Бізнес-етикет як основа поведінки в діловому середовищі
У бізнесі немає незначних деталей. Партнери, клієнти та колеги складають уявлення про нас через десятки дрібниць — від міцності рукостискання, оформлення візитки до стилю одягу.
Як правильно спілкуватися, дотримуючись субординації, поважати чужу думку, стримувати емоції, визнавати неправоту чи йти на компроміс – всі ці питання розглядали майбутні управлінці на відкритій лекції з дисципліни «Діловий протокол та ведення переговорів».
Етикет ділового спілкування нового часу вносить корективи в укорінені алгоритми поведінки: тепер в професійних стосунках вже на такі важливі статус і вік, а гендерні відмінності взагалі не мають значення.
Особлива увага була приділена кодексу правил поведінки під час війни, який має ґрунтуватись на рівні моральної свідомості, національної етики та загально-прийнятих цінностях.
Активну дискусію викликали особливості цифрового етикету, культура спілкування на відстані.
Засвоєння моделей поведінки, встановлених бізнес-етикетом, дає можливість вибудувати сприятливе психологічне ділове середовище, що робить бізнес успішним і комфортним.
Знання правил ділового спілкування і використання їх на практиці — серйозна інвестиція у власний професійний імідж. Вивчаючи особливості поведінки для конкретних ситуацій, потрібно пам’ятати, що в основі будь-якого спілкування повинні бути ввічливість і повага до співрозмовника.
Ольга КОСТЮК, доцент кафедри
адміністративного менеджменту та ЗЕД