PhD: інформаційно-консультаційні лекції для аспірантів НУБіП України

October 29, 2022
 Добігає кінця другий місяць проходження освітньої складової для здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії денної/вечірньої форми першого року навчання. Теми лекцій набувають все більше інформаційного, мотиваційного, роз’яснювального та стимулюючого характеру.

   На одній із таких лекцій доктор педагогічних наук, професор Наталія Ігорівна Гречаник ознайомила аспірантів із наступною темою дисципліни «Педагогіка та управлінні закладами вищої освіти». Лейтмотивом розкриття означеної теми була концептуальна думка славетного українця Григорія Сковороди щодо значущості потреби й нагальності «...всіляко розвивати у молоді бажання вчитися, ініціативу, самостійність, наполегливість в опануванні знань» і теза всесвітньо відомого педагога Василя Сухомлинського: «У наших школах не повинно бути нещасливих дітей, душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здібні. Успіх у навчанні – єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися».

   У цьому контексті лекторка і аспіранти зосередили увагу на розгортанні системи закономірностей формування професійної компетентності здобувачів вищої освіти через специфічні принципи і правила, які локально уточнюють характер їх реалізації в освітньому процесі ЗВО.

  Вищезазначена система закономірностей процесу навчання охоплює:

  • підпорядкованість формування професійної компетентності здобувачів вищої освіти професійній підготовці;
  • рівнозначного співвідношення зовнішніх впливів і внутрішньої саморегуляції майбутніх фахівців у процесі оволодіння професійною компетентністю та інші.

   Своєю чергою, наголошено, що розроблення комплексу практично-методичного супроводу щодо ефективного формування такого динамічного й багатокомпонентного педагогічного явища як «професійна компетентність» майбутніх фахівців має підпорядковуватись застосуванню низки професійно орієнтованих навчальних принципів: принцип зумовленості формування професійної компетентності майбутніх фахівців у професійній підготовці особистісними й соціальними запитами; принцип мотивованого професійно орієнтованого інтегрованого навчання; принцип цілісності, неперервності й системності формування професійної компетентності; принципу суб’єктивно-діалогічної професійно орієнтованої взаємодії; принцип рефлексивної спрямованості професійної компетентності ґрунтується на екзистенціалістській основі «крайнього індивідуалізму, протиставлення особистості суспільству і колективу», заглиблення у власне «Я».

   Також на 2-й парі відділом аспірантури було проведено інформаційно-консультаційну онлайн-лекцію у форматі брифінгу.

  Аспіранти першого року навчання мали нагоду прозвітувати про хід роботи щодо оформлення та затвердження документів дедлайн яких збігає 01 листопада 2022 року. До переліку останніх відносяться:

  • витяги про затвердження теми дисертаційного дослідження із профільних кафедри та вченої ради факультету/ННІ;
  • плану-проспекту дисертації здобувача;
  • заява на вибіркові навчальні дисципліни;
  • індивідуальний план виконання освітньо-наукової програми підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії.

  Саме тема оформлення індивідуального плану стала першопричиною для організації даної зустрічі оскільки викликала найбільшу кількість звернень до відділу аспірантури. На всі питання здобувачі отримали роз’яснювальні змістовні відповіді, а також детальні інструкції щодо подальших кроків на першому році навчання в освоєнні освітньої складової, термінів проведенні наукових досліджень та написання першого розділу дисертації. В подальшому здобувачі виявили бажання і надалі долучатись до подібних лекцій наголосивши на відчутній користі.

   В свою чергу відділ аспірантури готовий завжди надавати консультаційну підтримку та всебічно забезпечувати аспірантів необхідними ресурсами на шляху здобуття ступеня доктора філософії.

 

Надія Міняйло,

заступник завідувача відділу аспірантури

Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook