
|
ВК 5. |
Генетика кількісних та якісних ознак тварин |
5 |
Іспит |
|
ВК 6. |
Систематика, типологія та породи коней світу |
5 |
Іспит |
|
ВК 7. |
Живлення жуйних тварин |
5 |
Іспит |
|
ВК 8. |
Живлення моногастричних тварин |
5 |
Іспит |
|
ВК 9 |
Живлення тварин компаньйонів |
5 |
Іспит |
|
ВК 10 |
Звірівництво як бізнес |
5 |
Іспит |
|
ВК 11. |
Інноваційні технології бджільництва |
5 |
Іспит |
|
ВК 12. |
Комп’ютерне складання раціонів |
5 |
Іспит |
|
ВК 13. |
Крафтова продукція тваринництва |
5 |
Іспит |
|
ВК 14. |
Організація племінної справи у тваринництві |
5 |
Іспит |
|
ВК 15. |
Органічне виробництво продукції козівництва |
5 |
Іспит |
|
ВК 16. |
Проєктування свинарських підприємств |
5 |
Іспит |
|
ВК 17. |
Стале тваринництво |
5 |
Іспит |
|
ВК 18. |
Тварини в українській та світовій культурі |
5 |
Іспит |
|
ВК 19. |
Управління продуктивністю великої рогатої худоби |
5 |
Іспит |
|
ВК 20. |
Цифрові технології у конярстві |
5 |
Іспит |
|
ВК 21. |
Біометоди відтворення бджіл |
5 |
Іспит |
|
ВК 22. |
Біотехнологія статевих клітин |
5 |
Іспит |
|
ВК 23. |
Генетичні ресурси у тваринництві |
5 |
Іспит |
|
ВК 24. |
Науково-дослідний менеджмент у конярстві та кінному спорті |
5 |
Іспит |
|
ВК 25. |
Сучасні технології промислового птахівництва |
5 |
Іспит |
| Всього |
20 |
|
|
| Загальний обсяг вибіркових компонентів: |
26 |
|
|
| Разом за ОПП |
90 |
||
2.2. Структурно-логічна схема ОПП
Семестр 1 Семестр 2 Семестр 3
3. Форма атестації здобувачів вищої освіти
Атестація випускників освітньої програми спеціальності Н2 «Тваринництво» здійснюється у формі державного кваліфікаційного іспиту та публічного захисту (демонстрації) кваліфікаційної роботи у встановленому порядку.
Кваліфікаційна робота зі спеціальності Н2 «Тваринництво» має відображати рівень професійної підготовки випускника, його здатність виконувати виробничі функції та типові завдання фахової діяльності, а також здібності щодо організації виробництва і переробки продукції тваринництва.
Кваліфікаційна робота виконується за результатами власних теоретичних або прикладних досліджень.
Кваліфікаційна робота перед початком прилюдного захисту перевіряється на плагіат.
Захист кваліфікаційної роботи здійснюється згідно встановленого порядку відкрито і публічно, з обов’язковою наявністю презентації та рецензій.
Атестація випускників завершується видачею документу встановленого зразка про присудження йому ступеня магістра із присвоєнням кваліфікації: Магістр із спеціальності “Тваринництво”.
4. Матриця відповідності програмних компетентностей компонентам освітньо-професійної програми «Конярство»
|
|
ОК 1 |
ОК 2 |
ОК 3 |
ОК 4 |
ОК 5 |
ОК 6 |
ОК 7 |
ОК 8 |
ОК 9 |
ОК 10 |
ОК 11 |
ОК 12 |
ОК 13 |
ВК 1-25 |
|
ЗК 1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
|
ЗК 2 |
+ |
|
|
|
|
|
|
|
+ |
|
|
|
|
|
|
ЗК 3 |
|
|
|
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ЗК 4 |
|
|
|
|
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
|
СК 1 |
|
|
|
|
|
|
+ |
|
|
|
+ |
+ |
|
|
|
СК 2 |
|
|
|
|
|
+ |
|
|
|
|
+ |
+ |
+ |
|
|
СК 3 |
|
|
|
|
|
|
|
+ |
|
|
+ |
+ |
|
|
|
СК 4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
|
+ |
+ |
+ |
|
|
СК 5 |
|
|
+ |
|
|
|
|
|
|
|
+ |
+ |
+ |
|
|
СК 6 |
|
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
+ |
+ |
|
|
СК 7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|
СК 8 |
|
|
|
|
+ |
|
|
|
|
|
|
+ |
|
|
|
СК 9 |
|
|
|
|
+ |
|
|
|
|
|
+ |
+ |
+ |
|
|
СК 10 |
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
|
+ |
5. Матриця забезпечення програмних результатів навчання (ПРН) відповідними компонентами освітньо-професійної програми «Конярство»
|
|
ОК 1 |
ОК 2 |
ОК 3 |
ОК 4 |
ОК 5 |
ОК 6 |
ОК 7 |
ОК 8 |
ОК 9 |
ОК 10 |
ОК 11 |
ОК 12 |
ОК 13 |
ВК 1-25 |
|
ПРН 1 |
|
+ |
|
|
|
+ |
+ |
|
|
|
+ |
+ |
+ |
+ |
|
ПРН 2 |
|
+ |
|
|
|
+ |
|
+ |
|
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|
ПРН 3 |
|
+ |
|
|
+ |
|
|
+ |
|
|
+ |
+ |
+ |
+ |
|
ПРН 4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
|
|
+ |
|
|
|
ПРН 5 |
|
|
|
|
+ |
|
|
|
|
|
|
+ |
|
+ |
|
ПРН 6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
|
|
+ |
|
|
|
ПРН 7 |
|
+ |
|
|
|
+ |
|
|
|
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|
ПРН 8 |
|
|
|
+ |
|
|
|
|
|
|
|
+ |
|
|
|
ПРН 9 |
|
+ |
+ |
|
|
|
|
|
|
|
+ |
+ |
+ |
|
|
ПРН 10 |
+ |
|
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
|
+ |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ БІОРЕСУРСІВ І ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ УКРАЇНИ
ФАКУЛЬТЕТ ТВАРИННИЦТВА ТА ВОДНИХ БІОРЕСУРСІВ
Розглянуто і схвалено «ЗАТВЕРДЖУЮ»
Вченою радою НУБіП України Ректор НУБіП України
«___» _____________2026 р. __________ Вадим ТКАЧУК
(протокол № ___ ) «___» _________ 2026 р.
НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН
підготовки фахівців 2026 року вступу
| Рівень вищої освіти | другий (магістерський) |
| Галузь знань | Н «Сільське, лісове, рибне господарство та ветеринарна медицина» спеціальності |
| Спеціальність | Н2 «Тваринництво» |
| Освітня програма | «Конярство» |
| Орієнтація освітньої програми | освітньо-професійна |
|
Форма навчання |
денна |
| Термін навчання (обсяг ЄКТС) | 1 рік і 4 місяці (90) |
|
На основі |
ОС «Бакалавр» |
| Ступінь вищої освіти | «Магістр» |
| Кваліфікація | Магістр із спеціальності “Конярство” |
I. Графік ОСВІТНЬОГО процесу
підготовки фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти 2026 року вступу
спеціальності Н2 «Тваринництво»
освітньо-професійної програми «Конярство»
| Рік навчання |
2026 рік |
2027 рік |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Вересень |
Жовтень |
Листопад |
Грудень |
Січень |
Лютий |
Березень |
Квітень |
Травень |
Червень |
Липень |
Серпень |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2 |
9 |
16 |
23 |
30 |
7 |
14 |
21 |
28 |
4 |
11 |
18 |
25 |
2 |
9 |
16 |
23 |
24 |
30 |
6 |
13 |
20 |
27 |
3 |
10 |
17 |
24 |
3 |
10 |
17 |
24 |
31 |
7 |
14 |
21 |
28 |
5 |
12 |
19 |
26 |
2
|
9 |
16 |
23 |
30 |
7 |
14 |
21 |
28 |
4 |
11 |
18 |
25
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
7 |
14 |
21 |
28 |
5 |
12 |
19 |
26 |
2 |
9 |
16 |
23 |
30 |
7 |
14 |
21 |
28 |
29 |
4 |
11 |
18 |
25 |
1 |
8 |
15 |
22 |
1 |
8 |
15 |
22 |
29 |
5 |
12 |
19 |
26 |
3 |
10 |
17 |
24 |
31 |
7
|
14 |
21 |
28 |
5 |
12 |
19 |
26 |
2 |
9 |
16 |
23 |
30 |
|||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
0 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
35 |
36 |
37 |
38 |
39 |
40 |
41 |
42 |
43 |
44 |
45 |
46 |
47 |
48 |
49 |
50 |
51 |
52 |
|||
|
ІІ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
: |
: |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
: |
: |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
- |
- |
- |
||
|
Рік навчання |
2027 рік |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Вересень |
Жовтень |
Листопад |
Грудень |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
8 |
15 |
22 |
29 |
6 |
13 |
20 |
27 |
3 |
10 |
17 |
24 |
1 |
8 |
15 |
22 |
29 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
29
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
6 |
13 |
20 |
27 |
4 |
11 |
18 |
25 |
1 |
8 |
15 |
22 |
29 |
6 |
13 |
20 |
27 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
: |
: |
ІІ |
ІІ |
// |
// |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Умовні позначення:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
- |
теоретичне навчання |
|
|
Х |
- |
виробнича практика |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
|
: |
- |
екзаменаційна сесія |
|
|
ІІ |
- |
підготовка кваліфікаційної магістерської роботи | |||||||||||||||||||||||||||
|
- |
- канікули |
|
|
|
// |
- |
атестація здобувачів вищої освіти (захист магістерської кваліфікаційної роботи) |
|||||||||||||||||||||||||||
|
З |
- захист звітів з практики |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Декан факультету тваринництва
та водних біоресурсів Руслан КОНОНЕНКО
|
II. ПЛАН ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ |
||||||||||||||||
|
№ п/п |
Назва навчальної дисципліни |
Загальний обсяг |
Форми контролю знань |
Аудиторні заняття, год. |
Самостійна робота |
Практична підготовка |
Розподіл тижневих годин за роками навчання та семестрами |
|||||||||
|
годин |
(1ЄКТС 30 год.) кредитів |
за семестрами |
Всього |
у тому числі |
Навчальна практика |
Виробнича практика |
1 р.н. |
2 р.н. |
||||||||
|
Екзамен |
Залік |
Курсова робота (проєкт) |
Лекції |
Лабораторні заняття |
Практичні заняття (семінарські) |
семестр |
||||||||||
|
1 |
2 |
3 |
||||||||||||||
|
Кількість тижнів у семестрі |
||||||||||||||||
|
15 |
15 |
10 |
||||||||||||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
|
1. ОБОВ’ЯЗКОВІ КОМПОНЕНТИ ОПП |
||||||||||||||||
|
Цикл загальної підготовки |
||||||||||||||||
|
ОК 1 |
Педагогіка та управління навчальними процесами |
90 |
3 |
1 |
- |
- |
30 |
15 |
- |
15 |
60 |
- |
- |
2 |
- |
- |
|
ОК 2 |
Переробка продукції тваринного походження |
180 |
6 |
1 |
- |
1 |
90 |
45 |
45 |
- |
90 |
- |
- |
6 |
- |
- |
|
ОК 3 |
Бізнес-діяльність у тваринництві |
150 |
5 |
1 |
- |
- |
60 |
30 |
- |
30 |
60 |
- |
- |
4 |
- |
- |
|
ОК 4 |
Іноземна мова |
90 |
3 |
1 |
- |
- |
30 |
- |
- |
30 |
90 |
- |
- |
2 |
- |
- |
|
ОК 5 |
Наукова діяльність у тваринництві |
150 |
5 |
1 |
- |
- |
45 |
15 |
30 |
- |
105 |
- |
- |
3 |
- |
- |
| Всього |
660 |
22 |
5 |
- |
1 |
255 |
105 |
75 |
75 |
405 |
- |
- |
13 |
4 |
- |
|
|
Цикл спеціальної (фахової) підготовки |
||||||||||||||||
|
ОК 6 |
Сучасне конярство |
150 |
5 |
2 |
- |
- |
60 |
30 |
- |
30 |
90 |
- |
- |
|
4 |
- |
|
ОК 7 |
Годівля коней з елементами нутрігеноміки |
150 |
5 |
2 |
- |
2 |
60 |
30 |
30 |
- |
90 |
- |
- |
|
4 |
- |
|
ОК 8 |
Генетика, селекція та репродуктивні технології у конярстві |
120 |
4 |
2 |
- |
- |
60 |
30 |
30 |
- |
60 |
- |
- |
|
4 |
- |
|
ОК 9 |
Етологія, стресологія та добробут коней |
150 |
5 |
2 |
- |
- |
60 |
30 |
30 |
- |
90 |
- |
- |
|
4 |
- |
|
ОК 10 |
Альтернативні та біотехнологічні напрями конярства |
90 |
3 |
2 |
- |
|
30 |
15 |
- |
15 |
60 |
- |
- |
|
2 |
- |
|
ОК 11 |
Практична підготовка |
300 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ОК 12 |
Атестаційний екзамен |
30 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ОК 13 |
Підготовка і захист магістерської кваліфікаційної роботи |
270 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Всього |
1260 |
42 |
5 |
- |
1 |
240 |
135 |
105 |
30 |
310 |
- |
- |
5 |
10 |
- |
|
| Загальний обсяг обов’язкових компонентів |
1920 |
64 |
10 |
- |
2 |
495 |
240 |
180 |
105 |
745 |
- |
- |
18 |
14 |
- |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
|
ВИБІРКОВІ КОМПОНЕНТИ ОПП |
||||||||||||||||
|
Цикл загальної підготовки |
||||||||||||||||
|
ВКУ 1 |
Вибір з каталогу |
90 |
3 |
- |
2 |
- |
30 |
15 |
- |
15 |
60 |
- |
- |
- |
2 |
- |
|
ВКУ 2 |
Вибір з каталогу |
90 |
3 |
- |
2 |
- |
30 |
15 |
- |
15 |
60 |
- |
- |
- |
2 |
- |
| Всього |
180 |
6 |
- |
2 |
- |
60 |
30 |
- |
30 |
120 |
- |
- |
- |
4 |
- |
|
|
Цикл спеціальної (фахової) підготовки |
||||||||||||||||
|
ВК 1 |
Біоетика, біобезпека і благополуччя у тваринництві |
150 |
5 |
3 |
- |
- |
40 |
20 |
20 |
- |
110 |
- |
- |
- |
- |
4 |
|
ВК 2 |
Бізнес живлення тварин (Animal Nutrition Business) |
150 |
5 |
3 |
- |
- |
40 |
20 |
20 |
- |
110 |
- |
- |
- |
- |
4 |
|
ВК 3 |
Благополуччя тварин (Animal Welfare) |
150 |
5 |
3 |
- |
- |
40 |
20 |
20 |
- |
110 |
- |
- |
- |
- |
4 |
|
ВК 4 |
Управління кінними підприємствами та сталий розвиток галузі |
150 |
5 |
3 |
- |
- |
40 |
20 |
20 |
- |
110 |
- |
- |
- |
- |
4 |
|
ВК 5 |
Генетика кількісних та якісних ознак тварин |
150 |
5 |
3 |
- |
- |
40 |
20 |
20 |
- |
110 |
- |
- |
- |
- |
4 |
|
ВК 6 |
Систематика, типологія та породи коней світу |
150 |
5 |
3 |
- |
- |
40 |
20 |
20 |
- |
110 |
- |
- |
- |
- |
4 |
|
ВК 7 |
Живлення жуйних тварин |
150 |
5 |
3 |
- |
- |
40 |
20 |
20 |
- |
110 |
- |
- |
- |
- |
4 |
|
ВК 8 |
Живлення моногастричних тварин |
150 |
5 |
3 |
- |
- |
40 |
20 |
20 |
- |
110 |
- |
- |
- |
- |
4 |
|
ВК 9 |
Живлення тварин компаньйонів |
150 |
5 |
3 |
- |
- |
40 |
20 |
20 |
- |
110 |
- |
- |
- |
- |
4 |
|
ВК 10 |
Звірівництво як бізнес |
150 |
5 |
3 |
- |
- |
40 |
20 |
20 |
- |
110 |
- |
- |
- |
- |
4 |
|
ВК 11 |
Інноваційні технології бджільництва |
150 |
5 |
3 |
- |
- |
40 |
20 |
20 |
- |
110 |
- |
- |
- |
- |
4 |
|
ВК 12 |
Комп’ютерне складання раціонів |
150 |
5 |
3 |
- |
- |
40 |
20 |
20 |
- |
110 |
- |
- |
- |
- |
4 |
|
ВК 13 |
Крафтова продукція тваринництва |
150 |
5 |
3 |
- |
- |
40 |
20 |
20 |
- |
110 |
- |
- |
- |
- |
4 |
|
ВК 14 |
Організація племінної справи у тваринництві |
150 |
5 |
3 |
- |
- |
40 |
20 |
20 |
- |
110 |
- |
- |
- |
- |
4 |
|
ВК 15 |
Органічне виробництво продукції козівництва |
150 |
5 |
3 |
- |
- |
40 |
20 |
20 |
- |
110 |
- |
- |
- |
- |
4 |
|
ВК 16 |
Проєктування свинарських підприємств |
150 |
5 |
3 |
- |
- |
40 |
20 |
20 |
- |
110 |
- |
- |
- |
- |
4 |
|
ВК 17 |
Стале тваринництво |
150 |
5 |
3 |
- |
- |
40 |
20 |
20 |
- |
110 |
- |
- |
- |
- |
4 |
|
ВК 18 |
Тварини в українській та світовій культурі |
150 |
5 |
3 |
- |
- |
40 |
20 |
20 |
- |
110 |
- |
- |
- |
- |
4 |
|
ВК 19 |
Управління продуктивністю великої рогатої худоби |
150 |
5 |
3 |
- |
- |
40 |
20 |
20 |
- |
110 |
- |
- |
- |
- |
4 |
|
ВК 20 |
Цифрові технології у конярстві |
150 |
5 |
3 |
- |
- |
40 |
20 |
20 |
- |
110 |
- |
- |
- |
- |
4 |
|
ВК 21 |
Біометоди відтворення бджіл |
150 |
5 |
3 |
- |
- |
40 |
20 |
20 |
- |
110 |
- |
- |
- |
- |
4 |
|
ВК 22 |
Біотехнологія статевих клітин |
150 |
5 |
3 |
- |
- |
40 |
20 |
20 |
- |
110 |
- |
- |
- |
- |
4 |
|
ВК 23 |
Генетичні ресурси у тваринництві |
150 |
5 |
3 |
- |
- |
40 |
20 |
20 |
- |
110 |
- |
- |
- |
- |
4 |
|
ВК 24 |
Науково-дослідний менеджмент у конярстві та кінному спорті |
150 |
5 |
3 |
- |
- |
40 |
20 |
20 |
- |
110 |
- |
- |
- |
- |
4 |
|
ВК 25 |
Сучасні технології промислового птахівництва |
150 |
5 |
3 |
- |
- |
40 |
20 |
20 |
- |
110 |
- |
- |
- |
- |
4 |
| Всього |
600 |
20 |
4 |
- |
- |
180 |
90 |
90 |
- |
420 |
- |
- |
- |
- |
18 |
|
| Загальний обсяг вибіркових компонентів |
780 |
26 |
4 |
- |
- |
240 |
120 |
90 |
30 |
540 |
- |
- |
- |
- |
18 |
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
| Кількість курсових робіт |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Кількість заліків |
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Кількість екзаменів |
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Разом за ОПП |
2700 |
90 |
14 |
2 |
2 |
720 |
330 |
240 |
150 |
1380 |
- |
300 |
18 |
18 |
18 |
|
|
ІІІ. СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОГО ПЛАНУ
|
V. ЗВЕДЕНІ ДАНІ про БЮДЖЕТ ЧАСУ, ТИЖНІ
VI. ПРАКТИЧНА ПІДГОТОВКА
VIІ. КУРСОВІ РОБОТИ І ПРОЄКТИ
VІІІ. АТЕСТАЦІЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
«Погоджено» Проректор з наукової-педагогічної роботи та цифровлї трансформації ____________ Олена ГЛАЗУНОВА
Керівник центру забезпечення Якості освіти ____________ Ярослав РУДИК
Начальник навчального відділу ____________ Оксана ЗАЗИМКО
Заступник начальника навчального відділу з магістерських програм ____________ Олена КОЛЕСНІКОВА |
«Розроблено»
Гарант програми _________________ Людмила зламанюк
Декан факультету _________________ Руслан КОНОНЕНКО |
