Як прийняти виклики дистанційного навчання: лайфхаки для студентів

26 квітня 2021 року

   Початок весни минулого року супроводжувався змінами, які суттєво вплинули на різноманітні сфери життя людей у світі. У зв’язку з оголошенням пандемії COVID-19 та рекомендаціями до переходу на дистанційний режим роботи та навчання, дуже швидко нам всім довелося навчитися організовувати свою роботу з дому. Не так уже і легко стало жити та працювати в одному місці: по суті, дві реальності – домашня та офісна – переплелися та зійшлися в одному місці. Безперечно, всі розуміли необхідність та обґрунтованість нових умов життя, однак прийняти та звикнути до всього цього виявилося непросто. Для сучасних студентів справжнім викликом стало вміння організовувати себе.

   Пройшло трохи більше року відтоді, як світ паралізувала пандемія коронавірусу. Всі сфери та процеси зазнали значних змін, і освітня галузь не стала винятком. Студенти та викладачі змушені були швидко адаптуватися до зовсім нового порядку співпраці в режимі онлайн. Потрібно сказати, що на сьогодні ми маємо конкретні результати плідної роботи протягом року: дистанційна освіта перетворилася на варіант норми, радикально змінивши зміст процесу отримання знань загалом.

   Такий досить різкий перехід до повного онлайну потребував зміни підходів до роботи як з боку викладацького складу, так і з боку студентів. І, хоч на перший погляд, онлайн може здатися «раєм для студента», насправді така форма навчання має значні недоліки. Зокрема, мова йде про зниження концентрації та мотивації до навчання, докладання менших зусиль для виконання тих чи інших вимог.  На нашу думку, дистанційне навчання можна зробити максимально інформативним та продуктивним, якщо користуватися рядом «лайфхаків». При цьому сприйняття інформації залишаться на тому ж рівні, як і під час аудиторних занять.   Своїми порадами щодо організації дистанційного навчання поділилася студентка факультету аграрного менеджменту, яка паралельно навчається за програмою подвійних дипломів у Словацькому аграрному університеті у м.Нітра, Анастасія Фесун. 

   Тож, на думку Анастасії Фесун, від того, як ми починаємо наш навчальний день, залежить його подальший перебіг та результативність. Ви повинні підключитися до пари, готовими до засвоєння інформації. Якщо у вас за розкладом стоїть перша пара, підключатися до неї з ліжка з вимкненою камерою за декілька хвилин після пробудження - не найкраща ідея. Встаньте принаймні на 30 хвилин раніше, прийміть душ, переодягніться у зручний, але відповідний процесу навчання одяг, та підготуйтеся до навчального процесу. Навіть, якщо вам належить провести цілий день за навчанням біля комп’ютера або ноутбука, варто поставитися до цього так само, як до аудиторних пар. Деякі студенти обирають не домашній одяг, а одягаються так, як ніби йдуть до університету, а інші виходять зі своїх кімнат до інших зон вдома або їдуть до коворкінгів (звичайно, якщо коворкінги працюють в умовах карантину), щоб уникнути спокуси прослухати пари, лежачи у ліжку.

 

   Також важливим є організувати своє робоче місце: мати зручний стіл, налаштоване якісне освітлення, стікери з нагадуваннями. Використовувати потрібно все, що допоможе підвищити продуктивність праці! Однією з найбільших проблем онлайн-навчання є зниження концентрації. Наявні всі умови, щоб відволіктися від пари на соціальні мережі, адже фізичний контроль з боку викладача (ефект присутності) знижується.   Потрібно визнати, що навіть найсумлінніші студенти ловлять себе на тому, що ось вони слухають пару, а через кілька секунд уже гортають сторінки в Instagram або Facebook. Щоб не втратити концентрацію, радимо ставити телефон в режим “do not disturb”. Окрім того, часто трапляються  ситуації, коли студенти чують від своїх родичів, друзів або колег дещо типу “ой що там твоє навчання, поки будеш слухати пару - зроби те і те”. Радимо дуже чітко виставити свої кордони та проговорити з близькими, що онлайн-навчання є не менш важливим, аніж аудиторне, і, що протягом пар єдине, на чому ви можете бути сфокусовані, є лекція.

   Незважаючи на те, що майже всі викладачі “шерять” свої презентації на екран, не можна нехтувати конспектами на користь скріншотів. Загальновідомий факт - процес конспектування сприяє запам’ятовуванню та кращому засвоєнню інформації. Занотовуйте основні моменти лекції, а також інформацію, яка не представлена на слайдах, але яку викладач проговорює додатково.
   Наступним ключовим завданням є організувати власне процес навчання. Десятки лінків на різноманітні онлайн-платформи, чати у мессенджерах з викладачами та одногрупниками, постійні питання стосовно розкладу та завдань можуть призвести до хаосу у навчальному процесі. Радимо користуватися електронними календарями для того, щоб зберігати всю інформацію в одному місці, наприклад календарем від Google: туди можна внести всі свої пари згідно з розкладом, а у нотатках до кожної пари вказати, наприклад, ім'я викладача, його номер телефону або мейл, лінк на онлайн пару, регулярно додавати домашнє завдання. У Google календарі є можливість виставити дедлайни для подання курсових робіт або будь-яких інших завдань та відповідні нагадування. Також можна використовувати планер для складання щоденних "to-do списків", щоб точно нічого не забути.

   Не варто забувати про інший надважливий аспект у житті кожної людини - власне здоров'я. Онлайн дуже сильно змінив звичний  спосіб життя людей всього світу, усунувши необхідність переміщуватися з одного місця до іншого для роботи та навчання. Про це варто пам'ятати і компенсувати нестачу рухливості. Проводити цілий день у "чотирьох стінах" за монітором є чинником, який негативно впливає як на фізичне, так і на психологічне самопочуття. Не можна забувати про правильну осанку, необхідну розминку для очей у перервах, необхідності виходити на прогулянки після пар (бажано без смартфону), щоб розвантажити мозок.
   Отже, в умовах карантину та дистанційного навчання, передусім потрібно переглянути своє ставлення до себе, підвищити рівень самоорганізації, відповідальності, планування свого робочого часу. Переосмисливши власні підходи до життя, стане легше адаптуватися до змін та викликів сьогодення. 

 

Катерина Алексеєва,

доцент кафедри виробничого та інвестиційного менеджменту

Анастасія Фесун, 

студентка факультету аграрного менеджменту НУБіП України,

студентка Словацького аграрного університету у м.Нітра  



 

Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook